Statuss(Aktīvs) | Izdruka | Arhīvs(0) | Studiju plāns Vecais plāns | Kursu katalogs | Vēsture |
Kursa nosaukums | Fizioloģija, etoloģija un labturība |
Kursa kods | VeteP016 |
Zinātnes nozare | Veterinārmedicīna zinātne |
Zinātnes apakšnozare | Fizioloģija |
Kredītpunkti (ECTS) | 3 |
Kopējais stundu skaits kursā | 81 |
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits | 81 |
Kursa apstiprinājuma datums | 20/04/2011 |
Atbildīgā struktūrvienība | Preklīniskais institūts |
Kursa izstrādātājs(-i) | |
Pirmā cikla profesionālā(līm.), pasn. Ketija Agarska |
|
Priekšzināšanas | |
VeteB004, Mājdzīvnieku anatomija III VeteB008, Šūnu bioloģija, histoloģija II VeteB009, Fizioloģija I |
|
Kursa anotācija | |
Prakse ir nepieciešama, lai studējošajiem dotu iespēju praktizējoša veterinārārsta vadībā pilnveidot praktiskās iemaņas organisma fizioloģisko pamatrādītāju noteikšanā dažādu sugu dzīvniekiem, analizēt dzīvnieku uzvedību, kā arī izvērtēt prakses vietā esošo dzīvnieku labturību. Prakses dod iespēju papildināt fizioloģijas, etoloģijas un ar dažādu dzīvnieku audzēšanu saistītos studiju kursu (piem., cūkkopība, govkopība, aitkopība u.c.) lekcijās un praktiskajos darbos iegūtās zināšanas, prasmes un kompetences. | |
Kursa rezultāti un to vērtēšana | |
Zināšanas–par fizioloģiskajiem pamatprocesiem un tos raksturojošiem pamatrādītājiem dzīvniekiem, to uzvedību un labturību.
Kontrole – studentam jāizpilda protokoli un jāveic praktiskā darba izpilde un prezentācija. Prasmes - izvērtēt praktiskās iemaņas organisma fizioloģisko pamatrādītāju noteikšanā dažādu sugu dzīvniekiem, analizēt dzīvnieku uzvedību, kā arī izvērtēt prakses vietā. Kompetence - pielietot iegūtās zināšanas par fizioloģisko rādītāju un uzvedību dzīvnieka fizioloģiskā stāvokļa izvērtēšanā. Prast analizēt un pamatot, kā attiecīgās labturības prasības ietekmē dzīvnieku organismu un produktivitāti. |
|
Kursa saturs(kalendārs) | |
Prakse ilgst divas nedēļas. Prakses laikā studējošiem jāizpilda sekojošie prakses uzdevumi:
1. Iepazīties ar darba organizāciju prakses vietā. 2.Pilnveidot praktiskās iemaņas fizioloģisko pamatrādītāju noteikšanā dažādu sugu dzīvniekiem. 3.Analizēt dzīvnieku uzvedību un izmaiņas dažādu labturības un fizioloģisko faktoru ietekmē. 4.Analizēt vienu klīnisko gadījumu vai problēmsituāciju no fizioloģijas, etoloģijas un labturības viedokļa. |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
Prakses laikā iegūto zināšanu un iegūto prasmju novērtējums (ieskaite) tiek veikts: balstoties uz protokolu izpildi, prakses apmeklējumu (vismaz 80%) un praktiskā darba izpildi un prezentāciju.
Ja neattaisnotie kavējumi ir vairāk kā 20% no kopējā prakses ilguma, tad prakse ir jānostrādā no jauna. Ja students saņem vērtējumu - neieskaitīt, studentam ir jāatkārto prakses programma pēc individuālās vienošanās ar studiju kursa vadītāju un VMF dekānu vai nākamajā studiju gadā. |
|
Studējošo patstāvīgo darbu organizācijas un uzdevumu raksturojums | |
Mācību prakses laikā katru dienu studenti individuāli vai mazās grupās pēc mācībspēka skaidrojuma un protokolā izlasāmas instrukcijas atkarībā no apgūstamās tēmas (saskarsme ar dzīvniekiem, to fiksēšana, ievietošana stellēs vai būrī, tīrīšana, barošana u.c., fizioloģisko pamatrādītāju noteikšana un procesu vērošana, uzvedības analīze, labturības vērtēšana u.c.) patstāvīgi veic uzdevumu, izpēti un/vai situācijas analīzi. Paveiktā darba rezultātus students fiksē patstāvīgā darba protokolā, ko, tēmai noslēdzoties, aizstāv, saņemot novērtējumu- ieskaitīts/ neieskaitīts. Patstāvīgais darbs mācībspēku vadībā ir neatņemama mācību prakses sastāvdaļa. | |
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji | |
Prakses laikā iegūto zināšanu un iegūto prasmju novērtējums (ieskaite) tiek iegūts, ja students patstāvīgi vai grupā ir aizstāvējis protokolus un veicis patstāvīgo darbu, un apmeklējis vismaz 80% no prakses . | |
Obligātā literatūra | |
1.VALTNERIS A. Cilvēka fizioloģija. Rokasgrāmata. Otrais izdevums. Rīga, Zvaigzne ABC, 2009., 252 lpp. 2.ABERBERGA-AUGSKALNE L., Koroļova O. Fizioloģija ārstiem. Rīga, SIA „Medicīnas apgāds”, 2007., 516.lpp. 3.CUNNINGHAM J. (ed) Textbook of veterinary physiology. USA, Philadelphia: W.B.Saunders company, 2006., pp. 621. 4.WILLIAM O.REECE (ed) Duke’s Physiology of Domestic Animals, USA, Wiley Blackwol, 2015., pp 760. 5.Garančs A. Cilvēka un dzīvnieku fizioloģija jautājumos un atbildēs. Rīga, 2006., 340 lpp. | |
Papildliteratūra | |
1.MELFI V., Hosey G., Pankhurst S. Zoo Animals: Behaviour, Management and Welfare. ISBN-13: 9780199233069, ISBN-10: 0199233063; Oxford University Press. 2009., pp. 661.
2.DENBOW M. D., Akers R. M. Anatomy and Physiology of Domestic Animals illustrated edition. ISBN-13: 9780813803296, ISBN-10: 0813803292; Iowa State University Press, 2009, pp. 654. 3.Смирнов В.М., Будылина С.М. Физиология сенсорных систем и высшая нервная деятельность. Москва. 2004. - 303 стр. 4.Lejniece S. Klīniskā hematoloģija.- Rīga, Nacionālais apgāds, 2005.- 324 lpp. 5.Danilāns A. Gastroenteroloģija.- Rīga, Nacionālais apgāds, 2005.- 126 lpp. |
|
Periodika un citi informācijas avoti | |
1.Journal of Veterinary Physiology
2.Open Access Animal Physiology 3.The Veterinary Journal 4.https://www.nature.com/subjects/animal-physiology 5.https://www.elsevier.com/catalog/biochemistry-genetics-and-molecular-biology/physiology/animal-physiology 6.https://en.wikibooks.org/wiki/Anatomy_and_Physiology_of_Animals |
|
Piezīmes | |
Obligātais kurss 2.līmeņa profesionālās augstākās izglītības studiju programmā Veterinārmedicīna |