Latvijas Biozinātņu un tehnoloģiju universitāte
Ekonomikas un sabiedrības attīstības fakultāte
Ekonomika Maģistra
Programmas direktors: Modrīte Pelše
Akreditēts: 26/05/2021-27/05/2027 Licenzēts: 04/03/2010-27/05/2027
2.2. Galvenā(-s) studiju joma(-s)
-: Ekonomika
FiKr: Specializācijas virziens „Finanses un kredīts”
GrUz: Specializācijas virziens „Grāmatvedība un uzskaites teorija”
Mark: Specializācijas virziens „Mārketings un nozaru ekonomika”
RegAP: Specializācijas virziens „Reģionālā attīstība un pārvalde”
Uzn: Specializācijas virziens „Uzņēmējdarbība un vadīšana”
4.2. Programmas prasības (kvalifikācijas iegūšanas nosacījumi utt.)
Bizn Studiju programmas mērķis: Nodrošināt studentiem akadēmiskas, nacionālā un starptautiskajā līmenī konkurētspējīgas zināšanas, atbilstošas prasmes un kompetenci, ekonomikas procesu analītiskai izvērtēšanai ilgtspējīgas attīstības kontekstā, attīstot pētnieciskās prasmes zinātniskajam un akadēmiskajam darbam. Zināšanas: • padziļinātas zināšanas mikro-, makro-, vides un reģionālā ekonomikā ierobežoto ekonomisko resursu mijiedarbības kontekstā, finanšu plānošanā, risku vadībā un grāmatvedības uzskaitē; • specifiskas un konceptuālas zināšanas par vadīšanas likumsakarībām un metodēm, plānošanas un kontrolinga rādītāju kopsakarībām; • izvērstas zināšanas par mārketinga un tirgus prognozēšanas problemātiku; • paplašinātas zināšanas un izpratne par kvalitatīva pētnieciskā darba izstrādes nosacījumiem un metodēm. Prasmes • spēj argumentēti izskaidrot patērētāja un ražotāja rīcības modeļus konkurences apstākļos, spēja izvērtēt likumsakarības; • spēj izskaidrot aktuālus finanšu jautājumus, pielietot riska vadības teoriju; • spēj analizēt uzņēmējdarbības vidi, veikt tirgus pētījumus un pamatot izvēlēto stratēģiju; • spēj izveidot pētījuma teorētisko daļu, tā dizainu, izvēlēties pētījuma metodes, kritiski analizēt informāciju un izvēlēties piemērotākās informācijas apstrādes metodes. Kompetence: • akadēmiskā – spēja uz teorētisko zināšanu, izziņas un pētniecības prasmju bāzes sniegt reālu pienesumu jaunu zināšanu radīšanā; • sistemātiskā – spēja patstāvīgi un radoši integrēt dažādu ekonomikas un uzņēmējdarbības zinātnes apakšnozaru zināšanas, noteikt un pielietot to optimālu kombināciju konkrētu akadēmisku, profesionālu un pētniecības uzdevumu īstenošanai; • analītiskā – spēja patstāvīgi formulēt un kritiski analizēt sarežģītus un dinamiskus zinātniskus un profesionālus jautājumus, novērtēt riskus; • instrumentālā – kognitīvo un metodoloģisko spēju kopums, kas nodrošina un sekmē spēju pamatot lēmumus, dod reālu ieguldījumu pētniecības vai profesionālās darbības metožu attīstībā, publicitātes nodrošināšanai vietējā un starptautiskā zinātnes aprites telpā.
FiKr
Fingr Studiju programmas mērķis: Nodrošināt studentiem akadēmiskas, nacionālā un starptautiskajā līmenī konkurētspējīgas zināšanas, atbilstošas prasmes un kompetenci, ekonomikas procesu analītiskai izvērtēšanai ilgtspējīgas attīstības kontekstā, attīstot pētnieciskās prasmes zinātniskajam un akadēmiskajam darbam. Zināšanas: • padziļinātas zināšanas mikro-, makro-, vides un reģionālā ekonomikā ierobežoto ekonomisko resursu mijiedarbības kontekstā, finanšu plānošanā, risku vadībā un grāmatvedības uzskaitē; • specifiskas un konceptuālas zināšanas par vadīšanas likumsakarībām un metodēm, plānošanas un kontrolinga rādītāju kopsakarībām; • izvērstas zināšanas par mārketinga un tirgus prognozēšanas problemātiku; • paplašinātas zināšanas un izpratne par kvalitatīva pētnieciskā darba izstrādes nosacījumiem un metodēm. Prasmes • spēj argumentēti izskaidrot patērētāja un ražotāja rīcības modeļus konkurences apstākļos, spēja izvērtēt likumsakarības; • spēj izskaidrot aktuālus finanšu jautājumus, pielietot riska vadības teoriju; • spēj analizēt uzņēmējdarbības vidi, veikt tirgus pētījumus un pamatot izvēlēto stratēģiju; • spēj izveidot pētījuma teorētisko daļu, tā dizainu, izvēlēties pētījuma metodes, kritiski analizēt informāciju un izvēlēties piemērotākās informācijas apstrādes metodes. Kompetence: • akadēmiskā – spēja uz teorētisko zināšanu, izziņas un pētniecības prasmju bāzes sniegt reālu pienesumu jaunu zināšanu radīšanā; • sistemātiskā – spēja patstāvīgi un radoši integrēt dažādu ekonomikas un uzņēmējdarbības zinātnes apakšnozaru zināšanas, noteikt un pielietot to optimālu kombināciju konkrētu akadēmisku, profesionālu un pētniecības uzdevumu īstenošanai; • analītiskā – spēja patstāvīgi formulēt un kritiski analizēt sarežģītus un dinamiskus zinātniskus un profesionālus jautājumus, novērtēt riskus; • instrumentālā – kognitīvo un metodoloģisko spēju kopums, kas nodrošina un sekmē spēju pamatot lēmumus, dod reālu ieguldījumu pētniecības vai profesionālās darbības metožu attīstībā, publicitātes nodrošināšanai vietējā un starptautiskā zinātnes aprites telpā.
GrUz
Ilgspe Studiju programmas mērķis: Nodrošināt studentiem akadēmiskas, nacionālā un starptautiskajā līmenī konkurētspējīgas zināšanas, atbilstošas prasmes un kompetenci, ekonomikas procesu analītiskai izvērtēšanai ilgtspējīgas attīstības kontekstā, attīstot pētnieciskās prasmes zinātniskajam un akadēmiskajam darbam. Zināšanas: • padziļinātas zināšanas mikro-, makro-, vides un reģionālā ekonomikā ierobežoto ekonomisko resursu mijiedarbības kontekstā, finanšu plānošanā, risku vadībā un grāmatvedības uzskaitē; • specifiskas un konceptuālas zināšanas par vadīšanas likumsakarībām un metodēm, plānošanas un kontrolinga rādītāju kopsakarībām; • izvērstas zināšanas par mārketinga un tirgus prognozēšanas problemātiku; • paplašinātas zināšanas un izpratne par kvalitatīva pētnieciskā darba izstrādes nosacījumiem un metodēm. Prasmes • spēj argumentēti izskaidrot patērētāja un ražotāja rīcības modeļus konkurences apstākļos, spēja izvērtēt likumsakarības; • spēj izskaidrot aktuālus finanšu jautājumus, pielietot riska vadības teoriju; • spēj analizēt uzņēmējdarbības vidi, veikt tirgus pētījumus un pamatot izvēlēto stratēģiju; • spēj izveidot pētījuma teorētisko daļu, tā dizainu, izvēlēties pētījuma metodes, kritiski analizēt informāciju un izvēlēties piemērotākās informācijas apstrādes metodes. Kompetence: • akadēmiskā – spēja uz teorētisko zināšanu, izziņas un pētniecības prasmju bāzes sniegt reālu pienesumu jaunu zināšanu radīšanā; • sistemātiskā – spēja patstāvīgi un radoši integrēt dažādu ekonomikas un uzņēmējdarbības zinātnes apakšnozaru zināšanas, noteikt un pielietot to optimālu kombināciju konkrētu akadēmisku, profesionālu un pētniecības uzdevumu īstenošanai; • analītiskā – spēja patstāvīgi formulēt un kritiski analizēt sarežģītus un dinamiskus zinātniskus un profesionālus jautājumus, novērtēt riskus; • instrumentālā – kognitīvo un metodoloģisko spēju kopums, kas nodrošina un sekmē spēju pamatot lēmumus, dod reālu ieguldījumu pētniecības vai profesionālās darbības metožu attīstībā, publicitātes nodrošināšanai vietējā un starptautiskā zinātnes aprites telpā.
Mark
RegAP
Uzn
Kredītpunktu sadalījums pa semestriem un daļām (A-obligātā, B-specializācijas izvēle, C-brīvā izvēle)
Pilna laika
Daļa 1-sem. 2-sem. 3-sem. 4-sem. Kopā
A 20 10 2 18 50
B   10 16 2 28
C     2   2
Nepilna laika
Daļa 1-sem. 2-sem. 3-sem. 4-sem. 5-sem. Kopā
A 14 8 8   20 50
B   8 8 10 2 28
C       2   2
2015.pavasara 2014.rudens 2014.pavasara 2013.rudens 2013.pavasara 2012.rudens 2012.pavasara 2011.rudens 2011.pavasara 2010.rudens 2010.pavasara 2009.rudens 2009.pavasara 2008.rudens 2008.pavasara 2007.rudens 2007.pavasara 2006.rudens 2006.pavasara 2005.rudens 2005.pavasara
Pilna laika Nepilna laika