Excel
Kursa nosaukums Partnerattiecības multikulturālā vidē III
Kursa kods Valo6020
Zinātnes nozare Valodniecība un literatūrzinātne
Kredītpunkti (ECTS) 1.5
Kopējais stundu skaits kursā 40.5
Semināru un praktisko darbu stundu skaits 16
Kursa apstiprinājuma datums 16/01/2013
Atbildīgā struktūrvienība Valodu centrs
 
Kursa izstrādātājs(-i)
Dr. paed., Larisa Turuševa

Priekšzināšanas
Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas
 
Kursa anotācija
Studiju kursa mērķis ir stimulēt maģistrantu kompetences veidošanos lietišķajā komunikācijā globalizācijas apstākļos, sekmējot maģistrantu pašizziņas spējas attīstību radošā starpkultūru dialogā, kā arī esmes holistisku percepciju interakcijas procesā. Apgūstamās tēmas dod praktisku pamatu efektīvai partnerattiecību veidošanai globalizācijas apstākļos.
Kursa rezultāti un to vērtēšana
• Zināšanas – izpratne par partnerattiecību veidiem, starpkultūru atšķirībām, biznesa stila veidiem lietišķajā komunikācijā un sarakstē, kontaktu dibināšanas veidiem, izpratne par ziņojumu sagatavošanas pamatprincipiem un posmiem, prezentācijas izveidi MS PowerPoint datorprogrammā.
• Prasmes –sagatavot atbilstošu tekstu rakstveidā, prezentēt to mutvārdu formā, argumentēti pamatot savu viedokli diskusijā. Studenti spēj saprast un izmantot neverbālo komunikāciju, veikt saraksti ar partneriem angļu valodā, organizēt pārrunas, lietišķās tikšanās. • Kompetence – uzstāties ar runu auditorijas priekšā, veidot labu kontaktu ar auditoriju, to vadīt un iesaistīt prezentācijas gaitā, kā arī veidot dialogu ar klausītājiem pēc prezentācijas. Patstāvīgi veikt pārrunas, telefonsarunas un saraksti ar partneriem.
Kursa saturs(kalendārs)
1 Biznesa etiķete. Laika ievērošana
2 Neverbālā komunikācija starptautiskā biznesa pārrunās.
3 Efektīvas prezentācijas metodika. Beitona signāli
4 Prezentācijas veidi. Retorika. Komunikācija
5 Veiksmīgas prezentācijas māksla
6 Sociālās pārrunas: par ko drīkst un par ko nedrīkst runāt
7 Pārrunu un pasākumu organizēšana.
8 Tikšanu kultūra. Diskusiju pārvalde
9 Viesmīlība: vizīšu organizēšana un īstenošana
10 Māka klausīties bez aizspriedumiem.
11 Māka pateikt „nē”.
12 Konferences, simpoziji, semināri.
13 Kultūras šoks: vai esam gatavi?
14 Telefonsarunas.
15 Komplimenti, konfliktsituāciju risināšana. 16 IKT izmantošana veiksmīgām partnerattiecībām
Prasības kredītpunktu iegūšanai
1) 80 % nodarbību apmeklējums;
2) aktīva iesaistīšanās nodarbībās un praktisko darbu izpildē;
3) sagatavota un pasniegta prezentācija par sevis izvēlētu jautājumu; 4) iegūts pozitīvs akumulējošs novērtējums semestrī.
Obligātā literatūra
1. Fearn-Banks K. Crisis Communications: A Casebook Approach, 3rd ed. Mahwah, N.J. ; London: Lawrence Erlbaum Associates, 2007. 385 p. ISBN 978-0-8058-5773-3.
2. Dahl Ø., Jensen I., Nynäs P. Bridges of understanding perspectives of Intercultural communication . [Oslo] : Unipub forlag/Oslo Academic Press, 2006. 7-21 p. ISBN: 8274772695, 9788274772694
3. Advanced Communication Skills. MTD Training-Book Boon, 2010. 58 p. ISBN-13:9788776816612. 4. Kaftan M., Strnadova Z. Modern Business English in Communication. Rīga: Zvaigzne ABC, 2009. 358 p. ISBN 978-9934-0-0889-4.
Papildliteratūra
1. Smith S. Business Communication Strategies in the International Business World. Brattleboro: Pro Lingua Associates, 2004. 247 p. ISBN 0-86647-314-9.
2. Wood J.T. Interpersonal Communication Everyday. Belmont (CA) [etc.]: Wadsworth/Thomson Learning, 2002. 6-9 p., 22-23 p., 122-142 p. 3. Multicultural Communication and the Process of Globalisation. Proceedings of the International Scientific Conference 25 - 26 April 2003. Jelgava: LLU, 2003. 171 p. ISBN 9984-596-73-7.
Periodika un citi informācijas avoti
1. International Journal of Communication [tiešsaiste]. USC Annenberg School for Communication & Journalism. ISSN: 1932-8036. [skatīts 27.10.2011.] Pieejams: http://ijoc.org/ojs/index.php/ijoc
2. CVonline [tiešsaiste]. [skatīts 12.02.2013.] Pieejams: http://www.cvonline.lv 3. EU.COM domain for European Business. [tiešsaiste] [skatīts 12.02.2013.] Pieejams: http://www.eu.com
Piezīmes
Kurss iekļauts SZF maģistra studiju programmas "Projektu vadība" izvēles daļā pilna un nepilna laika studijām.