Kursa nosaukums | Komercdarbība un vadīšana I |
Kursa kods | VadZP035 |
Zinātnes nozare | Ekonomika un uzņēmējdarbība |
Zinātnes apakšnozare | Uzņēmējdarbības vadība |
Kredītpunkti (ECTS) | 4.5 |
Kopējais stundu skaits kursā | 121.5 |
Kursa apstiprinājuma datums | 19/03/2014 |
Atbildīgā struktūrvienība | Uzņēmējdarbības un vadībzinātnes institūts |
Kursa izstrādātājs(-i) | |
Dr. oec., asoc. prof. Aina Muška Dr. oec., pasn. Linda Siliņa |
|
Priekšzināšanas | |
Citi2028, Kvalitātes menedžments Ekon3080, Tirgus analīze un prognozēšana Ekon4061, Projektu vadīšana VadZ2031, Uzņēmējdarbības likumdošana VadZ3021, Konkurētspēja uzņēmējdarbībā VadZ3028, Konfliktu vadīšana uzņēmumā VadZ3038, Loģistika VadZ4038, Vadīšana VadZ4040, Personāla vadīšana VadZ4054, Riska vadība VadZ4062, Uzņēmējdarbības ekonomika VadZ4067, Ražošanas procesu organizācija VadZ4072, Biznesa plāna izstrāde VadZ4073, Saimnieciskās darbības analīze |
|
Kursa anotācija | |
Studenti prakses laikā apgūst komercdarbības procesu dažādās tautsaimniecības nozarēs, piedaloties tajā. Prakses laikā tiek nostiprinātas teorētiskās un praktiskās zināšanas par uzņēmuma vadīšanas procesu, tā kontroli, efektivitātes novērtēšanu un lēmumu pieņemšanu. | |
Kursa rezultāti un to vērtēšana | |
• Zināšanas – par komercdarbības un vadīšanas teorētisko aspektu padziļinātu izmantošanu praktiskos komercdarbības un vadīšanas procesos dažādu tautsaimniecības nozaru uzņēmumos (organizācijās, iestādēs).
• Prasmes – integrēt un izmantot zināšanas, lai piedalītos komercdarbības un vadīšanas norisēs uzņēmumos (organizācijās, iestādēs). Analizēt, salīdzināt un izvērtēt dažādus procesus uzņēmumos (organizācijās, iestādēs) un noteikt to pilnveidošanas iespējas. • Kompetence – students pārzina, izprot, spēj izvērtēt, izskaidrot un radoši realizēt iegūtās teorētiskās zināšanas un praktiskās iemaņas komercdarbībā un vadīšanas procesā dažādās tautsaimniecības nozarēs, piedalīties šo procesu izpildē, to organizēšanā un vadīšanā. |
|
Kursa saturs(kalendārs) | |
1 Iepazīšanās ar prakses vietu. Lēmumu pieņemšanas process. Informācijas vadīšanas process.
2 Prakses vietas SVID analīze. Uzņēmējdarbības tiesiskais pamats. Nozares konkurētspēja. 3 Vadīšanas funkciju realizācija. |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
Prakses vietu izvēlas students. Students praksi veic patstāvīgi, ievērojot prakses vadītāja norādījumus. Profesionālās prakses laikā tiek vākta nepieciešamā informācija, veikta tās apstrāde, analīze, un sistematizācija bakalaura darba izstrādei saskaņā ar apstiprināto bakalaura darba tēmu. Prakses laikā studenti izstrādā prakses atskaiti atbilstoši prakses programmas saturam. Atskaite tiek rakstīta paralēli prakses norisei. Pilnībā nobeigta prakses atskaite jāiesniedz institūta nozīmētajam prakses vadītājām prakses noslēguma posmā. Nokavēto profesionālo praksi ir iespējams iziet nākamajā studiju gadā. | |
Obligātā literatūra | |
1. Vadīšanas pamati. Mācību līdzeklis LLU studentiem un maģistrantiem un lauku uzņēmējiem kvalifikācijas paaugstināšanai. Sast. U.Ivans un S.Ruskule. Malnava: LLU, 2006. 502 lpp.
2. Hofs K.G., Alsiņa R. Biznesa ekonomika. Rīga: Jāņa Rozes apgāds, 2011. 603 lpp. 3. Forands I. Biznesa vadības tehnoloģijas. Rīga: Latvijas Izglītības fonds: [2004]. 330 lpp. 4. Krūmiņš N. Rokasgrāmata loģistikas sistēmu vadīšanai. Rīga, 2004. |
|
Papildliteratūra | |
1. Uzņēmēja rokasgrāmata. Rīga: Jumava, 2009, 376 lpp.
2. Uzņēmuma vadītāja rokasgrāmata. Strupišs A., Endziņš J., Dzerele S. Rīga: Dienas bizness, 2003. 3. Rurāne M. Finanšu menedžments. Rīga: RSEBAA, 2005. 383 lpp. |
|
Periodika un citi informācijas avoti | |
1. Dienas Bizness: nedēļas laikraksts: Latvijas Biznesa avīze. Rīga: Diena: Dagens Industri, 1992. ISSN 1407-2041
2. Kapitāls: žurnāls lietišķiem cilvēkiem: krāsains biznesa un ekonomikas žurnāls. Rīga: Lietišķās informācijas dienests, 1998. ISSN 1407-2041 3. Diena. Rīga: Diena, 1990. ISSN 1407-1290 |
|
Piezīmes | |
Profesionālā prakse ESAF profesionālās augstākās izglītības bakalaura studiju programmas „Komercdarbība un uzņēmuma vadīšana” nepilna laika studentiem (5 gadu studijas). |