Kursa nosaukums | Viesmīlības ekonomika |
Kursa kods | VadZ5060 |
Zinātnes nozare | Vadībzinātne (nav zn) |
Kredītpunkti (ECTS) | 3 |
Kopējais stundu skaits kursā | 81 |
Lekciju stundu skaits | 16 |
Semināru un praktisko darbu stundu skaits | 16 |
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits | 49 |
Kursa izstrādātājs(-i) | |
Dr. oec., Linda Medne |
|
Priekšzināšanas Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas |
|
Kursa anotācija | |
Priekšmeta studēšanas mērķis ir sniegt zināšanas par tūrisma nozari un viesmīllības uzņēmējdarbību tajā, tūrisma mārketingu un pakalpojumu specifisko raksturu. Studentiem ir iespēja iepazīties ar viesmīlības uzņēmumu izmaksu veidiem, apriti, ienākumu veidošanos, kalkulāciju metodēm viesnīcās un restorānos, cenu veidiem un atlaižu politiku, optimālās cenas noteikšanu viesmīlības nozares uzņēmumos. | |
Kursa saturs(kalendārs) | |
1 Ievads. Tūrisma tirgus politika, definīcijas, tūrisma attīstības tendences Latvijā, tūrismu pārstāvošās org.
2 Tūrisma marketinga specifiskais raksturs, pamatelementi, marketinga mix 3 Tirgus pētījumu metodes, tirgus segmenti, mērķa grupas tūrismā, piedāvājuma un pieprasījuma ietekmes faktori. 4 Tūrisma produkts (matereālais un nematereālais ), produkta dzīves cikls. Nezināmā viesa analīze 5 Kontroldarbs. Cenu politika, cenu veidi viesmīlības pakalpojumiem, cenu diferenciācijas formas. 6 Izmaksu iedalījums, izmaksu veidi viesmīlības uzņēmumos.Izmaksu seguma aprēķins 7 Peļņas sliekšņa cenas kalkulācija viesnīcas produktam, optimālās pārdošanas cenas, atlaižu kalkulācija 8 Produktu izmaksu kalkulācija. Ēdiena pašizmaksa , cenas veidošanās, kontrole. 9 Optimālā izmaksu seguma aprēķins, BEP cenas noteikšana ēdieniem restorānā 10 Kontroldarbs. Peļņas ietekmes faktoru analīze. Noslogojuma un ienākuma rādītāji 11 Ēdienkartes - marketinga instruments restorānā. Ēdienkartes analīze. Ēdienu analīze ēdienkartē. 12 Ēdienu analīze ēdienkartē izvērtējot realizētos apjomus un izmaksu segum. Produktu izlietojuma optimizācijaa 13 6M resursu vadība viesmīlības uzņēmumā. 14 Kvalitātes stili un servisa ķēdes viesmīlības industrijā. Kvalitātes novērtēšanas prasības 15 Kvalitātes vadība viesmīlības uzņēmumā 16 Eksāmens. |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
Eksāmenu ir tiesības kārtot studentiem, kas nokārtojuši visus kontroldarbus, patstāvīgos darbus un prezentējuši referātu. | |
Obligātā literatūra | |
1. Edgar E Schaetzing "Food and Beverage Management" 1985 g.
2. Jon P., Lockwood A., 1998.g. "The Management of Hotel operations" 3. Rokasgrāmata ēdināšanas uzņēmumu vadītājiem. Jelgava: LLU, 2007.175 lpp |
|
Papildliteratūra | |
1. Holovejs Dž.K. "Tūrisma bizness", Rīga, J. Rozes apgāds 1999.g., 368 lpp.
2. M. Platace "Viesu uzņemšanas dienesta pamatprincipi", Turība, 2000.g 3. учебник "Гостинечний и туристический бизнес" Москва, 1999.г.б 352 lpp. 4. Kjells Gunnars Hofs., Biznesa ekonomika", 2002 |
|
Periodika un citi informācijas avoti | |
1. Hotels www.hotelsmag.com
2. Hotel business www.hotelbusiness.com 3. Zurnāls "Kapitāls", Izdevniecība IKK, Rīga |
|
Piezīmes | |
Maģistrantiem, brīvā izvēle. |