Excel
Kursa nosaukums Vācu valoda ekonomikas maģistrantūrā
Kursa kods Valo6008
Zinātnes nozare Valodniecība un literatūrzinātne
Zinātnes apakšnozare Lietišķā valodniecība
Kredītpunkti (ECTS) 3
Kopējais stundu skaits kursā 81
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits 81
 
Priekšzināšanas
Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas
 
Kursa anotācija
Kurss paredz vācu valodas zināšanu un prasmju apguvi, kas ir priekšnosacījums sekmīgai profesionālajai un zinātniskajai darbībai un tālākai izaugsmei. Programmas ietvaros paredzēts aplūkot būtiskākās tēmas socioloģijā, akcentējot attiecīgās terminoloģijas apguvi, tās pareizu izmantošanu rakstiskā un mutiskā komunikācijā. Papildus darbam auditorijās studenti regulāri veic patstāvīgo darbu.
Kursa saturs(kalendārs)
1 Vispārīgā ekonomiskā politika
2 Ekonomikas institūti
3 Starptautiskās ekonomiskās attiecības
4 Lauksaimniecības ekonomika
5 Banku sistēma Vācijā un Latvijā
6 Reklāmas jēdziens, uzdevums un nozīme. Efektīva reklāma
7 Aktualitātes ekonomikā- jautājumi, to risinājumi
8 Makroekonomika: Eiropas perspektīva
9 Ekonomika un valūta. Muita
10 Menedžments. Menedžera īpašības
11 Pirkuma līgums, ar to saistītās problēmas
12 Uzņēmumu sabiedriskās formas
13 Mazumtirdzniecība. Vairumtirdzniecība. Ārējā tirdzniecība
14 Tirgus. Birža (Latvija, Vācija)
15 Apdrošināšana 16 Preču piegāde un apmaksa
Prasības kredītpunktu iegūšanai
Izstrādāts individuālais darbs (mājas lasīšana 250`000 rakstu zīmes), balstoties uz izlasītajiem tekstiem, sastādīta terminoloģijas vārdnīca, uzrakstīts un maģistrantu seminārā nolasīts referāts (10 lpp.)
Obligātā literatūra
1. Bartz D. Wirtschaft von A bis Z. Kompakt, aktuell, Ņbersichtlich. Eichborn Verlag- Frankfurt am Main, 2002- 511 S.
2. Brockhaus- Wirtschaft. Betriebs- und Volkswirtschaft, BĻrse, Fianzen, Versicherungenund Steuern- Mannheim, Leipzig, 2004- 703 S.
3. Abegg B. Langenscheidts Musterbriefe. 100 Briefe Deutsch fŅr Export und Import. 1. Aufl. - Berlin, MŅnchen, 1997- 160 S. 4. Hiiemä M. Deutsch im Geschäftsleben. Handelskontakte- Jumava- Riga, 1997- 150 S.
Papildliteratūra
1. Rittershofer W. Wirtschaftslexikon. Über 4 000 StichwĻrter fŅr Studium und Praxis. Deutscher Taschenbuch Verlag- 1 074 S.
2. GrŅske K. D. , Recktenwald H. C. WĻrterbuch der Wirtschaft 2. Aufl. Alfred KrĻner Verlag- Stuttgart, 1996- 730 S. 3. Marktplatz. Deutsche Sprache in der Wirtschaft. Mit Texten und Übungen fŅr Selbststudium und Unterricht- KĻln, 1998- 287 S.
Periodika un citi informācijas avoti
1. Wirtschaftswoche 2. SŅddeutsche Zeitung