Excel
Kursa nosaukums Kvalitātes vadības pamati
Kursa kods VadZ6003
Zinātnes nozare Vadībzinātne (nav zn)
Kredītpunkti (ECTS) 1.5
Kopējais stundu skaits kursā 40.5
 
Priekšzināšanas
Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas
 
Kursa anotācija
Definīcijas un pamatjēdzieni: Kvalitāte, kvalitātes formula, kvalitātes nodrošināšana, kontrole, vadība, uzlabošana. Kvalitātes izmaksas: preventīvās, novērtēšanas, iekšējo kļūmju, ārējo kļūmju izmaksas. ISO standarts. Kvalitātes sistēmas projektēšana un ieviešana. Kvalitātes sistēmas dokumentācija: Kvalitātes rokasgrāmata, procedūras, u.c. Kvalitātes vadība pakalpojumu jomā.
Kursa saturs(kalendārs)
1 Kas ir kvalitāte?
2 Kas ir ISO?
3 Kvalitātes izmaksu struktūra.
4 Kvalitātes formula.
5 Uzņēmuma vadības loma un pienākumi, kvalitātes sistēmu ieviešanas procesā.
6 Kvalitātes stratēģijas izvēle.
7 Kvalitātes sistēmas projektēšana.
8 Pienākumu un atbildības sadale, uzņēmuma vadības hierarhijā.
9 Kvalitātes sistēmu dokumentācija.
10 Kvalitātes rokasgrāmata.
11 Iekšējo auditu plānošana.
12 Problēmu risināšana un kvalitātes uzlabošana.
13 Audita veidu raksturojums.
14 Kvalitātes sistēmu sertifikācija.
15 Mūsdienu uzņēmuma pakalpojumu raksturojums. 16 Klienta loma pakalpojuma kvalitātes veicināšanā.
Prasības kredītpunktu iegūšanai
Jāizstrādā patstāvīgie darbi (6h semināros) un jānokārto ieskaite.
Obligātā literatūra
1. Pildars J., Ruperte I. Kvalitātes vadīšana. Kamene, Rīga, 1999. - 41 lpp.
2. Krūmiņš J. Statistisko metožu lietošana kvalitātes vadīšanā un nodrošināšanā. Rīga 2001. - 42 lpp.
3. Kvalitātes nodrošināšanas nacionālā programma. Rīga, 2001. - 15 lpp. 4. Kvalitātes vadības sistēma.Ozoliņa V. red. 2002. - 111 lpp.
Papildliteratūra
1. Kvalitātes sistēmu ieviešana uzņēmumos. Rīga, 2000. - 80 lpp.
2.
3. Gopal K Kanji, Mike Asher. 100 Methods for Total Quality Management. Sheffield Hallam University, 1996. - 285 p 4. Thomas W Lee Using Qualitative Methods in Organizational research. University of Washington, Seattle, 1998. - 178 p.
Periodika un citi informācijas avoti
1. Kvalitāte// izd. Latvijas Kvalitātes asociācija 2. Kapitāls//
Piezīmes
Organizāciju un sabiedrības pārvaldes maģistrantūras studiju programma A daļa, 4.semestris.