Latviešu Krievu Angļu Vācu Franču
Statuss(Neaktīvs) Izdruka Arhīvs(0) Studiju plāns Vecais plāns Kursu katalogs Vēsture

Kursa nosaukums Karjeras attīstības teorijas
Kursa kods VadZ5028
Zinātnes nozare Vadībzinātne (nav zn)
Kredītpunkti (ECTS) 6
Kopējais stundu skaits kursā 162
Lekciju stundu skaits 44
Semināru un praktisko darbu stundu skaits 20
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits 98
 
Kursa izstrādātājs(-i)
Dr. oec., doc. Kitija Kirila

Priekšzināšanas
Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas
 
Kursa anotācija
Kursa mērķis veicināt studentu izpratni par nozīmīgākajām atziņām karjeras teorijā un praksē, iepazīstināt ar jaunākajiem pētījumiem šo teoriju ietvaros un veidot ievirzi teoriju izmantošanai karjeras konsultanta praksē.
Kursa saturs(kalendārs)
1 Jēdzienu „karjera” un „karjeras attīstība” izpratne, karjeras posmi (indivīda un organizācijas skatījumā).
2 Karjeras attīstības atbalsta sistēmas jēdziens, virzieni pasaulē.
3 Karjeras attīstības atbalsta teorijas.
4 Diferenciālās teorijas.
5 Attīstības teorijas (mūža ilguma teorijas).
6 Strukturālā teorija.
7 Biheiviorālā teorija.
8 Sabiedrības interaktīvā teorija.
9 Personības teorija.
10 Lēmumu pieņemšanas teorijas (lietišķās teorijas).
11 Kognitīvās teorijas.
12 Kellija konstruktu teorija.
13 S.Fukujamas racionālas profesijas izvēles teorija.
14 Karjeras apgūšanas teorija.
15 Dzimumu un kultūras aspekti karjeras attīstībā. 16 Pētījumu veidi karjeras izglītībā.
Prasības kredītpunktu iegūšanai
Kursa pārbaudījuma - eksāmena - atzīmi veido: 1. Lekciju apmeklējums - 15 %; 2.Piedalīšanās semināros un praktiskajos darbos – 25 %; 3.Divu karjeras teoriju īss apraksts. Situācijas analīze balstoties uz apskatītajām teorijām. Kursabiedru lietošanai sagatavots (Power Point vai cits elektronisks formāts) materiāls – 2 lpp. – 20%; 4. Problēmas izvirzīšana pētījumam, izveidojot teorētisko pamatojumu, apkopojot radniecīgu pētījumu rezultātus un izstrādājot perspektīvā pētījuma gaitu/metodoloģiju . (Šo pētījumu students praktiski īsteno un iegūst rezultātus praksē).- 2 -3 lpp. – 25 %; 5. Uzstāšanās ar prezentāciju (Power Point) moduļa docētāju un studentu diskusijā un atbildes uz jautājumiem. – 15 %
Obligātā literatūra
1. Koncepcija karjeras attīstības atbalsta sistēmas pilnveidošanai. (2005) Projekts uz 02.01.2006.
2. Joma A. (2001) Profesionālā orientācija un izglītības sistēma.
3. Фукуяма, С. (1989). Теоретические основы профессиональной ориентации. Москва: Московский университет. 4. Osipow, S.K., Fitzgerald, L.F. (1996). Theories of career development (4th ed.). Boston: Allyn & Bacon.
Papildliteratūra
1. Capuzzi, D., & Gross, D.R. (1997). Introduction to the counselling profession (2nd ed.). Boston: Allyn & Bacon.
2. Handbook for career guidance professionals. Systems, theories, practice and terminology in five European countries (2005).
3. McDaniels, C., Gysbers, N.C. (1992). Counselling of career development: theories, resources, and practices. San Francisco: Jossey-Bass. 4. Super, D. (1957). The psychology of careers. New York: Harper & Row.
Periodika un citi informācijas avoti
1. Diena. LV/Karjeras diena. 2005. Karjeras kūleņu kūleņi.
2. Darbdiena. 4/2005. 10 galvenās kļūdas darba pārrunās. 16. –17.lpp.
3. www.workingday.lv 4. www.piaa.gov.lv/KIPNIS
Piezīmes
Obligāts priekšmets TF Augstākās profesionālās izglītības maģistra studiju programmas „Karjeras konsultants” pilna un nepilna laika maģistrantiem 1.semestrī.