Excel
Kursa nosaukums Profesionālā svešvaloda I
Kursa kods ValoP075
Zinātnes nozare Valodniecība un literatūrzinātne
Zinātnes apakšnozare Lietišķā valodniecība
Kredītpunkti (ECTS) 3
Kopējais stundu skaits kursā 81
Semināru un praktisko darbu stundu skaits 32
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits 49
Kursa apstiprinājuma datums 14/12/2011
Atbildīgā struktūrvienība Valodu centrs
 
Kursa izstrādātājs(-i)
Mg. paed., Ieva Lazdiņa
Mg. philol., pasn. Oksana Mališeva

Priekšzināšanas
Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas
 
Aizstātais(-ie) kurss(-i)
Valo1036 [GVAL1036] Profesionālā vācu valoda
Valo1049 [GVAL1049] Profesionālā vācu valoda I
ValoP212 [GVALP212] Profesionālā vācu valoda I
Kursa anotācija
Studiju kursa mērķis ir akadēmiskiem mērķiem un profesionālajai darbībai nepieciešamo vācu valodas zināšanu un prasmju apguve, lai tās kalpotu par līdzekli profesionālās kvalifikācijas pilnveidei, informācijas ieguvei un apmaiņai, kā arī saskarsmei un komunikācijai situācijās, kas saistītas ar profesionālo darbību un/vai akadēmiskiem mērķiem.
Kursa rezultāti un to vērtēšana
• Zināšanas – nozares terminoloģija: ar socioloģiju, sabiedrību, sociālajiem institūtiem, socioloģisko pētījumu virzieniem un sociāliem jautājumiem saistīta terminoloģija, profesionālā informācija vācu valodā, zināšanas par valodas lietojumu profesionālajā jomā.
• Prasmes – studenti spēj izmantot zināšanas un komunikatīvās prasmes, kas ietver lasīšanas, runas, klausīšanās un rakstīšanas prasmes, profesionālajā jomā, piedaloties diskusijās, veidojot dialogus, uzstājoties ar prezentāciju. Studenti spēj izmantot profesionālo terminoloģiju dažādās komunikatīvās situācijās (telefonsaruna, darba intervija, lietišķā sarakste, elektroniskie dokumenti u.c.). Spēj atrast sev nepieciešamo informāciju svešvalodā internetā, strukturēt, klasificēt to, strādāt ar terminu un nozaru vārdnīcām. • Kompetence – studentiem ir pilnveidota profesionālās svešvalodas kompetence, lai radoši lietotu svešvalodu mutvārdu un rakstveida komunikācijā un profesionālajā darbībā, studentu mobilitātē un akadēmiskajā vidē.
Kursa saturs(kalendārs)
1 Ievadnodarbība.
2 Socioloģija.
3 Sabiedrība.
4 Sabiedrības attīstība.
5 Sociālās izmaiņas.
6 Globalizācija.
7 Kultūra un sabiedrība.
8 Kultūru daudzveidība.
9 Kultūra un identitāte.
10 Sociālā struktūra.
11 Socializācija.
12 Sociālā mijiedarbība.
13 Sociālais statuss. Sociālā loma.
14 Sociālās grupas un organizācijas.
15 Sociālā nevienlīdzība. 16 Sociālā stratifikācija un sociālā mobilitāte.
Prasības kredītpunktu iegūšanai
Sagatavoti mājas darbi, sekmīgi uzrakstīti pārbaudes darbi, izstrādāts un aizstāvēts semestra individuālais darbs. Kavēto nodarbību skaits nepārsniedz 20% no kopējā auditoriju nodarbību skaita. Pārbaudījuma veids - ieskaite.
Obligātā literatūra
1. Hehemann E. Frauengesellschaften in Deutschland - von der privaten Feier bis zum Berufsverband. 1. Aufl. Verlag Aviva, 2010. 512 S. ISBN-10: 3-932338-40-5.
2. Fuchs-Heinritz W. Biografische Forschung. Hagener Studientexte zur Soziologie. Eine Einfuehrung in Praxis und Methoden. 4. Aufl. Verlag VS Verlag fuer Sozialwissenschaften, 2009. 402 S. ISBN-10:3-531-16702-2.
3. Carina T. Kulturvielfalt in einem mittelstaendischen Unternehmen. 1. Aufl. Verlag VDM Verlag, 2008. 152 S. ISBN-10: 3-639-09255-4. 4. Raasch D. Soziale Verantwortung fuer Unternehmen - Erfolgsfaktor im Wettbewerb. 1. Aufl. Verlag GRIN Verlag, 2008. 64 S. ISBN-10: 3-638-92131-X.
Papildliteratūra
1. Chasse K.A. Unterschichten in Deutschland. Paedagogik und Gesellschaft, Band 1. 1. Aufl. Verlag VS Verlag fuer Sozialwissenschaften, 2009. 210 S. ISBN-10:3-531-16183-0.
2. Plassmann E., Umlauf K., Seefeldt J., Roesch H. Bibliotheken und Informationsgesellschaft in Deutschland. Eine Einfuehrung. 2. Aufl. Verlag Wiesbaden: Harrassowitz Verlag, 2011. 388 S. ISBN-10:3-447-06474-9. 3. Aberkane C. Multiethnische Sozialgruppen. Eine Betrachtung an Schulen in Duesseldorfer Stadtgebiet aus gruppenpsychologischer Perspektive. 1. Aufl. Verlag Suedwestdeutscher Verlag, 2009. ISBN-10: 3-8381-0561-3.
Periodika un citi informācijas avoti
1. Zeitschrift fuer Frauenforschung&Geschlechterstudien (ZfF&G) ISBN: 389370375.
2. Koelner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie (KZfSS) ISBN: 3531173375. 3. Soziale Welt (WozW) ISBN: 3-7609-0412-2.
Piezīmes
Kurss iekļauts SZF akadēmiskās izglītības bakalaura studiju programmas "Organizāciju un sabiedrības pārvaldes socioloģija" obligātajā daļā.