Kursa kods PārZ3020

Kredītpunkti 2.25

Kvalitātes vadības pamati II

Zinātnes nozareCitas inženierzinātnes un tehnoloģijas, tai skaitā pārtikas un dzērienu tehnoloģijas

Zinātnes apakšnozarePārtikas produktu kvalitātes

Kopējais stundu skaits kursā60

Lekciju stundu skaits16

Semināru un praktisko darbu stundu skaits8

Kursa apstiprinājuma datums12.10.2011

Atbildīgā struktūrvienībaZemes pārvaldības un ģeodēzijas institūts

Kursa izstrādātājs

author asoc. prof.

Anita Blija

Dr. sc. ing.

Kursa anotācija

Studiju kursa ietvaros studenti apgūst pamatjautājumus par kvalitātes vadības sistēmām un šo sistēmu elementiem, pārtikas drošības sistēmu, kvalitātes sistēmu auditēšanu, kvalitātes izmaksām, kvalitātes atbilstības novērtēšanu, TQM principu pielietojumu viesmīlības nozares uzņēmumā ieviešot EFQM modeli. Praktiskajos studenti risina kvalitātes problēmas viesmīlības uzņēmumos izmantojot kvalitātes instrumentus.

Kursa rezultāti un to vērtēšana

Pēc kursa studijām studentam būs: zināšanas par kvalitātes vadīšanas principiem un sistēmām; prasmes izmantojot apgūtos kvalitātes vadīšanas teorētiskos pamatus spēj parādīt zinātnisku pieeju kvalitātes sistēmu problēmu risināšanā un vadībā viesmīlības uzņēmumā; kompetence spēt iegūtās teorētiskas zināšanas un praktiskās prasmes izmantot efektīvas kvalitātes vadības stratēģijas realizēšanai uzņēmumā.

Kursa saturs(kalendārs)

1 Pakalpojuma kā produkta kvalitāti ietekmējošie faktori.
2 Kvalitātes nodrošināšanas sistēmas.
3 Paškontroles sistēma.
4 Kvalitātes pārvaldības sistēma viesmīlības nozares uzņēmumos.
5 Kvalitātes aplis pakalpojuma sniegšanas sfērā.
6 Kvalitātes sistēmas dokumentācija viesmīlības uzņēmumā.
7 Zināšanu pārbaude.
8 Kvalitātes sistēmas audits.
9 Kvalitātes izmaksu aprēķini viesmīlības nozares uzņēmumā.
10 Kvalitātes atbilstības novērtēšana.
11 Kvalitātes uzlabošanas instrumenti.
12 EFQM modelis viesmīlībā.
13 Kvalitātes pilnveidošanas sistēma viesmīlībā.
14 Kvalitātes vadību reglamentējošā likumdošana.
15 Pakalpojuma izstrāde atbilstoši kvalitātes vadības principiem.
16 Zināšanu pārbaude.

Prasības kredītpunktu iegūšanai

Ieskaitīti 3 kontroldarbi par lekciju materiālu, izstrādāti praktiskie darbi un par tiem iesniegts rakstisks ziņojums.

Obligātā literatūra

1. Kalējs O. Kvalitātes vadības sistēma un tās izveidošana pakalpojumu jomā / Oskars Kalējs. Rīga : LatConsul, 2005. 121 lpp.
2. Kvalitātes vadības sistēma. – Rīga: “Biznesa partneri, 2002. – 1. un 2.daļa.
3. Kvalitātes vadības sistēmu ieviešana uzņēmumos. Personāla sertifikācijas inst., 2003. 116 lpp.
4. Wallace C. A. Food safety for the 21st century : managing HACCP and food safety throughout the global supply chain / Carol A. Wallace, William H. Sperber, Sara E. Mortimore. Chichester : Wiley-Blackwell, 2011. 328 p.

Papildliteratūra

1. Quality management in food chains / edited by: Ludwig Theuvsen ... [et al.]. Wageningen : Wageningen Academic Publishers, 2007. 509 p.
2. Blija A. Pārtikas un uztura kvalitāte un drošums. Rīga: LU Akadēmiskais apgāds, 2007. 104 lpp.
3. Pfeifer T. Quality management : strategies, methods, techniques / Tilo Pfeifer. 3rd ed., completely rev. and enlarged. München ;Wien : Hanser, 2002. 587 p.

Periodika un citi informācijas avoti

1. Kvalitāte. :žurnāls par kvalitāti un kvalitātes vadīšanu Rīga: Latvijas Kvalitātes asociācija. ISSN 1407-7671.
2. Journal of Food Protection. Published by Allen Press Online Publishing. ISSN: 0362-028X. Anotāciju līmenī pieejams EBSCO datubāzēs: http://search.ebscohost.com/

Piezīmes

Obligātais kurss PTF profesionālās augstākās izglītības bakalaura studiju programmas „Ēdināšanas un viesnīcu uzņēmējdarbība” pilna un nepilna laika studijās.