Excel
Kursa nosaukums Sabiedrisko attiecību vadīšana
Kursa kods VadZ5048
Zinātnes nozare Politikas zinātne
Zinātnes apakšnozare Sabiedrības vadība
Kredītpunkti (ECTS) 3
Kopējais stundu skaits kursā 81
Lekciju stundu skaits 16
Semināru un praktisko darbu stundu skaits 16
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits 49
Kursa apstiprinājuma datums 16/03/2011
Atbildīgā struktūrvienība Sociālo un humanitāro zinātņu institūts
 
Kursa izstrādātājs(-i)
Mg. sc. soc., Normunds Aģis

Priekšzināšanas
Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas
 
Kursa anotācija
Studiju kursa mērķis ir veidot izpratni par sabiedrisko attiecību būtību, nozīmi un lomu mūsdienu sabiedrībā. Labas sabiedriskās attiecības ir kā dialogs, kas nebeidzas nekad. To mērķis ir informēt sabiedrību, nodrošināt līdzdalību un veicināt atbalstu. Apgūtās zināšanas veicinās drošāku, sekmīgāku un pārliecinātāku komunikācijas veidošanu ar pārstāvētās organizācijas mērķauditorijām.
Kursa rezultāti un to vērtēšana
1. plašas zināšanas par sabiedrisko attiecību vietu un nozīmi organizācijas darbībā un veiksmīgā attīstībā
2. pilnveidot sekojošas prasmes :
- analītiskā domāšana;
- argumentācija un kritiskā domāšana;
- strādāt grupā un individuāli;
- plānot un organizēt savu darbu;
- analizēt un sistematizēt iegūto informāciju, izmantojot dažādus informācijas avotus.
3. kompetences:
- veidot nozaru politikas dokumentus, to analīze, izmantojot sabiedrisko attiecību teorijas un ētikas principus
- analizēt un novērtēt savu un grupas biedru darba rezultātus - valsts pārvaldībā ievērot demokrātiskus sabiedrisko attiecību vadības pamatprincipus
Kursa saturs(kalendārs)
1 Ievads. Kursa struktūras raksturojums. Literatūras apskats.
2 Sabiedrisko attiecību būtība.
3 Pārskats par sabiedrisko attiecību vēsturi.
4 Sabiedrisko attiecību profesionālisms, ētika, tiesiskums.
5 Mediju attiecības. Veiksmīga preses relīze.
6 Sabiedrisko attiecību modeļi.
7 Sabiedrisko attiecību veidošanas un vadīšanas 4 soļi.
8 Sabiedrisko attiecību process. Kampaņas.
9 Sabiedriskās attiecības un iekšējā/ārējā organizācijas komunikācija.
10 Sabiedrisko attiecību nozīme, vieta un loma valsts institūcijās.
11 Sabiedrisko attiecību nozīme NVO sektorā.
12 Organizācijas tēla veidošana, izmantojot sabiedriskās attiecības.
13 Komunikāciju audits.
14 Krīzes sabiedriskajās attiecības.
15 Sabiedrisko attiecību prakse Latvijā. 16 Ieskaite.
Prasības kredītpunktu iegūšanai
- Grupu darbs
- Argumentēta eseja - Ieskaite ar atzīmi, kuras veidu nosaka pasniedzējs
Obligātā literatūra
1. Katlips S.M., Senters A.H., Brūms G.M. Sabiedriskās attiecības. Rīga: Avots, 2002. 763 lpp.
2. Veinberga S., Publiskās attiecības PR : teorija un prakse. Rīga: Zvaigzne ABC, 2004. 327 lpp.
3. Herbst D. Sabiedriskās attiecības. Rīga: Zvaigzne ABC, 2006. 184 lpp. 4. Johnston J., Zawawi C. Public Relations: Theory and Practice. Crows Nest: Allen & Unwin, 2009. 504 lpp.
Papildliteratūra
1. Veinberga S. Masmediji: Prese, radio un televīzija. Rīga: Zvaigzne ABC, 2005. 358 lpp.
2. James M. Public Relations. Ultimo: Career FAQs, 2006. 151 lpp. 3. Bernays E .L., Public Relations. Whitefish: Kessinger Pub Co, 2004. 374 lpp.
Periodika un citi informācijas avoti
1. Sabiedriskās attiecības un vadība. 2011. [Tiešsaiste]. [skatīts 01.03.2011.]. Pieejams www.prholding.lv
Piezīmes
Brīvās izvēles studiju kurss SZF maģistra studiju programmā „Sabiedrības pārvalde” pilna un nepilna laika studijās.