Kursa kods Arhi2084
Kredītpunkti 6
Zinātnes nozareArhitektūra (nav zn)
Kopējais stundu skaits kursā162
Lekciju stundu skaits20
Semināru un praktisko darbu stundu skaits44
Laboratorijas darbu stundu skaits0
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits98
Kursa apstiprinājuma datums10.03.2021
Atbildīgā struktūrvienībaAinavu arhitektūras un vides inženierijas institūts
Dr. arch.
Dr. arch.
Arhi1029, Ainavu socioloģija
Arhi1032, Digitālie rīki ainavu projektos
Arhi1033, Vizuāli telpiskās modelēšanas pamati
Arhi2075, Ainavu arhitektūras projektu grafika
Arhi3077, Vides psiholoģija ainavu arhitektūrā
Pētījumu izstrādes un vadības nozīmīga daļa ir prezentēšanas prasme. Pētījumu izstrādes un prezentēšanas spējas ir nepieciešamas, lai spētu skaidrot un pamatot savus rezultātus, savu domu, ideju un pamatotu lēmumu, risinājumu nepieciešamību.
Zināšanas: iegūtas zināšanas un ieskats par pētījumu gaitu, metodēm, pieejām un prezentāciju principiem.
Prasme: veikt patstāvīgus pētījumus, uzstāties un prezentēt pētījuma rezultātus, gan strādājot individuāli, gan grupās. Aktīvi piedalīties diskusijas veicinot pozitīvu darbības virzienu.
Kompetence: izprast dažādās situācijas, pieejas ar kādām metodēm jāstrādā, kādas ir piemērotākās un pētījuma rezultātu prezentēšanas pieejas.
Vērtēšana: vērtēšanas procesā ietilpst studenta patstāvīgā darba veikšana, spēja izveidot pētījuma struktūru, veikt pētījumu pēc izvirzītajām pētījuma metodēm un iegūto rezultātu apstrāde, prezentēšana ikgadējā studentu zinātniskajā konferencē.
1. Ievads ainavu pētījumu prezentācija, to nozīme un loma. Ainavu arhitektūras nozares pētījumu virzieni. Pētījuma struktūra un saturs, mērķis, uzdevumi, metodes: piemēru izklāsts (lekcija 8 h).
2. Pētījuma struktūra un saturs, mērķis, uzdevumi, metodes (lekcija 6 h, praktiskais darbs
Nr. 1 – 2 h).
3. E-katalogi un bilbiotēku veidotās datubāzes. LBTU Fundamentālās bibliotēkas vienotais meklētājs (PRIMO DISCOVERY). Bibliotēkas abonētās e-žurnālu un e-grāmatu datubāzes (EBSCO, CABI, ScienceDirect, Scopus, CRC e-grāmatas, Web of science, u.c.) (lekcija 2 h, praktiskais darbs
Nr. 2 – 6 h).
4. Noformēšanas pieejas pētījumiem (lekcija 2 h, praktiskais darbs Nr. 3 – 6 h).
5. Plaģiātisms. Pētījuma materiālu prezentācijas (lekcija 2 h, praktiskais darbs Nr. 4 – 6 h).
6. Pētījuma materiālu prezentācijas uzbūve (praktiskais darbs Nr. 5 – 8 h).
7. Rakstiskās daļas izstrāde, pētījuma materiālu sagatavošana (praktiskais darbs Nr. 6 – 8 h).
8. Izpētes materiālu noformēšana, precizēšana un iesniegšana (praktiskais darbs Nr. 7 – 8 h).
Nodarbību apmeklējums ne mazāk kā 75 % apjomā. Noteiktajā laikā iesniegts izstrādātais praktiskais darbs un to prezentēšanas studentu zinātniskā konferencē. Darbiem, kas iesniegti pēc noteiktā laika (ja nav attaisnojošs iemesls), tiek samazināta atzīme atbilstoši institūtā apstiprinātajiem vērtēšanas noteikumiem. Pozitīvi novērtēti praktiskie un laboratorijas darbi. Iespējama arī akumulējošā ieskaite, kuras izpildes kritērijus nosaka studiju kursa vadītājs.
Praktiskais darbs Nr. 1: studenti individuāli izstrādā pētījuma darba uzdevumu, mērķi un piemeklē, apzin atbilstošo metodi izmantošanu nodefinētajā pētījumā.
Praktiskais darbs Nr. 2: katrs students patstāvīgi izpēta visas pieejamās datu bāzes, veic materiālu strukturēšanu, zinātnisko publikāciju un monogrāfiju apzināšanu. Veic konkrētās tēmas padziļinātu izpēti, apsekojot arhīvus, muzejus.
Praktiskais darbs Nr. 3: studentu apkopotās informācijas noformēšana un pieejas zinātnisko materiālu sagatavošanā grafiskā formātā.
Praktiskais darbs Nr. 4: izstrādāto materiālu precizēšana, plaģiātisma kontrole, kvalitatīvu tekstuālo, grafisko materiālu sagatavošana.
Praktiskais darbs Nr. 5: pētījuma prezentācijas izveide Power point programmā, grafiskā materiāla noformēšana uz prezentācijas slaidiem.
Praktiskais darbs Nr. 6: katrs students individuāli izstrādā rakstisko daļu par veikto pētījumu. Sagatavo kvalitatīvu un loģiski strukturētu pētījuma apjomu.
Praktiskais darbs Nr. 7: studenti individuāli noslēdz rakstiskās un grafiskās daļas izstrādi, veic kļūdu labojumu un sagatavo apjomu iesniegšanai.
Studiju kursa eksāmena vērtējums ir atkarīgs no gala aizstāvēšanas studentu zinātniskajā konferencē, kā arī tekošais darbs, veicot noteikto pētījumu. Pielaišana pie eksāmena aizstāvēšanas tikai pēc sekmīgi nokārtotiem praktiskajiem darbiem.
1. Bell S. Landscape pattern, perception and process. London: Routledge, 2012. 348 p. ISBN 978-0-415-60836-7
2. Brēdemeiers K. Melnā retorika. Valodas spēks un maģija. Rīga: Zvaigzne ABC, 2008. 167 lpp.
3. Keigals T. Dž. Uzstāšanās māksla. Rīga: Atēna, 2008. 216 lpp.
4. Kūlis M.Saskarņu māksla: datori, grafika, dizains. Rīga: Matīss Kūlis, 2015. 344 lpp. ISBN: 9789934142468
1. Psiholoģijas Pasaule. Rīga: DARO Cēsis. ISSN 1691-0435.
2. Gabors D. Vārdi, kas pārliecina. Rīga: Zvaigzne ABC, 2008. 328 lpp.
1. Journal of Landscape Architecture (Jola). [tiešsaiste] : European Council of Landscape Architecture Schools (ECLAS). Online ISSN 1862-6033. [skatīts 05.03.2011]. Pieejams: https://www.tandfonline.com/toc/rjla20/current
2. Jola. Journal of Landscape architecture. Published by the European Council of Landscape Architecture Schools (ECLAS) http://www.jola-lab.eu/www/about.html#ih-2. Print ISSN: 1862-6033 Online ISSN: 2164-604X
3. Landscape Research. Print ISSN: 0142-6397 Online ISSN: 1469-9710. Pieejams: https://www.tandfonline.com/loi/clar20
Obligātais kurss MVZF studiju programmas "Ainavu arhitektūra un plānošana" (Bakalaura) pilna laika studijās. Studiju kurss apgūstams arī angļu valodā.