Excel
Kursa nosaukums Tirgvedība
Kursa kods VadZP020
Zinātnes nozare Vadībzinātne (nav zn)
Kredītpunkti (ECTS) 4.5
Kopējais stundu skaits kursā 121.5
Kursa apstiprinājuma datums 11/10/2011
Atbildīgā struktūrvienība Ekonomikas un finanšu institūts
 
Kursa izstrādātājs(-i)
Dr. oec., prof. Gunta Grīnberga-Zālīte

Priekšzināšanas
Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas
 
Kursa anotācija
Profesionālās prakses mērķis ir tirgvedības teorētisko zināšanu nostiprināšana, to praktiskās piemērošanas apgūšana. Prakses mērķis tiek realizēts ar vairākiem uzdevumiem: novērtēt prakses uzņēmuma vietu tirgū, tā tirgus apguves metodes un paņēmienus; novērtēt uzņēmuma klientus un konkurentus un noteikt uzņēmuma konkurētspēju; noteikt uzņēmumā veicamās mārketinga funkcijas un novērtēt to izpildes organizāciju.
Kursa rezultāti un to vērtēšana
• Zināšanas - par mārketinga darbības organizēšanu prakses uzņēmumā un mārketinga daļas darbinieku funkcijām. Veidota izpratne par mārketinga pasākumu plānošanu, īstenošanu, kontroli un rezultātu analīzi.
• Prasmes – prot novērtēt prakses uzņēmuma vietu tirgū un tā apguves metodes. Prot izvērtēt uzņēmuma konkurentus un konkurētspēju. Spēj veikt uzņēmuma stratēģisko biznesa vienību analīzi, izvēlēties tām atbilstošākās virzīšanas metodes. Spēj novērtēt uzņēmuma publicitāti, kā arī veidot reklāmas pasākumus un novērtēt to efektivitāti. • Kompetence – students apkopo bakalaura darba izstrādei nepieciešamo informāciju par mārketinga pasākumu īstenošanu uzņēmumā.
Kursa saturs(kalendārs)
1 Iepazīties ar preču noietu regulējošiem un reglamentējošiem aktiem
2 Uzņēmuma mārketinga vidi ietekmējošo faktoru vērtējums 3 Noieta veicināšanas uzlabošanas nepieciešamības noteikšana
Prasības kredītpunktu iegūšanai
Students profesionālo praksi veic patstāvīgi, ievērojot prakses programmu un prakses vadītāja noteikumu. Profesionālās prakses atskaiti iesniedz un aizstāv norādītajā termiņā, saņemot novērtējumu "ieskaitīts"
Obligātā literatūra
1. Niedrītis J. Mārketings. Rīga: Biznesa Augstskola Turība, 2008. 487 lpp.
2. Praude V. Mārketings: teorija un prakse. 1. grāmata, 3. izd. Rīga: Burtene, 2011. 522 lpp.
3. Praude V. Mārketings: teorija un prakse. 2. grāmata, 3. izd. Rīga: Burtene, 2011. 348 lpp. 4. Kotlers F. Mārketinga pamati. Rīga: Jumava, 2008. 648 lpp.
Papildliteratūra
1. Kadens R. Partizānu mārketinga tirgus izpēte. Rīga: Lietišķās informācijas dienests, 2008. 251 lpp. 2. Niedrītis J. Ē. Mārketings: kā labāk saprasties ar pircējiem un gūt peļņu. 3. pārstrād. un papild. izd. Rīga: Biznesa augstskola "Turība", 2005. 407 lpp.
Periodika un citi informācijas avoti
1. Kapitāls. Rīga: Lietišķās informācijas dienests. ISSN 1407-2505.
2. Dienas bizness. Rīga: Diena: Dagens Industri, 2005-. ISSN 1407-2041. 3. Forbes. Rīga: SK Media. ISSN 1691-6018.
Piezīmes
Obligāta profesionālā prakse EF profesionālās augstākās izglītības bakalaura studiju programmā "Komercdarbība un uzņēmuma vadība".