Vecais studiju plāns
Latvijas Biozinātņu un tehnoloģiju universitāte
Ekonomikas un sabiedrības attīstības fakultāte
Ekonomika Maģistra
Programmas direktors: Modrīte Pelše
Apjoms (kredītpunktos): 80 Akreditēts: 26/05/2021-27/05/2027 Licenzēts: 04/03/2010-27/05/2027
2.2. Galvenā(-s) studiju joma(-s)
Ekonomika
4.2. Programmas prasības (kvalifikācijas iegūšanas nosacījumi utt.)
Bizn Studiju programmas mērķis: Nodrošināt studentiem akadēmiskas, nacionālā un starptautiskajā līmenī konkurētspējīgas zināšanas, atbilstošas prasmes un kompetenci, ekonomikas procesu analītiskai izvērtēšanai ilgtspējīgas attīstības kontekstā, attīstot pētnieciskās prasmes zinātniskajam un akadēmiskajam darbam. Zināšanas: • padziļinātas zināšanas mikro-, makro-, vides un reģionālā ekonomikā ierobežoto ekonomisko resursu mijiedarbības kontekstā, finanšu plānošanā, risku vadībā un grāmatvedības uzskaitē; • specifiskas un konceptuālas zināšanas par vadīšanas likumsakarībām un metodēm, plānošanas un kontrolinga rādītāju kopsakarībām; • izvērstas zināšanas par mārketinga un tirgus prognozēšanas problemātiku; • paplašinātas zināšanas un izpratne par kvalitatīva pētnieciskā darba izstrādes nosacījumiem un metodēm. Prasmes • spēj argumentēti izskaidrot patērētāja un ražotāja rīcības modeļus konkurences apstākļos, spēja izvērtēt likumsakarības; • spēj izskaidrot aktuālus finanšu jautājumus, pielietot riska vadības teoriju; • spēj analizēt uzņēmējdarbības vidi, veikt tirgus pētījumus un pamatot izvēlēto stratēģiju; • spēj izveidot pētījuma teorētisko daļu, tā dizainu, izvēlēties pētījuma metodes, kritiski analizēt informāciju un izvēlēties piemērotākās informācijas apstrādes metodes. Kompetence: • akadēmiskā – spēja uz teorētisko zināšanu, izziņas un pētniecības prasmju bāzes sniegt reālu pienesumu jaunu zināšanu radīšanā; • sistemātiskā – spēja patstāvīgi un radoši integrēt dažādu ekonomikas un uzņēmējdarbības zinātnes apakšnozaru zināšanas, noteikt un pielietot to optimālu kombināciju konkrētu akadēmisku, profesionālu un pētniecības uzdevumu īstenošanai; • analītiskā – spēja patstāvīgi formulēt un kritiski analizēt sarežģītus un dinamiskus zinātniskus un profesionālus jautājumus, novērtēt riskus; • instrumentālā – kognitīvo un metodoloģisko spēju kopums, kas nodrošina un sekmē spēju pamatot lēmumus, dod reālu ieguldījumu pētniecības vai profesionālās darbības metožu attīstībā, publicitātes nodrošināšanai vietējā un starptautiskā zinātnes aprites telpā.
FiKr
Fingr Studiju programmas mērķis: Nodrošināt studentiem akadēmiskas, nacionālā un starptautiskajā līmenī konkurētspējīgas zināšanas, atbilstošas prasmes un kompetenci, ekonomikas procesu analītiskai izvērtēšanai ilgtspējīgas attīstības kontekstā, attīstot pētnieciskās prasmes zinātniskajam un akadēmiskajam darbam. Zināšanas: • padziļinātas zināšanas mikro-, makro-, vides un reģionālā ekonomikā ierobežoto ekonomisko resursu mijiedarbības kontekstā, finanšu plānošanā, risku vadībā un grāmatvedības uzskaitē; • specifiskas un konceptuālas zināšanas par vadīšanas likumsakarībām un metodēm, plānošanas un kontrolinga rādītāju kopsakarībām; • izvērstas zināšanas par mārketinga un tirgus prognozēšanas problemātiku; • paplašinātas zināšanas un izpratne par kvalitatīva pētnieciskā darba izstrādes nosacījumiem un metodēm. Prasmes • spēj argumentēti izskaidrot patērētāja un ražotāja rīcības modeļus konkurences apstākļos, spēja izvērtēt likumsakarības; • spēj izskaidrot aktuālus finanšu jautājumus, pielietot riska vadības teoriju; • spēj analizēt uzņēmējdarbības vidi, veikt tirgus pētījumus un pamatot izvēlēto stratēģiju; • spēj izveidot pētījuma teorētisko daļu, tā dizainu, izvēlēties pētījuma metodes, kritiski analizēt informāciju un izvēlēties piemērotākās informācijas apstrādes metodes. Kompetence: • akadēmiskā – spēja uz teorētisko zināšanu, izziņas un pētniecības prasmju bāzes sniegt reālu pienesumu jaunu zināšanu radīšanā; • sistemātiskā – spēja patstāvīgi un radoši integrēt dažādu ekonomikas un uzņēmējdarbības zinātnes apakšnozaru zināšanas, noteikt un pielietot to optimālu kombināciju konkrētu akadēmisku, profesionālu un pētniecības uzdevumu īstenošanai; • analītiskā – spēja patstāvīgi formulēt un kritiski analizēt sarežģītus un dinamiskus zinātniskus un profesionālus jautājumus, novērtēt riskus; • instrumentālā – kognitīvo un metodoloģisko spēju kopums, kas nodrošina un sekmē spēju pamatot lēmumus, dod reālu ieguldījumu pētniecības vai profesionālās darbības metožu attīstībā, publicitātes nodrošināšanai vietējā un starptautiskā zinātnes aprites telpā.
GrUz
Ilgspe Studiju programmas mērķis: Nodrošināt studentiem akadēmiskas, nacionālā un starptautiskajā līmenī konkurētspējīgas zināšanas, atbilstošas prasmes un kompetenci, ekonomikas procesu analītiskai izvērtēšanai ilgtspējīgas attīstības kontekstā, attīstot pētnieciskās prasmes zinātniskajam un akadēmiskajam darbam. Zināšanas: • padziļinātas zināšanas mikro-, makro-, vides un reģionālā ekonomikā ierobežoto ekonomisko resursu mijiedarbības kontekstā, finanšu plānošanā, risku vadībā un grāmatvedības uzskaitē; • specifiskas un konceptuālas zināšanas par vadīšanas likumsakarībām un metodēm, plānošanas un kontrolinga rādītāju kopsakarībām; • izvērstas zināšanas par mārketinga un tirgus prognozēšanas problemātiku; • paplašinātas zināšanas un izpratne par kvalitatīva pētnieciskā darba izstrādes nosacījumiem un metodēm. Prasmes • spēj argumentēti izskaidrot patērētāja un ražotāja rīcības modeļus konkurences apstākļos, spēja izvērtēt likumsakarības; • spēj izskaidrot aktuālus finanšu jautājumus, pielietot riska vadības teoriju; • spēj analizēt uzņēmējdarbības vidi, veikt tirgus pētījumus un pamatot izvēlēto stratēģiju; • spēj izveidot pētījuma teorētisko daļu, tā dizainu, izvēlēties pētījuma metodes, kritiski analizēt informāciju un izvēlēties piemērotākās informācijas apstrādes metodes. Kompetence: • akadēmiskā – spēja uz teorētisko zināšanu, izziņas un pētniecības prasmju bāzes sniegt reālu pienesumu jaunu zināšanu radīšanā; • sistemātiskā – spēja patstāvīgi un radoši integrēt dažādu ekonomikas un uzņēmējdarbības zinātnes apakšnozaru zināšanas, noteikt un pielietot to optimālu kombināciju konkrētu akadēmisku, profesionālu un pētniecības uzdevumu īstenošanai; • analītiskā – spēja patstāvīgi formulēt un kritiski analizēt sarežģītus un dinamiskus zinātniskus un profesionālus jautājumus, novērtēt riskus; • instrumentālā – kognitīvo un metodoloģisko spēju kopums, kas nodrošina un sekmē spēju pamatot lēmumus, dod reālu ieguldījumu pētniecības vai profesionālās darbības metožu attīstībā, publicitātes nodrošināšanai vietējā un starptautiskā zinātnes aprites telpā.
Mark
RegAP
Uzn

Kursu plāns ar aprakstiem