Latviešu Krievu Angļu Vācu Franču
Statuss(Neaktīvs) Izdruka Arhīvs(0) Studiju plāns Vecais plāns Kursu katalogs Vēsture

Course title Landscape Studies
Course code ArhiP007
Credit points (ECTS) 1.5
Total Hours in Course 40.5
Date of course confirmation 10/05/2011
Responsible Unit Institute of Civil Engineering and Wood Processing
 
Course developers
Dr. arch., prof. Daiga Skujāne

There is no prerequisite knowledge required for this course
 
Course abstract
Putting into practice theoretical knowledge of study course Landscape study and architecture. Field training in landscape and with using maps. Analyzing site problems. Caring out proposals for the best way of the landscape development.
Learning outcomes and their assessment
After completing the course student will have knowledge of different landscape types, their elements and spatial structure; skills to analyze problematic issues and discuss development possibilities; competences to evaluate the situation of definite landscape and to give proposals for enhancing the existing situation.
Compulsory reading
1. Bells S., Nikodemus O. Rokasgrāmata meža ainavas plānošanai un dizainam. Rīga, 2000. 76 lpp.
2. Briņķis J., Buka O. Teritoriālā plānošana un pilsētbūvniecība. Rīga: RTU, 2001. 219 lpp.
3. Maldavs Z., Melluma A., Seile A. Ģeomorfoloģijas pamati. Rīga, 1981. 206 lpp. 4. Melluma A., Leinerte M. Ainava un cilvēks. Rīga: Avots, 1992. 175 lpp.
Further reading
1. Ainavu plānošana, apsaimniekošana un aizsardzība lauku pašvaldībās. Rīga: Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija, 2001. 28 lpp. 2. Ziemeļniece A. Estētiskā kvalitāte ainaviskajā telpā. Jelgava:LLU, 1998. 98 lpp.
Periodicals and other sources
1. Latvijas Architektūra : arhitektūras, dizaina un vides apskats. Rīga : Lilita, 1995- Burtn. ISSN 1407-4923
2. Dārza pasaule. Rīga : Aģentūra Agro apgāds. ISSN 1407-5172 3. Jornal of Landscape ArchitectureJournal of Landscape Architecture (Jola). [tiešsaiste] : European Council of Landscape Architecture Schools (ECLAS). Online ISSN 1862-6033. [skatīts 06.06.2011]. Pieejams: http://www.info-jola.de/heft_current_issue.htm