Kursa kods Arhi4019
Kredītpunkti 4.50
Zinātnes nozareArhitektūra (nav zn)
Kopējais stundu skaits kursā120
Lekciju stundu skaits8
Semināru un praktisko darbu stundu skaits8
Laboratorijas darbu stundu skaits8
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits96
Kursa apstiprinājuma datums16.11.2011
Atbildīgā struktūrvienībaBūvniecības un kokapstrādes institūts
Dr. oec.
Mg. arch.
Studiju kursā tiek skatīti jautājumi kā novērtēt reģionu konkurētspēju, to ietekmējošos faktorus, reģiona priekšrocības vai ekonomiskās attīstības un konkurētspējas paaugstināšanas šķēršļus. Tiek veikta reģionā esošos resursu analīze. Tāpat tiek skatīti jautājumi par reģionālo konkurētspēju kā nozīmīgu sociālās un ekonomiskās kohēzijas sastāvdaļu Eiropas Savienībā. Tiek vērtētas Latvijas reģionu tēla uzlabošanas iespējas, veikta attīstības prioritāro virzienu un konkurētspējas faktoru noteikšana, reģionālās identitātes noteikšana Baltijā. Studiju kursā iekļautas tēmas par klimata pārmaiņām lauku teritorijās.
Pēc kursa studijām studentam būs:
• zināšanas par reģionālā mārketinga stratēģiju izstrādi un lietošanu reģionu attīstības plānošanā,
• prasmes reģionālo plānu izstrādē,
• kompetence patstāvīgi darboties pašvaldībā teritoriālplānošanas jomā.
1 Stratēģiskā plānošana
2 Reģiona tēls un tā uztvere. Ilgtspējīga teritoriju plānošana, resursu sabalansēšana un organizēšana klimata pārmaiņu mazināšanai.
3 Reģionālā mārketinga loma konkurētspējas veicināšanā
4 Reģionālā mārketinga veidi un principi
5 Mārketinga uzdevumi un mērķi
6 Reģionālā mārketinga iedalījums, mārketinga stratēģijas
7 Reģiona mārketinga iespēju novērtēšana Eiropā
8 SVID analīzes apgūšana
9 Stratēģiskā orientācija
10 Reģionu konkurētspējas vērtēšanas pieejas un modeļi
11 Reģiona tēlu ietekmējošie faktori. Ārējās komunikācijas pamatnostādnes.
12 Ekociemati, alternatīvās enerģijas ieguves veidi un loma klimata pārmaiņu mazināšanā.
13 Reģionālā mārketinga faktori
14 Kritiskie veiksmes faktori reģionālajā mārketingā
15 Latvijas tautsaimniecības nozaru analīze
16 Ainavas analīze pēc fotogrāfijas, mākslas darba, literārā darba. Enerģijas ainavas.
Ieskaites nokārtošanai jāaizstāv paredzētie praktiskie un laboratorijas darbi, jānokārto tests par teorētisko kursu un jāaizstāv kursa projekts.
1. Vaidere I., Vanags E., Vanags I., Vilka I. Reģionālā politika un pašvaldību attīstība Eiropas Savienībā un Latvijā. Rīga: Latvijas Universitātes Akadēmiskais apgāds, Latvijas Statistikas institūts, 2006. 296 lpp.
2. Dubra E., Frolova L. Latvijas konkurētspējas un izaugsmes iespēju novērtēšana integrācijas procesā Eiropas Savienībā. Rīga: Latvijas Universitāte, 2004. 436 lpp.
3. Kotler P., Asplund C., Rein I., Haider D. Marketing Places Europe. London: Pearson Education Ltd., 1999. 314 p.
4. Martin R., Kitson M., Tyler P. Regional Competitiveness. London: Routledge, 2006. 169 p.
5. Ainavu plānošana, apsaimniekošana un aizsardzība lauku pašvaldībās. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija. Rīga, 2001. 28lpp.
1. Dāvidsons G. Latvijas ilgtermiņa konkurētspējas modelēšana. Pētījums Nr.2. Rīga: Latvijas Banka, 2005. 41 lpp.
2. ES reģionālā politika un strukturālie instrumenti. Rīga: McĀbols, 2001. 37 lpp.
3. Keller K.L. Strategic brand management: building, measuring, and managing brand equity. New Jersey: Prentice Hall, 1998. 788 p.
4. Dramstad W.E., Olson J.D., Forman R.T.T. (1996) Landscape Ecology Principles in Landscape Architecture and Land-Use Planning. Washington. 80 p. ISBN 1-55963-514-2
1. Latvijas statistikas gadagrāmata. Rīga: Latvijas Republikas Centrālā statistikas pārvalde. ISSN 1407-0626
2. Reģionu attīstība Latvijā. Rīga: VSIA „Reģionu attīstība”. ISBN 978-9934-8126-1-3
3. Solāro paneļu siena alternatīvās enerģijas iegūšanai uz ASV – Meksikas robežas. Pieejams: http://www.rael-santfratello.com/?p=19
4. Landscape Ecology. ISSN: 0921-2973.
Obligātais kurss LIF profesionālās augstākās izglītības bakalaura studiju programmas „Ainavu arhitektūra un plānošana„ pilna laika studijās.