Excel
Kursa nosaukums Profesionālā vācu valoda ekonomikā I
Kursa kods ValoP028
Zinātnes nozare Valodniecība un literatūrzinātne
Zinātnes apakšnozare Lietišķā valodniecība
Kredītpunkti (ECTS) 3
Kopējais stundu skaits kursā 81
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits 81
 
Priekšzināšanas
Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas
 
Kursa anotācija
Kurss paredz profesionālās svešvalodas zināšanu un prasmju apguvi, lai tā kalpotu par līdzekli profesionālās kvalifikācijas pilnveidei un saziņai ar ārzemju studentiem un speciālistiem. Programma paredz pilnveidot studentu prasmes dažādos komunikāciju veidos un līmeņos.
Kursa saturs(kalendārs)
1 LLU Ievads specialitātē.
2 Studijas Latvijā un angliski runājošajās valstīs - sistēmas salīdzinājums, iespējas. ES. 1. kontroldarbs.
3 Tirgus. Tirgus partneri. Tirgus veidi.
4 Norises un procesi tirgū.
5 ES iekšējais tirgus. 2. kontroldarbs.
6 Uzņēmums tā defenīcija, saistība ar sabiedrību un vidi.
7 Uzņēmumu veidi. Ražošnanas līdzekļi, produkcija - preces un pakalpojumi.
8 Uzņēmējdarbības formas.
9 Dažādu uzņēmumu attīstības piemēri.
10 3. kontroldarbs.
11 Uzņēmuma sektori - sagāde, preču ražošana, preču/pakalpojumu realizācija, finansēšana.
12 Uzņēmuma sektori - sagāde, preču ražošana, preču/pakalpojumu realizācija, finansēšana.
13 Mutiskā komunikācija uzņēmumā. Sarunas ar sadarbības partneriem. Telefona sarunas.
14 Mutiskā komunikācija uzņēmumā. Sarunas ar sadarbības partneriem. Telefona sarunas.
15 4. kontroldarbs. 16 Semestra individuālo darbu aizstāvēšana.
Prasības kredītpunktu iegūšanai
Sekmīgi uzrakstīti pārbaudes darbi, izstrādāti semestra individuālie darbi (mājas lasīšana 37 500 rakstu zīmes). Kavēto nodarbību skaits nepārsniedz 20% no kopējā auditoriju nodarbību skaita.
Obligātā literatūra
1. Buhlmann, R., Fearns, A., Leimbacher, E. Wirtschaftsdeutsch von A bis Z. Langenscheidt: Berlin, 1999, 192 S.
2. Hering A, Matussek M. Geschäfts Kommunikation. Schreiben und Telefonieren. Max Hueber Verlag, 1996, 168 S.
3. Miebs U., Vehovirta L. Kontakt Deutsch. Kursbuch. Langenscheidt KG : Berlin u. MŅnchen, 1997, 163 S. 4. Nicolas, G., Sprenger, M., Weermann, W u.a. Wirtschaft – auf Deutsch. Wirtschaftsdeutsch fŅr die Mittelstufe. Klett Edition Deutsch: MŅnchen, 1995, 326 S.
Papildliteratūra
1. Burwitz – Melzer E., Quetz J. Einblicke. Ein deutscher Sprachkurs. Lehrerbegleitbuch. Goethe Institut : MŅnchen, 1999, 191 S.
2. Buscha A., Linthout G. Geschäfts Kommunikation. Verhandlungssprache. Max Hueber Verlag, 1997, 120 S.
3. Hiiemäe, M. Deutsch im Geschäftsleben. Riga : Jumava, 1997, 150 lpp. 4. Kaltigina M., Kulačkovska A., Vazne I., Blusanoviča I. Svešvalodu prasmju līmeņi. Rīga, 2002., 22 lpp.
Periodika un citi informācijas avoti
1. Markt. Materialien aus der Presse. Goethe Institut Internationes
2. Presse und Sprache
3. Top Agrar 4. Wirtschaftswoche
Piezīmes
Priekšmets iekļauts EF studiju programmas "Ekonomika" obligātajā daļā, 1.semestrī.