Kursa nosaukums | Lietišķā vācu valoda |
Kursa kods | Valo4014 |
Zinātnes nozare | Valodniecība un literatūrzinātne |
Zinātnes apakšnozare | Lietišķā valodniecība |
Kredītpunkti (ECTS) | 3 |
Kopējais stundu skaits kursā | 81 |
Semināru un praktisko darbu stundu skaits | 32 |
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits | 49 |
Kursa apstiprinājuma datums | 14/09/2019 |
Atbildīgā struktūrvienība | Valodu centrs |
Kursa izstrādātājs(-i) | |
Dr. philol., asoc. prof. Inese Ozola Mg. philol., pasn. Oksana Mališeva |
|
Priekšzināšanas Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas |
|
Kursa anotācija | |
Studiju kursa ietvaros paredzēts apgūt būtiskākās zināšanas un prasmes svešvalodā, lai tās kalpotu par līdzekli sekmīgai profesionālai darbībai, profesionālās kvalifikācijas pilnveidei un saziņai ar ārzemju studentiem un speciālistiem. Studiju kurss paredz pilnveidot studentu prasmes vācu valodā dažādos komunikāciju veidos un līmeņos, akcentējot ar ekonomiku un komercdarbību saistītu terminoloģiju. | |
Kursa rezultāti un to vērtēšana | |
Zināšanas par nozares terminoloģiju. Studenti apguvuši terminus šādā jomās: - studijas augstskolā, uzņēmējdarbības veidi, uzņēmumi (Kontroldarbs Nr. 1); - darba tirgus, darba sludinājumi, uzņēmējdarbība, mazumtirdzniecība, banku piedāvātie pakalpojumi, mārketings, reklāma (Kontroldarbs Nr. 2). Prasmes izmantot profesionālo terminoloģiju un komunikatīvās prasmes: rakstiski – esejā, lietišķās vēstulēs, mutiski ¬¬– piedaloties diskusijās, veidojot dialogus, lomu spēles, uzstājoties ar prezentāciju. Kompetence: studentiem ir pilnveidota profesionālās svešvalodas kompetence, lai radoši lietotu vācu valodu mutvārdu un rakstveida komunikācijā un profesionālajā darbībā, studentu mobilitātē un akadēmiskajā vidē. | |
Kursa saturs(kalendārs) | |
1. Ievada nodarbība. Studiju kursa prasības. Studijas augstskolā. 2ha
2. Uzņēmējdarbība. Terminoloģija komerczinībās. Terminu vārdnīcas veidošana.2ha 3. Uzņēmējdarbības veidi Latvijā un Vācijā. Terminu tulkošana un skaidrošana.2ha 4. Dažādu uzņēmējdarbības veidu priekšrocības un trūkumi. Uzņēmuma dibināšana.2ha 5. Kontroldarbs Nr. 1. / Gatavošanās prezentācijām. Prezentācijā lietojamā leksika. 2ha 6. Pieteikšanās darbā. ES prasībām atbilstošs CV un motivācijas vēstule. 2ha 7. Darbā tirgū nepieciešamās prasmes. Gatavošanās darba intervijai.2ha 8. Uzņēmums un organizācija. Uzņēmuma struktūra. Uzņēmuma saimnieciskā darbība.2ha 9. Uzņēmuma interneta mājaslapas analīze. Eseja.2ha 10. Tirdzniecības uzņēmumi. Mazumtirdzniecība. Preču izvietojums veikalā.2ha 11. Banku piedāvātie pakalpojumi. Banku klienti. Kredītu izsniegšana, ķīlas, procentu likmes.2ha 12. Biznesa plāna sagatavošana uzņēmumam. Lomu spēle "Aizdevumu izsniegšana uzņēmumam".2ha 13. Mārketings. Mārketinga plāns un tā elementi. Preces mērķa auditorijas noteikšana.2ha 14. Reklāma, tās veidi. Sabiedriskās attiecības, uzņēmuma tēls. 2ha 15. Kontroldarbs Nr. 2. / Lauksaimniecības nozares uzņēmumi.2ha 16. Aktualitātes ekonomikā no starptautiskiem avotiem. Diskusija.2ha |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
Vērtējums: Eksāmens. Eksāmena uzdevumu veido: terminu tests, prezentācija par izvēlēto tēmu. Students var kārtot eksāmenu, ja ir: sekmīgi uzrakstīti 2 pārbaudes darbi, sastādīta semestra laikā apgūto tekstu terminu vārdnīca, savlaicīgi iesniegti un ieskaitīti mājas darbi, izstrādāti semestra individuālie darbi (profesionālās literatūras lasīšana, terminu vārdnīca, sagatavota PPoint prezentācija par izvēlēto tēmu). Kontroldarbiem un mājas darbiem jābūt ieskaitītiem. Kavēto nodarbību skaits nepārsniedz 20%. | |
Studējošo patstāvīgo darbu organizācijas un uzdevumu raksturojums | |
Izstrādāts individuālais darbs:
1.patstāvīgi izvēlēts teksts profesionālās jomas kontekstā (apjoms – 10 000 rakstu zīmes); 2.iesniegts glosārijs (terminu vārdnīca) ar 30 profesionālās jomas terminu tulkojumu un 20 terminu skaidrojumu. |
|
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji | |
Studiju kursa eksāmena vērtējums ir atkarīgs no eksāmena vērtējuma. Eksāmena atzīmi aprēķina kā vidējo aritmētisko no diviem eksāmena uzdevumiem. Students sekmīgu atzīmi eksāmenā var iegūt, ja terminu testā vismaz 70% atbilžu ir pareizas. | |
Obligātā literatūra | |
1. Basseler U., Heinrich J., Utecht B. (2006) Grundlagen und Probleme der Volkswirtschaft. 18. Aufl. Schäffer-Poeschel Verlag. 2006. 981 Seiten. ISBN-10:3-7910-2547-3. Nav LLU FB. LUB ir 1992.g.
2. Beschorner D. Allgemeine Betriebswirtschaftslehre. NWB-Studienbücher. Wirtschaftswissenschaften. Grundlagen und Konzepte. Nwb Verlag. 2006. 569 Seiten. ISBN-10:3-482-46642-4. 3. Eckstein P.P. Statistik für Wirtschaftswissenschaftler. Gabler Lehrbuch. Gabler Verlag. 2008. 404 Seiten. ISBN-10:3-8349-0920-3. 4. Ring G., Siebeck J., Woitz St. Privatrecht für Wirtschaftswissenschaftler. Lehrbuch. Medium: PDF. 2010. ISBN-10:3-486-58661-0 |
|
Papildliteratūra | |
1. Dahmen A. Kompaktstudium Wirtschaftswissenschaften. Band 6. Finanzierung. 3. Aufl. Verlag Franz Vahlen. 2007. ISBN-10:3-8006-3421-X.
2. Henning W. Studienführer Wirtschaftswissenschaften. F.A.Z. Beruf und Chance. 7. Aufl. Lexika Verlag. 2009. 246 Seiten. ISBN-10:3-89694-453-3. 3. Sprich Ch. Das Denken in theoretischen Modellen als Leitidee der Wirtschaftswissenschaften. GRIN Verlag. 2007. 28 Seiten. ISBN-10:3-638-84182-0. |
|
Periodika un citi informācijas avoti | |
1. Spektrum der Wissenschaft. [tiešsaiste] [skatīts 14.11.2011.]. Pieejams: http:// www.spektrum.de
2. Manager Magazin. [tiešsaiste] [skatīts 14.11.2011.]. Pieejams: http:// www.manager-magazin.de 3. Zeitschrift fuer Wirtschafts- und Unternehmensethik.[tiešsaiste] [skatīts 14.11.2011.]. Pieejams: http: kwww.zfwu.de |
|
Piezīmes | |
Studiju kurss iekļauts EF studiju programmas „Komercdarbība un uzņēmuma vadība" obligātajā daļā. |