Kursa nosaukums | Partnerattiecības multikulturālā vidē I |
Kursa kods | Valo6019 |
Zinātnes nozare | Valodniecība un literatūrzinātne |
Kredītpunkti (ECTS) | 1.5 |
Kopējais stundu skaits kursā | 40.5 |
Semināru un praktisko darbu stundu skaits | 16 |
Kursa apstiprinājuma datums | 16/01/2013 |
Atbildīgā struktūrvienība | Valodu centrs |
Kursa izstrādātājs(-i) | |
Dr. paed., Larisa Turuševa |
|
Priekšzināšanas Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas |
|
Kursa anotācija | |
Studiju kursa mērķis ir stimulēt maģistrantu kompetences veidošanos lietišķajā komunikācijā globalizācijas apstākļos, sekmējot maģistrantu pašizziņas spējas attīstību radošā starpkultūru dialogā, kā arī esmes holistisku percepciju interakcijas procesā. Apgūstamās tēmas dod praktisku pamatu efektīvai partnerattiecību veidošanai globalizācijas apstākļos. | |
Kursa rezultāti un to vērtēšana | |
• Zināšanas – izpratne par partnerattiecību veidiem, starpkultūru atšķirībām, biznesa stila veidiem lietišķajā komunikācijā un sarakstē, kontaktu dibināšanas veidiem, izpratne par ziņojumu sagatavošanas pamatprincipiem un posmiem, prezentācijas izveidi MS PowerPoint datorprogrammā.
• Prasmes –sagatavot atbilstošu tekstu rakstveidā, prezentēt to mutvārdu formā, argumentēti pamatot savu viedokli diskusijā. Studenti spēj saprast un izmantot neverbālo komunikāciju, veikt saraksti ar partneriem angļu valodā, organizēt pārrunas, lietišķās tikšanās. • Kompetence – uzstāties ar runu auditorijas priekšā, veidot labu kontaktu ar auditoriju, to vadīt un iesaistīt prezentācijas gaitā, kā arī veidot dialogu ar klausītājiem pēc prezentācijas. Patstāvīgi veikt pārrunas, telefonsarunas un saraksti ar partneriem. |
|
Kursa saturs(kalendārs) | |
1 Starpkultūru komunikācijas īpatnības
2 Kultūras nozīme lietišķajā komunikācijā globalizācijas apstākļos 3 Cilvēku vajadzību un vērtību loma starpkultūru komunikācijā 4 Vērtīborientēta uzņēmuma darbība globalizācijas apstākļos 5 Vērtīborientētu partnerattiecību veidošanās mūsdienu globālajā sabiedrībā 6 Vides daudzdimensionālās percepcijas nozīme starpkultūru komunikācijā 7 M. Kastela teorija par lietišķo attiecību attīstību informācijas laikmetā 8 Atvērtās un slēgtās sabiedrības, partnerattiecību veidošanās tajās. 9 Japānas un ASV partnerattiecību modeļu salīdzinājums 10 Partnerattiecību attīstība Latvijai ar pasaules valstīm 11 I. Strogaca sinerģijas efekta nozīme lietišķajā vidē 12 A. Maslova un S. Grofa transpersonālās psiholoģijas koncepciju izmantošana lietišķajā vidē 13 Domāšana un valoda. Lietišķās komunikācijas īpatnības 14 Valodas īpatnības partnerattiecību veidošanā globālā sabiedrībā 15 Lietišķo attiecību īpatnības pasaules valstīs: Japāna, ASV, Lielbritānija 16 Noslēguma seminārs: Diskusija par teorijām |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
1) 80 % nodarbību apmeklējums;
2) aktīva iesaistīšanās nodarbībās un praktisko darbu izpildē; 3) sagatavota un pasniegta prezentācija par sevis izvēlētu jautājumu; 4) iegūts pozitīvs akumulējošs novērtējums semestrī. |
|
Obligātā literatūra | |
1. Ashley A. Oxford Correspondence Workbook. Oxford: Oxford University Press, 2003. 111 p. ISBN-13: 9780194572132. Ir ALEPH Kopkatalogā.
Ashley A. Oxford Correspondence Workbook. Oxford: Oxford University Press, 2003. 113 p. [skatīts 12.02.2013].Pieejams arī: http://ebookbrowse.com/correspondence-workbook-pdf-d417476159 2. Dahl Ø., Jensen I., Nynäs P. Bridges of understanding perspectives of Intercultural communication. [Oslo] : Unipub forlag/ Oslo Academic Press, 2006, 7-21 p. ISBN: 8274772695, 9788274772694 3. Hartley P. Interpersonal Communication. London ; New York : Routledge. 1999. 264 254 p. ISBN-10: 0415181070 Ir ALEPH Kopkatalogā. [skatīts 12.02.2012.] Pieejams arī: http://www.scribd.com/doc/44383178/Hartley-Interpersonal-Communication 4. Edwards T. Cultural Theory. Los Angeles: Sage Publications. 2007. 284 p. |
|
Papildliteratūra | |
1. Smith S. Business Communication Strategies in the International Business World. Brattleboro: Pro Lingua Associates, 2004. 247 p. ISBN 0-86647-314-9.
2. Wood J.T. Interpersonal Communication Everyday. Belmont (CA) [etc.]: Wadsworth/Thomson Learning, 2002. 6-9 p., 22-23 p., 122-142 p. 3. Multicultural Communication and the Process of Globalisation. Proceedings of the International Scientific Conference 25 - 26 April 2003. Jelgava: LLU, 2003. 171 lpp. ISBN 9984-596-73-7. |
|
Periodika un citi informācijas avoti | |
1. International Journal of Communication [tiešsaiste]. USC Annenberg School for Communication & Journalism. ISSN: 1932-8036. [skatīts 27.10.2011.] Pieejams: http://ijoc.org/ojs/index.php/ijoc
2. CVonline [tiešsaiste]. [skatīts 12.02.2013.] Pieejams: http://www.cvonline.lv 3. EU.COM domain for European Business. [tiešsaiste] [skatīts 12.02.2013.] Pieejams: http://www.eu.com |
|
Piezīmes | |
Kurss iekļauts SZF maģistra studiju programmas "Projektu vadība" izvēles daļā pilna un nepilna laika studijām. |