Excel
Kursa nosaukums Lietišķā komunikācija
Kursa kods Valo5003
Zinātnes nozare Valodniecība un literatūrzinātne
Zinātnes apakšnozare Lietišķā valodniecība
Kredītpunkti (ECTS) 4.5
Kopējais stundu skaits kursā 121.5
Semināru un praktisko darbu stundu skaits 48
Kursa apstiprinājuma datums 14/10/2011
Atbildīgā struktūrvienība Valodu centrs
 
Kursa izstrādātājs(-i)
Dr. paed., Larisa Turuševa

Priekšzināšanas
Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas
 
Kursa anotācija
Studiju kursa mērķis ir stimulēt maģistrantu kompetences veidošanos lietišķajā komunikācijā globalizācijas apstākļos, sekmējot maģistrantu pašizziņas spējas attīstību radošā starpkultūru dialogā, kā arī esmes holistisku percepciju interakcijas procesā. Apgūstamās tēmas dod praktisku pamatu efektīvai partnerattiecību veidošanai globalizācijas apstākļos.
Kursa rezultāti un to vērtēšana
• Zināšanas – izpratne par komunikāciju, starpkultūru atšķirībām, biznesa stila veidiem lietišķajā komunikācijā un sarakstē, kontaktu dibināšanas veidiem, izpratne par ziņojumu sagatavošanas pamatprincipiem un posmiem, prezentācijas izveidi MS PowerPoint datorprogrammā.
• Prasmes –sagatavot atbilstošu tekstu rakstveidā, prezentēt to mutvārdu formā, argumentēti pamatot savu viedokli diskusijā. Studenti spēj saprast un izmantot neverbālo komunikāciju, veikt saraksti ar partneriem angļu valodā, organizēt pārrunas, lietišķās tikšanās. • Kompetence – uzstāties ar runu auditorijas priekšā, veidot labu kontaktu ar auditoriju, to vadīt un iesaistīt prezentācijas gaitā, kā arī veidot dialogu ar klausītājiem pēc prezentācijas. Patstāvīgi veikt pārrunas, telefonsarunas un saraksti ar partneriem.
Kursa saturs(kalendārs)
1 Efektīva komunikācija kā lietišķo attiecību pamats
2 Lietišķais saskarsmes stils un tā veidošana
3 Verbālā lietišķā komunikācija
4 Neverbālā komunikācija, izpausmes darba vidē
5 Saskarsmes šķēršļi un barjeras
6 Starpkultūru saskarsme
7 Ētikas un etiķetes nozīme lietišķajā komunikācijā
8 Konflikti, to risinājuma iespējas
9 Lietišķās telefonsarunas
10 Lietišķo dokumentu noformēšanas prasības
11 Lietišķās tikšanās
12 Konferences
13 Biznesa pusdienas, vakariņas, furšets, tās etiķete
14 Publiskā uzstāšanās un prezentācija
15 Jautājumu un atbilžu formulējumi 16 Lietišķā sarakste
Prasības kredītpunktu iegūšanai
80 % nodarbību apmeklējums; aktīva iesaistīšanās nodarbībās un praktisko darbu izpildē; sagatavota un pasniegta prezentācija par sevis izvēlētu jautājumu; iegūts pozitīvs akumulējošs novērtējums semestrī.
Obligātā literatūra
1. Ashley A. Correspondence Workbook. Oxford University Press, 2003. ISBN-13: 9780194572132.
2. Dahl Ø., Jensen I., Nynäs P. Bridges of understanding perspectives of Intercultural communication. Oslo Academic Press, 2006. ISBN: 8274772695, 9788274772694
3. Hartley P. Interpersonal Communication. Routledge, 1999. 264 p. ISBN-10: 0415181070 4. Edwards T. Cultural Theory. Los Angeles: Sage Publications, 2007.
Papildliteratūra
1. Smith S., Business Communication Strategies in the International Business World. Brattleboro: Pro Lingua Associates, 2004. 247 p. ISBN 0-86647-3149.
2. Wood J.T. Interpersonal Communication Everyday. Wadsworth/Thomson Learning, 2002, p.6-9, p.22-23, p.122-142 3. Multicultural Communication and the Process of Globalisation. Proceedings of the International Scientific Conference 25 - 26 April 2003. LLU: Jelgava, 2003. ISBN 9984-596-73-7.
Periodika un citi informācijas avoti
1. International Journal of Communication [tiešsaiste] http://ijoc.org.(skatīts 27.10.2011.).
2. CV online [tiešsaiste] www.CVonline (skatīts 27.10.2011.). 3. EU.COM domain for European Business. [tiešsaiste] www.eu.com (skatīts 27.10.2011.).
Piezīmes
Izvēles kurss visu fakultāšu maģistra studiju programmu pilna un nepilna laika studijām.