Kursa kods Peda2047
Kredītpunkti 3
Zinātnes nozareIzglītības zinātnes
Zinātnes apakšnozareNozaru pedagoģija
Kopējais stundu skaits kursā81
Lekciju stundu skaits16
Semināru un praktisko darbu stundu skaits16
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits49
Kursa apstiprinājuma datums21.05.2013
Atbildīgā struktūrvienībaMehānikas un dizaina institūts
Dr. paed.
Pedagoģijas vēstures kursā studenti gūst izpratni par parpedagoģijas vēstures saturu un uzdevumiem. Problēmas tiek aplūkotas pasaules, Eiropas un Latvijas kontekstā. Analizē un izvērtē pedagoģiskās domas attīstību saistībā ar laikmeta aktuālajām tendencēm. Analizē skolas kā izglītības institūcijas attīstību, par skolotāju izglītību sabiedrības attīstības gaitā.Studenti analizē pedagoģijā uzkrāto vēsturisko pieredzi, noskaidro galvenos virzienus un pārmaiņu nepieciešamību 21.gs. Akcentēta izglītības ilgtspejīgā attīstība un mūsdienu nostādnes, pedagoģiskās paradigmas attīstības tendences.
• Pedagoģijas vēstures apguves rezultātā studenti orientējas teorētiskās un praktiskajās zināšanās atbilstoši programmas saturam un izvirzītajam mērķim. Ir zināšanas un izpratnepar pedagoģijas vēstures zināšanām. Zināšanas dod iespēju patstāvīgi un kritiski vērtēt pedagoģijas vēstures problēmas.
• Prasmes - iegūt izvērtēt un izmantot informāciju.
• Kompetence raksturo spēja uzņemties atbildību par studiju rezultātiem.
1 Pedagoģijas vēstures priekšmets , uzdevumi, galvenās funkcijas
2 Pedagoģijas vēstures pētniecība
3 Audzināšana un izglītība senajā sabiedrībā
4 Pedagoģiskā doma un audzināšana viduslaikos
5 Renesanses perioda redzamākie pārstāvji, to ieguldījums pedagoģijas attīstībā
6 Jaunas nostādnes pedagoģijā 17.gs.
7 J.A.Komenska mācību un audzināšanas sistēma
8 Klasiskās pedagoģijas redzamāko pārstāvju sasniegumu izvērtējums
9 Reformpedagoģija
10 Pedagoģisko ideju un koncepciju piedāvājums 19. - 20. gs.
11 Pedagoģiskās idejas un to attīstība Latvijā
12 Alternatīvā pedagoģija - R.Šteiners, S.Frenē, M.Montesori
13 Pedagoģijskās domas attīstība ārpus Latvijas, tās izvērtējums
14 Izglītības ilgtspējīgā attīstība
15 Nepārtrauktā izglītība - ceļš uz pilsonisku un demokrātisku sabiedrību
16 Jauno tehnoloģiju iespējas izglītības attīstībā
Uzstāšanās semināros un piedalīšanās diskusijās, kontroldarbs , mājas darbi, zināšanu pārbaudes tests.
Pārbaudes veids - ieskaite ar atzīmi.
1. Anspaks J. Pedagoģijas idejas Latvijā. Rīga: RaKa, 2003. 476 lpp.
2. Ķestere I. Pedagoģijas vēsture. Rīga: Zvaigzne ABC, [2005.] 182 lpp.
3. Writing Learning Outcomes. [tiešsaiste]. Belfast: University of Limerick, 2007. 29 p. Pieejams: http://www.nfqnetwork.ie/_fileupload/Image/Writing%20Learning%20Outcomes%20at%20Programme%20and%20Module%20Levels.pdf skatīts [03.06.2013.]
4. Žukovs L. Pedagoģijas vēsture. Rīga: Raka, 1999. 303 lpp.
1. Pedagoģija un skolotāju izglītība = Pedagogy and Teachers' education. Latvijas Universitātes raksti = Acta Universitatis Latviensis. Rīga: Latvijas Universitāte, 2013. 219 p. ISSN1407- 2157.
2. Izglītības attīstības pamatnostādnes 2007.-2013.gadam. [tiešsaiste]. Rīga: IZM, 2006 Pieejams: http://izm.izm.gov.lv/normativie-akti/politikas-planosana/1016.html skatīts [03.06.2013.]
3. Skolotāju izglītība Latvijā: vēsturiskās pieredzes rakstu krājums. Rīga: Raka, 2001. 173 lpp.
1. Laikraksts Izglītība un Kultūra. Rīga:Izglītība ISSN 1407- 4036
2. Journal of Teacher Education for Sustainability. [tiešsaiste]. Institute of Sustainable Education Daugavpils University. ISSN 1691 -4147 [skatīts 31.05.2013.]. Pieejams: http://www.ise-lv.eu/publications.php
3. Journal of Science Education. Bogota: COLCIENCIAS. ISSN 0124 - 5481
Obligātais studiju kurss profesionālā bakalaura studiju programmā Mājas vide izglītībā.