Kursa nosaukums | Tekstu leksikostilistiskā analīze II |
Kursa kods | Valo1018 |
Zinātnes nozare | Valodniecība un literatūrzinātne |
Kredītpunkti (ECTS) | 1.5 |
Kopējais stundu skaits kursā | 40.5 |
Priekšzināšanas Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas |
|
Kursa anotācija | |
Kursa mērķis ir lasīšanas, tulkošanas un citu tekstu analīzes pilnveide un jaunu prasmju apguve informācijas iegūšanai un apstrādei, lai iegūtā informācija sasniegtu mērķa auditoriju un atbilstu izvirzītajam mērķim. Programma paredz attīstīt prasmes iegūt un apstrādāt informāciju no dažādiem informācijas avotiem un gūt zināšanas par tekstu veidiem, to stilistiskām un leksikostilistiskām īpatnībām. | |
Kursa saturs(kalendārs) | |
1 Leksiskās sistēmas jēdziens un prakstiskais pielietojums
2 Vārdu un vārdu nozīmju vispārīgā klasifikācija 3 Vārdu un vārdu nozīmju klasifikācija pēc lietojuma svarīguma: pamatnozīme, atvasinātā nozīme 4 Vārdu un vārdu nozīmju klasifikācija: pēc tēlainības: tiešā nozīme, pārnestā nozīme 5 Morfoloģija: vārdu sastāvs un vārdu darināšana 6 Morfoloģija: vārdu atvasināšana un salikteņu veidošana 7 Angļu valodas vārdu semantiskā struktūra 8 Nesemantiskās vārdu grupas 9 Vispārlietojamo un specifisko vārdu analīze 10 Terminu un profesionālismu atpazīšana tekstā 11 Paaugstināta stila vārdu lietojums dažādos tekstos 12 Pazemināta stila vārdu lietojums dažādos tekstos 13 Citātu, klišeju un reāliju raksturojums 14 Tematiskās un ideogrāfiskās vārdu grupas 15 Stilistiski neitrālās un iezīmētās vārdu grupas 16 Patstāvīgā darba prezentācija |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
Semestra laikā sekmīgi nokārtotie pārbaudes darbi, patstāvīgā darba prezentācija, kā arī piedalīšanās praktiskajās nodarbībās. | |
Obligātā literatūra | |
1. Ellis M., Johnson C. Teaching Business English. Oxford University press, 1994
2. Haney W. Communication and International Relations: text and cases. Illinois, 1986. 3. How to Make Effective Presentations, E. P. Tierney, 1996. 4. Hutchinson T., Waters A. English for Specific Purposes. Cambridge, 1994 |
|
Papildliteratūra | |
1. Doll R.C. Curriculum Improvement:Decision Making and Process. Boston, 1992
2. Hawker S., Hawkins J. M. The Oxford Popular Dictionary and Thesaurus. Parragon. Oxford University Press, 2000 3. Percival F. , Ellington H. A Handbook of Educational Technoloy. London: Kogan Page. 1988 4. Aрнольд U. B. Лексикология современного английского языка. Мос. «Высшая щкола», 1984 |
|
Piezīmes | |
Priekšmets iekļauts SZF studiju programmas "Iestāžu un uzņēmumu ārējie sakari obligātajā daļā, 2.semestrī. |