Kursa kods Peda6034
Kredītpunkti 3
Zinātnes nozarePedagoģija (nav zn)
Kopējais stundu skaits kursā81
Lekciju stundu skaits12
Laboratorijas darbu stundu skaits12
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits57
Kursa apstiprinājuma datums22.11.2016
Atbildīgā struktūrvienībaMehānikas un dizaina institūts
Dr. paed.
Studiju kursa mērķis ir sniegt teorētiskas un praktiskas zināšanas, prasmes un kompetenci par IT daudzveidīgajām izmantošanas un integrēšanas iespējām karjeras konsultēšanā. Apgūst kā efektīvāk organizēt karjeras konsultēšanas darbu, izmantojot tiešsaistes rīku iespējas.
• zināšanas un izpratne par IT daudzveidīgajām izmantošanas un integrēšanas iespējām karjeras konsultēšanā, IT kritiskā izvērtēšana – pārbaudes darbs;
• prasmes analizēt un izvērtēt praktiskai darbībai atbilstošo informāciju, izmantojot teorētiskās zināšanas, lai izpildītu nepieciešamos darbus – laboratorijas darbi;
• kompetence spēj izvērtēt un izmantot iegūtās zināšanas un prasmes karjeras konsultēšanas darbībā – patstāvīgie darbi.
1. IT izmantošana karjeras konsultēšanā un atbalsta sniegšanā (3h).
2. Elektroniskās konsultācijas veikšanas specifika karjeras konsultantiem (2h).
3. Attālināts tiešsaistes atbalsts (3h).
4. Tiešsaistes rīki - uzstāšanas prasme kā karjeras virzītājspēks (3h).
5. Profesiju prezentācija – tiešsaistes rīku izmantošana (3h).
6. Infografika. Interaktīvā postera izveide (5h).
7. Elektroniskās komunikācijas īpatnības ar potenciālajiem darba devējiem (2h).
8. Infografika. Modernais CV (2h).
9. Interaktīvā informatīvā video izveide (8h).
10. Pārbaudes darbs (1h).
1. patstāvīgais darbs: Prezentācijas materiāla izveide
2. patstāvīgais darbs: Video izveide
80% lekciju apmeklējums, izstrādāti divi patstāvīgie darbi, sekmīgs pārbaudes darba novērtējums. Visiem laboratorijas un patstāvīgajiem darbiem jābūt ieskaitītiem.
Gatavošanās laboratorijas darbiem un pārbaudes darbam. 1. patstāvīgs darbs Prezentācijas materiāla izveide (apjoms vismaz 15 slaidi, iesniedzams elektroniskā veidā);
2. patstāvīgs darbs Video izveide (ilgums vismaz 15 minūtes, iesniedzams elektroniskā veidā).
Studiju kursa vērtējums ir atkarīgs no pārbaudes darba un patstāvīgo darbu kumulatīvā vērtējuma. Atzīme ir vidējais aritmētiskais starp pārbaudes un patstāvīgo darbu vērtējumiem.
1. Kettunen J., Lindberg M., Nygaard E., Kárdal A. J. Chapter 11: Enhancing career practitioners’ understanding and use of ICT in guidance and counselling. In: Career and Career Guidance in the Nordic Countries. Edited by E. Hagaseth Haug, T. Hooley, J. Kettunen, R. Thomsen. Boston: Brill, 2020, p. 163-175.
2. Launikari M., Ahlroos N., Hagen E., Stefánsdóttir D. Chapter 13: Developing Guidance Competences for Learning Mobility. In: Career and Career Guidance in the Nordic Countries. Edited by E. Hagaseth Haug, T. Hooley, J. Kettunen, R. Thomsen. Boston: Brill, 2020, p. 191-205.
3. Kritiskās domāšanas pamati. Izglītības attīstības centrs. Rīga, 2012. 15 lpp. Pieejams: https://ej.uz/kritiskadom; http://www.iac.edu.lv/assets/Publications/KD-pamati-LV-isais.pdf
4. Organize, edit and share your memories with Microsoft Photos. Video rediģēšanas iespējas. Pieejams: https://www.microsoft.com/en-us/windows/photo-movie-editor
5. TeamViewer Remote Management. User Guide. Datora attālā piekļuve un tālvadība. Pieejams: https://dl.teamviewer.com/docs/en/User-Guide-TeamViewer-Remote-Management.pdf
Build your best ideas together, in Google Docs. Google dokumentu iespējas. Pieejams: https://www.google.com/docs/about/
Obligāts kurss profesionālās augstākās izglītības maģistra studiju programmā „Karjeras konsultants” pilna laika studijās