Excel
Kursa nosaukums Viesmīlības ekonomika
Kursa kods VadZ5060
Zinātnes nozare Vadībzinātne (nav zn)
Kredītpunkti (ECTS) 3
Kopējais stundu skaits kursā 81
Lekciju stundu skaits 16
Semināru un praktisko darbu stundu skaits 16
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits 49
 
Kursa izstrādātājs(-i)
Dr. oec., Linda Medne

Priekšzināšanas
Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas
 
Kursa anotācija
Priekšmeta studēšanas mērķis ir sniegt zināšanas par tūrisma nozari un viesmīllības uzņēmējdarbību tajā, tūrisma mārketingu un pakalpojumu specifisko raksturu. Studentiem ir iespēja iepazīties ar viesmīlības uzņēmumu izmaksu veidiem, apriti, ienākumu veidošanos, kalkulāciju metodēm viesnīcās un restorānos, cenu veidiem un atlaižu politiku, optimālās cenas noteikšanu viesmīlības nozares uzņēmumos.
Kursa saturs(kalendārs)
1 Ievads. Tūrisma tirgus politika, definīcijas, tūrisma attīstības tendences Latvijā, tūrismu pārstāvošās org.
2 Tūrisma marketinga specifiskais raksturs, pamatelementi, marketinga mix
3 Tirgus pētījumu metodes, tirgus segmenti, mērķa grupas tūrismā, piedāvājuma un pieprasījuma ietekmes faktori.
4 Tūrisma produkts (matereālais un nematereālais ), produkta dzīves cikls. Nezināmā viesa analīze
5 Kontroldarbs. Cenu politika, cenu veidi viesmīlības pakalpojumiem, cenu diferenciācijas formas.
6 Izmaksu iedalījums, izmaksu veidi viesmīlības uzņēmumos.Izmaksu seguma aprēķins
7 Peļņas sliekšņa cenas kalkulācija viesnīcas produktam, optimālās pārdošanas cenas, atlaižu kalkulācija
8 Produktu izmaksu kalkulācija. Ēdiena pašizmaksa , cenas veidošanās, kontrole.
9 Optimālā izmaksu seguma aprēķins, BEP cenas noteikšana ēdieniem restorānā
10 Kontroldarbs. Peļņas ietekmes faktoru analīze. Noslogojuma un ienākuma rādītāji
11 Ēdienkartes - marketinga instruments restorānā. Ēdienkartes analīze. Ēdienu analīze ēdienkartē.
12 Ēdienu analīze ēdienkartē izvērtējot realizētos apjomus un izmaksu segum. Produktu izlietojuma optimizācijaa
13 6M resursu vadība viesmīlības uzņēmumā.
14 Kvalitātes stili un servisa ķēdes viesmīlības industrijā. Kvalitātes novērtēšanas prasības
15 Kvalitātes vadība viesmīlības uzņēmumā 16 Eksāmens.
Prasības kredītpunktu iegūšanai
Eksāmenu ir tiesības kārtot studentiem, kas nokārtojuši visus kontroldarbus, patstāvīgos darbus un prezentējuši referātu.
Obligātā literatūra
1. Edgar E Schaetzing "Food and Beverage Management" 1985 g.
2. Jon P., Lockwood A., 1998.g. "The Management of Hotel operations" 3. Rokasgrāmata ēdināšanas uzņēmumu vadītājiem. Jelgava: LLU, 2007.175 lpp
Papildliteratūra
1. Holovejs Dž.K. "Tūrisma bizness", Rīga, J. Rozes apgāds 1999.g., 368 lpp.
2. M. Platace "Viesu uzņemšanas dienesta pamatprincipi", Turība, 2000.g
3. учебник "Гостинечний и туристический бизнес" Москва, 1999.г.б 352 lpp. 4. Kjells Gunnars Hofs., Biznesa ekonomika", 2002
Periodika un citi informācijas avoti
1. Hotels www.hotelsmag.com
2. Hotel business www.hotelbusiness.com 3. Zurnāls "Kapitāls", Izdevniecība IKK, Rīga
Piezīmes
Maģistrantiem, brīvā izvēle.