Statuss(Aktīvs) | Izdruka | Arhīvs(0) | Studiju plāns Vecais plāns | Kursu katalogs | Vēsture |
Kursa nosaukums | Inženierdarba pamati |
Kursa kods | LauZ2036 |
Zinātnes nozare | Vides inženierija un enerģētika |
Zinātnes apakšnozare | Lauksaimniecības inženierzinātne |
Kredītpunkti (ECTS) | 1.5 |
Kopējais stundu skaits kursā | 40.5 |
Lekciju stundu skaits | 8 |
Semināru un praktisko darbu stundu skaits | 8 |
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits | 24 |
Kursa apstiprinājuma datums | 10/03/2015 |
Atbildīgā struktūrvienība | Inženiertehnikas un enerģētikas institūts |
Kursa izstrādātājs(-i) | |
Dr. sc. ing., prof. Ilmārs Dukulis Dr. sc. ing., asoc. prof. Ruslans Šmigins |
|
Priekšzināšanas Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas |
|
Kursa anotācija | |
Studiju kurss mērķis ir aplūkot inženierdarba specifiku, inženieruzdevumu risināšanas stratēģiju un metodes, inženierdarba racionālu organizāciju, kā arī darbu noformēšanas noteikumus un iegūto zināšanu praktisko pielietojumu ar specialitāti saistīta inženierdarba izpildē. | |
Kursa rezultāti un to vērtēšana | |
• Zināšanas par sistēmisko pieeju inženieruzdevumu risināšanā, pētīšanas metodēm un paņēmieniem, teorētisko un empīrisko pētījumu veikšanu, pētījumu rezultātu ieguves, apstrādes un novērtēšanas metodēm;
• prasmes izvēlēties pētījuma tematu, izvirzīt pētījuma mērķi un hipotēzi, meklēt un apstrādāt informāciju, izvēlēties piemērotu pētījumu metodiku un to realizēt, noformēt pētījuma pārskatu un to prezentēt; • kompetence, strādājot grupā vai veicot darbu patstāvīgi, veikt ar specialitāti saistītas problēmas izpēti un dot savu risinājumu, kā arī pārliecināt citus un argumentēt savu viedokli. |
|
Kursa saturs(kalendārs) | |
1. Inženieris un inženierdarbs. Inženierdarba saturs. (1 h lekc.)
2. Pētījumu temata izvēles kritēriji. (1 h prakt.d.) 3. Sistēmas un to analīze inženierdarbā. (1 h lekc.) 4. Pētniecības darbs kā sistēma. (1 h lekc.) 5. Informācijas meklēšana. (1 h prakt.d.) 6. Informācijas apstrāde. (1 h prakt.d.) 7. Pētījumu uzdevuma formulēšana. (1 h prakt.d.) 8. Darba hipotēze un darba virziena pamatošana. (1 h lekc.) 9. Pētījumu metodikas izvēle. (1 h prakt.d.) 10. Sistēmanalīze. (1 h prakt.d.) 11. Modelis, tā definīcija un veidošanas nepieciešamība. (1 h lekc.) 12. Empīriskās pētīšanas veidi. (1 h prakt.d.) 13. Empīrisko pētījumu rezultātu formas. (1 h lekc.) 14. Pētījumu rezultātu apstrāde. (1 h prakt.d.) 15. Pētījumu efektivitāte un darba noslēgums. (1 h lekc.) 16. Inženierdarba racionālas organizācijas pamatprasības. (1 h lekc.) |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
Akumulējošā ieskaite ar atzīmi. Izstrādāti visi praktiskie darbi; sekmīgi izpildīti četri kontroldarbi. Katrs kontroldarbs tiek vērtēts 10 ballu sistēmā. Kontroldarbus var pildīt tikai norādītajos laikos. | |
Studējošo patstāvīgo darbu organizācijas un uzdevumu raksturojums | |
Gatavošanās kontroldarbiem un praktiskajiem darbiem. | |
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji | |
Students sekmīgu atzīmi par kontroldarbu var iegūt, ja vismaz 50% jautājumu atbildēti pareizi. Ieskaites atzīmi aprēķina kā vidējo aritmētisko no kontroldarbu vidējās atzīmes. | |
Obligātā literatūra | |
1. Zinātniskā rakstīšana un pētījumu rezultātu izplatīšana / K.Mārtinsones un A.Piperes red. – Rīga: RSU, 2019. – 311 lpp.
2. Marder M. Research methods for science. – NY: Cambridge University Press, 2011. – 227 p. 3. Creswell J.W. Research design: qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. – California: Sage, 2009. – 260 p. |
|
Papildliteratūra | |
1. Arhipova I., Bāliņa S. Statistika ekonomikā. Risinājumi ar SPSS un Microsoft Excel: mācību līdzeklis. – Rīga: Datorzinību centrs, 2003. – 352 lpp.
2. Prezentēšana: mācību līdzeklis [kompaktdisks]. – Rīga: Biznesa augstskola Turība, 2004. 3. Holman J.P. Experimental methods for engineers: 6th edition. – McGraw-Hill, Inc., 2005. – 616 p. (Pieejama pie kursa atbildīgā mācībspēka) |
|
Piezīmes | |
Studiju kurss iekļauts TF 1. līmeņa profesionālās augstākās izglītības studiju programmas „Tehniskais eksperts” obligātajā daļā pilna un nepilna laika studijās. |