Excel
Kursa nosaukums Starpkultūru komunikācija
Kursa kods ValoP224
Zinātnes nozare Valodniecība un literatūrzinātne
Kredītpunkti (ECTS) 4.5
Kopējais stundu skaits kursā 121.5
Lekciju stundu skaits 30
Semināru un praktisko darbu stundu skaits 18
Atbildīgā struktūrvienība Valodu centrs
 
Priekšzināšanas
Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas
 
Kursa anotācija
Kursa mērķis ir dot studentiem teorētiskas zināšanas par starpkultūru komunikāciju un tas aspektiem komandas darbā mūsdienu Eiropā, attīstīt komunikatīvas prasmes svešvalodā profesionālajā jomā un praktiski pielietot tos izstrādājot starptautiskus projektus; gūt labumus no sadarbības un dažādu kultūru saplūduma tajā.
Kursa saturs(kalendārs)
1 LLU Ievads starpkultūras komunikācijā
2 Kultūras jēdziens un tas izveidošanas faktori: vēsturiskie, reliģiskie un ekonomiskie
3 Kultūra un sociālās atšķirības Baltijas valstīs
4 Starpkultūru atšķirības Eiropas Savienībā
5 1. kontroldarbs
6 Komunikācijas stili
7 Sarunu organizēšana
8 Kultūras normas
9 Privātās telpas robežas
10 Starpkultūru šoks
11 2. kontroldarbs
12 Sabiedrība
13 Sabiedrības analīze
14 Semestra individuālā darba aizstāvēšana
15 Semestra individuālā darba aizstāvēšana 16 Eksamens
Prasības kredītpunktu iegūšanai
Lai sekmīgi nokārtotu kursu studentiem ir jāuzraksta 2 konroldarbi (30% no gala atzīmes), jāuzraksta un jāprezentē referāts par attiecīgo tematu (20% no gala atzīmes), jāapmeklē lekcijas un semināri (20% no gala atzīmes), sekmīgi jānokārto eksāmens (30% no gala atzīmes).Gala atzīmi veido visu atzīmju summa. Zināšanas tiek vērtētas 10 baļļu sistēmā.
Obligātā literatūra
1. Džons Mouls. Biznesa kultūra un etiķete Eiropas valstīs. J.Rozes apgāds, Rīga, 2003.g
2. Hodgetts, R.M., Luthans, F., “International Management: Culture, Strategy and Behavior”, McGrawhill, 2003 3. Osland, J.O., Bird, A., “Beyond Sophisticated Stereotyping: Cultural Sensemaking inContext”, The Academy of Management Executive, 2000
Papildliteratūra
1. Ridderstale J, Nordstrom K., “Funky Business: Talent Makes Capital Dance”, Pearson Education, 2000
2. Stout L. W., 2001. Leadership: From Mystery to Mastery. – Stockholm School of Economics in Riga. 3. Vons Trompenaars. Riding the Waves of Culture: understanding diversity in global business. 2nd Ed.- McGraw – Hill, N.-Y., 1998, pp.
Periodika un citi informācijas avoti
1. Adler N. J., “From Boston to Beijing: managing with a world view”, Pfeiffer, 2001
2. Ramirez M., ”Multicultural Multiracial Psychology”, Irwin Professional Pub, 1998 3. Л. М. Симонов, Л. Е. Стровский. Кросс-культурные взаимодействия в международном предпринимательстве. «Юнити», М., 2003
Piezīmes
Priekšmets piedāvāts visām fakultātēm kā izvēles priekšmets.