Latvijas Biozinātņu un tehnoloģiju universitāte
Ekonomikas un sabiedrības attīstības fakultāte
Lauksaimniecības un pārtikas biznesa vadīšana Maģistra
Programmas direktors: Gunta Grīnberga-Zālīte
Akreditēts: 26/05/2021-27/05/2027 Licenzēts: 06/10/2017-27/05/2027
2.2. Galvenā(-s) studiju joma(-s)
Ekonomika un uzņēmējdarbība
4.2. Programmas prasības (kvalifikācijas iegūšanas nosacījumi utt.)
- Nodrošināt studentiem teorētiskās zināšanas un praktiskās kompetences lauksaimniecības un pārtikas jomās un uzņēmējdarbībā, veicināt līderības prasmes un kritisko domāšanu, lai sagatavotu studentus starptautiskai karjerai, tai skaitā pētniecībā, vadošajos lauksaimniecības un pārtikas nozares uzņēmumos un organizācijās. Visaptverošas un padziļinātas zināšanas par mūsdienu teorijām un pētījumu metodēm vadībzinātnes nozarē, apakšnozarēs un starpnozarēs, radot izpratni par procesiem un likumsakarībām, kas nodrošina līdzsvaru starp uzņēmumu konkurētspēju un ilgtspējīgu tautsaimniecības attīstību. Paplašinātas zināšanas un izpratne par lauksaimniecības un pārtikas aprites vērtību ķēdēm un to vadīšanu. Spēja pielietot kompleksu problēmu risināšanas prasmes lauksaimniecības un pārtikas biznesa vadīšanā, izprotot inovācijas nozīmi un īstenošanas procesu uzņēmējdarbībā. Spēja patstāvīgi izstrādāt, plānot un vadīt ilgtspējīgas biznesa un mārketinga stratēģijas uzņēmuma konkurētspējas veicināšanai globālajā tirgū. Spēja plānot un kritiski izvērtēt investīciju projektus pārtikas ražošanā un lauksaimniecībā, demonstrējot kritisko domāšanu un padziļinātu analīzi problēmu risināšanā. Spēja parādīt ētisku un sociāli atbildīgu līderību un vadītāja prasmi dažādu problēmsituāciju apstākļos. Efektīvas komunikācijas un tīklošanas prasmes, kas nodrošina spēju organizēt un piedalīties lēmumu pieņemšanas procesā, kā arī spēju pārstāvēt uzņēmumu pārrunās, argumentēti diskutējot par sarežģītiem un/vai sistēmiskiem lauksaimniecības un pārtikas biznesa un bioekonomikas jautājumiem ar agrobiznesa vadīšanas speciālistiem un politikas veidotājiem. Spēja integrēt dažādu jomu zināšanas, tādējādi dodot ieguldījumu jaunu zināšanu radīšanā, pētniecības vai profesionālās darbības metožu attīstībā, kā arī demonstrējot izpratni un ētisko atbildību par zinātnes rezultātu vai profesionālās darbības iespējamo ietekmi uz vidi un sabiedrību.