Statuss(Neaktīvs) | Izdruka | Arhīvs(0) | Studiju plāns Vecais plāns | Kursu katalogs | Vēsture |
Kursa nosaukums | Karjeras attīstības teorijas |
Kursa kods | VadZ5028 |
Zinātnes nozare | Vadībzinātne (nav zn) |
Kredītpunkti (ECTS) | 6 |
Kopējais stundu skaits kursā | 162 |
Lekciju stundu skaits | 44 |
Semināru un praktisko darbu stundu skaits | 20 |
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits | 98 |
Kursa izstrādātājs(-i) | |
Dr. oec., doc. Kitija Kirila |
|
Priekšzināšanas Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas |
|
Kursa anotācija | |
Kursa mērķis veicināt studentu izpratni par nozīmīgākajām atziņām karjeras teorijā un praksē, iepazīstināt ar jaunākajiem pētījumiem šo teoriju ietvaros un veidot ievirzi teoriju izmantošanai karjeras konsultanta praksē. | |
Kursa saturs(kalendārs) | |
1 Jēdzienu „karjera” un „karjeras attīstība” izpratne, karjeras posmi (indivīda un organizācijas skatījumā).
2 Karjeras attīstības atbalsta sistēmas jēdziens, virzieni pasaulē. 3 Karjeras attīstības atbalsta teorijas. 4 Diferenciālās teorijas. 5 Attīstības teorijas (mūža ilguma teorijas). 6 Strukturālā teorija. 7 Biheiviorālā teorija. 8 Sabiedrības interaktīvā teorija. 9 Personības teorija. 10 Lēmumu pieņemšanas teorijas (lietišķās teorijas). 11 Kognitīvās teorijas. 12 Kellija konstruktu teorija. 13 S.Fukujamas racionālas profesijas izvēles teorija. 14 Karjeras apgūšanas teorija. 15 Dzimumu un kultūras aspekti karjeras attīstībā. 16 Pētījumu veidi karjeras izglītībā. |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
Kursa pārbaudījuma - eksāmena - atzīmi veido: 1. Lekciju apmeklējums - 15 %; 2.Piedalīšanās semināros un praktiskajos darbos – 25 %; 3.Divu karjeras teoriju īss apraksts. Situācijas analīze balstoties uz apskatītajām teorijām. Kursabiedru lietošanai sagatavots (Power Point vai cits elektronisks formāts) materiāls – 2 lpp. – 20%; 4. Problēmas izvirzīšana pētījumam, izveidojot teorētisko pamatojumu, apkopojot radniecīgu pētījumu rezultātus un izstrādājot perspektīvā pētījuma gaitu/metodoloģiju . (Šo pētījumu students praktiski īsteno un iegūst rezultātus praksē).- 2 -3 lpp. – 25 %; 5. Uzstāšanās ar prezentāciju (Power Point) moduļa docētāju un studentu diskusijā un atbildes uz jautājumiem. – 15 % | |
Obligātā literatūra | |
1. Koncepcija karjeras attīstības atbalsta sistēmas pilnveidošanai. (2005) Projekts uz 02.01.2006.
2. Joma A. (2001) Profesionālā orientācija un izglītības sistēma. 3. Фукуяма, С. (1989). Теоретические основы профессиональной ориентации. Москва: Московский университет. 4. Osipow, S.K., Fitzgerald, L.F. (1996). Theories of career development (4th ed.). Boston: Allyn & Bacon. |
|
Papildliteratūra | |
1. Capuzzi, D., & Gross, D.R. (1997). Introduction to the counselling profession (2nd ed.). Boston: Allyn & Bacon.
2. Handbook for career guidance professionals. Systems, theories, practice and terminology in five European countries (2005). 3. McDaniels, C., Gysbers, N.C. (1992). Counselling of career development: theories, resources, and practices. San Francisco: Jossey-Bass. 4. Super, D. (1957). The psychology of careers. New York: Harper & Row. |
|
Periodika un citi informācijas avoti | |
1. Diena. LV/Karjeras diena. 2005. Karjeras kūleņu kūleņi.
2. Darbdiena. 4/2005. 10 galvenās kļūdas darba pārrunās. 16. –17.lpp. 3. www.workingday.lv 4. www.piaa.gov.lv/KIPNIS |
|
Piezīmes | |
Obligāts priekšmets TF Augstākās profesionālās izglītības maģistra studiju programmas „Karjeras konsultants” pilna un nepilna laika maģistrantiem 1.semestrī. |