Statuss(Aktīvs) | Izdruka | Arhīvs(0) | Studiju plāns Vecais plāns | Kursu katalogs | Vēsture |
Kursa nosaukums | Iekļaujošā pedagoģija |
Kursa kods | Peda3032 |
Zinātnes nozare | Pedagoģija (nav zn) |
Kredītpunkti (ECTS) | 3 |
Kopējais stundu skaits kursā | 81 |
Lekciju stundu skaits | 16 |
Semināru un praktisko darbu stundu skaits | 16 |
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits | 49 |
Kursa apstiprinājuma datums | 19/02/2014 |
Atbildīgā struktūrvienība | Mehānikas un dizaina institūts |
Kursa izstrādātājs(-i) | |
Mg. psych., Laura Šīmane-Vīgante |
|
Priekšzināšanas | |
Peda2030, Vispārīgā pedagoģija un psiholoģija Peda2051, Didaktika I Peda2052, Didaktika II Peda2053, Didaktika III Psih2029, Attīstības psiholoģija |
|
Kursa anotācija | |
Iekļaujošā izglītība, tās attīstība, mērķi uzdevumi un pamatprincipi Eiropas un Latvijas kontekstā;
Atšķirīgi uzmanības un garīgās attīstības traucējumi to izglītības un saskarsmes specifika; Sensorie defekti, kustību traucējumiem un to īpatnības, kas jāņem vērā izglītības procesā; Minoritāšu pārstāvju un indivīdu ar iedzimtām vai iegūtām slimībām integrāciju izglītības sistēmā. |
|
Kursa rezultāti un to vērtēšana | |
• Zināšanas: Izprast garīgās attīstības traucējumu (dauna sindroms, autisms, aspergera sindroms u.c. ) un uzvedības traucējumu (UDS, UDHS, OKT u.c.) specifiku;
Teorētiski izprast iedzimtu un iegūtu slimību specifiku, kā arī valodas sistēmu traucējumus. • Prasmes: Prast atšķirt un atpazīt teorētiski apgūtās diagnozes un traucējumus praksē, kā arī atpazīt un pielāgoties katra individuālajām īpašībām; Prast pielietot integrējošās pedagoģijas metodes; • Kompetence: Izstrādāt personīgo empātiju pret bērniem un jauniešiem, kuriem ir nepieciešama iekļaujošā izglītība; Prast atbilstoši sadarboties ar minoritāšu pārstāvjiem; |
|
Kursa saturs(kalendārs) | |
1 Iekļaujošās izglītības vēsturiski filozofisks un teorētisks pamats Eiropā;
2 Latvijas izglītības sistēmas iekļaujošās pedagoģijas kontekstā. Iekļaujošās pedagoģijas pamatprincipi izgl. iestādēs; 3 Izolācijas, segregācijas un integrācijas procesi iekļaujošās izglītības kontekstā; 4 Bērni un jaunieši ar uzvedības traucējumiem un mācību grūtībām; 5 Bērni un jaunieši ar garīgās attīstības traucējumiem. Garīgo atpalicību veidi un to individuālās atšķirības; 6 Autisms un aspergera sindroms: cēloņi, izpausmes un sociālā integrācija; 7 Bērni un jaunieši – citu rasu un tautību pārstāvji; 8 Seksuālās minoritātes (homoseksuāli, biseksuāli, transseksuāļi); 9 Reliģiskās minoritātes. Reliģijas ietekme bērna audzināšanā un izglītībā (musulmaņi, ebreji, budisti, hinduisti u.c.); 10 Bērni un jaunieši ar kustību traucējumiem; 11 Bērni un jaunieši ar neārstējamām iedzimtām/ iegūtām slimībām (HIV, AIDS, cukura diabēts, C hepatīts, epilepsija u.c.); 12 Ielu bērni (bērni un jaunieši no nelabvēlīgām ģimenēm, bērnu namiem, krīzes centriem); 13 Bērni un jaunieši ar sensoriem traucējumiem un to integrācija mācību vidē; 14 Bērni un jaunieši ar valodas sistēmu traucējumiem (disleksija, disgrāfija); 15 Īpaši apdāvināti bērni un viņu izglītības apguves specifika; 16 Iekļaušanas procesi un metodes skolā un sabiedrībā. |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
75% lekciju un praktisko semināru apmeklējums; aktīva iesaiste diskusijās, sekmīgi nokārtots eksāmens. | |
Obligātā literatūra | |
1. Freimanis I. Ieskats speciālās skolas darbā. Rīga: RaKa, 2007. 271 lpp.
2. Liepiņa S. Speciālā psiholoģija. Rīga: RaKa, 2003. 312 lpp. 3. Inclusive Education: a global agenda. Ed.by Pijl, S.J., Meijer, C.J.W., & Hegarty, S. London: Routledge, 2002. 4. Loreman T., Deppeler J., & Harvey D. Inclusive Education: A Practical Guide to Supporting Diversity in the Classroom. London: RoutledgeFalmer, 2005. 273 p. |
|
Papildliteratūra | |
1. Andrēziņa R. Bērnu garīgā veselība. Rīga: Nacionālais Apgāds, 2010. 42 lpp.
2. Skola visiem. Palīgs pedagogiem, psihologiem un vecākiem. Rīga: SAC, 2002. 391 lpp. 3. Tūbele S., Šteinberga A. Ievads speciālajā pedagoģijā. Rīga: RaKa, 2004. 112 lpp. |
|
Periodika un citi informācijas avoti | |
1. http://www.unesco.org
2. http://inclusiveeducationpdresources.com/ 3. International Journal of Inclusive Education. Publishedby Taylor and Francis Group. ISSN (printed) 1360-3116. ISSN (electronic) 1464-5173. |
|
Piezīmes | |
Obligātais studiju kurss TF profesionālās augstākās izglītības bakalaura studiju programmā „Mājas vide izglītībā” pilna un nepilna laika studijās. |