Kursa kods Peda2047

Kredītpunkti 3

Pedagoģijas vēsture

Zinātnes nozareIzglītības zinātnes

Zinātnes apakšnozareNozaru pedagoģija

Kopējais stundu skaits kursā81

Lekciju stundu skaits16

Semināru un praktisko darbu stundu skaits16

Studenta patstāvīgā darba stundu skaits49

Kursa apstiprinājuma datums21.05.2013

Atbildīgā struktūrvienībaMehānikas un dizaina institūts

Kursa izstrādātājs

author

Anita Aizsila

Dr. paed.

Kursa anotācija

Pedagoģijas vēstures kursā studenti gūst izpratni par parpedagoģijas vēstures saturu un uzdevumiem. Problēmas tiek aplūkotas pasaules, Eiropas un Latvijas kontekstā. Analizē un izvērtē pedagoģiskās domas attīstību saistībā ar laikmeta aktuālajām tendencēm. Analizē skolas kā izglītības institūcijas attīstību, par skolotāju izglītību sabiedrības attīstības gaitā.Studenti analizē pedagoģijā uzkrāto vēsturisko pieredzi, noskaidro galvenos virzienus un pārmaiņu nepieciešamību 21.gs. Akcentēta izglītības ilgtspejīgā attīstība un mūsdienu nostādnes, pedagoģiskās paradigmas attīstības tendences.

Kursa rezultāti un to vērtēšana

• Pedagoģijas vēstures apguves rezultātā studenti orientējas teorētiskās un praktiskajās zināšanās atbilstoši programmas saturam un izvirzītajam mērķim. Ir zināšanas un izpratnepar pedagoģijas vēstures zināšanām. Zināšanas dod iespēju patstāvīgi un kritiski vērtēt pedagoģijas vēstures problēmas.
• Prasmes - iegūt izvērtēt un izmantot informāciju.
• Kompetence raksturo spēja uzņemties atbildību par studiju rezultātiem.

Kursa saturs(kalendārs)

1 Pedagoģijas vēstures priekšmets , uzdevumi, galvenās funkcijas
2 Pedagoģijas vēstures pētniecība
3 Audzināšana un izglītība senajā sabiedrībā
4 Pedagoģiskā doma un audzināšana viduslaikos
5 Renesanses perioda redzamākie pārstāvji, to ieguldījums pedagoģijas attīstībā
6 Jaunas nostādnes pedagoģijā 17.gs.
7 J.A.Komenska mācību un audzināšanas sistēma
8 Klasiskās pedagoģijas redzamāko pārstāvju sasniegumu izvērtējums
9 Reformpedagoģija
10 Pedagoģisko ideju un koncepciju piedāvājums 19. - 20. gs.
11 Pedagoģiskās idejas un to attīstība Latvijā
12 Alternatīvā pedagoģija - R.Šteiners, S.Frenē, M.Montesori
13 Pedagoģijskās domas attīstība ārpus Latvijas, tās izvērtējums
14 Izglītības ilgtspējīgā attīstība
15 Nepārtrauktā izglītība - ceļš uz pilsonisku un demokrātisku sabiedrību
16 Jauno tehnoloģiju iespējas izglītības attīstībā

Prasības kredītpunktu iegūšanai

Uzstāšanās semināros un piedalīšanās diskusijās, kontroldarbs , mājas darbi, zināšanu pārbaudes tests.
Pārbaudes veids - ieskaite ar atzīmi.

Obligātā literatūra

1. Anspaks J. Pedagoģijas idejas Latvijā. Rīga: RaKa, 2003. 476 lpp.
2. Ķestere I. Pedagoģijas vēsture. Rīga: Zvaigzne ABC, [2005.] 182 lpp.
3. Writing Learning Outcomes. [tiešsaiste]. Belfast: University of Limerick, 2007. 29 p. Pieejams: http://www.nfqnetwork.ie/_fileupload/Image/Writing%20Learning%20Outcomes%20at%20Programme%20and%20Module%20Levels.pdf skatīts [03.06.2013.]
4. Žukovs L. Pedagoģijas vēsture. Rīga: Raka, 1999. 303 lpp.

Papildliteratūra

1. Pedagoģija un skolotāju izglītība = Pedagogy and Teachers' education. Latvijas Universitātes raksti = Acta Universitatis Latviensis. Rīga: Latvijas Universitāte, 2013. 219 p. ISSN1407- 2157.
2. Izglītības attīstības pamatnostādnes 2007.-2013.gadam. [tiešsaiste]. Rīga: IZM, 2006 Pieejams: http://izm.izm.gov.lv/normativie-akti/politikas-planosana/1016.html skatīts [03.06.2013.]
3. Skolotāju izglītība Latvijā: vēsturiskās pieredzes rakstu krājums. Rīga: Raka, 2001. 173 lpp.

Periodika un citi informācijas avoti

1. Laikraksts Izglītība un Kultūra. Rīga:Izglītība ISSN 1407- 4036
2. Journal of Teacher Education for Sustainability. [tiešsaiste]. Institute of Sustainable Education Daugavpils University. ISSN 1691 -4147 [skatīts 31.05.2013.]. Pieejams: http://www.ise-lv.eu/publications.php
3. Journal of Science Education. Bogota: COLCIENCIAS. ISSN 0124 - 5481

Piezīmes

Obligātais studiju kurss profesionālā bakalaura studiju programmā Mājas vide izglītībā.