Latviešu Krievu Angļu Vācu Franču
Statuss(Aktīvs) Izdruka Arhīvs(0) Studiju plāns Vecais plāns Kursu katalogs Vēsture

Kursa nosaukums Klientu attiecību vadība
Kursa kods VadZ4079
Zinātnes nozare Vadībzinātne (nav zn)
Kredītpunkti (ECTS) 3
Kopējais stundu skaits kursā 81
Lekciju stundu skaits 16
Semināru un praktisko darbu stundu skaits 16
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits 49
Kursa apstiprinājuma datums 19/02/2019
Atbildīgā struktūrvienība Uzņēmējdarbības un vadībzinātnes institūts
 
Kursa izstrādātājs(-i)
Dr. oec., doc. Līga Jankova
Mg. sc. soc., pasn. Vizma Kūlupa

Priekšzināšanas
Ekon3108, Tirgzinība
Ekon3115, Tirgvedība
VadZ3024, Uzņēmuma vadīšanas pamati
VadZ4010, Vadīšana
VadZ4038, Vadīšana
Kursa anotācija
Studiju kursa ietvaros studenti iegūst teorētiskas un praktiskas zināšanas par klientu attiecību vadīšanas būtību un pielietojumu uzņēmumā, uz klientu orientētas pieejas nozīmi organizācijā. Iegūst zināšanas par organizācijas kultūras lomu klientu lojalitātes veidošanā un noturēšanā. Pārzina un izprot klientu vadības tehnoloģiju, datorprogrammatūras un sistēmu variācijas, tajās pieejamo CRM funkciju klāstu un lietojuma specifiku.
Kursa rezultāti un to vērtēšana
1.Zina un izprot klientu attiecību vadības būtību, teorētiskos un empīriskos aspektus. (Kontroldarbi, tests)
2.Pārzina un izprot dažādu klientu attiecību vadības metožu tehnoloģiskos risinājumus. (Grupu darbs)
3.Spēj brīvi izvēlēties un sekmīgi pielietot klientu attiecību vadības metodiku. (Praktiskie darbi, semināri, grupu darbi)
4. Spēj argumentēti izskaidrot un diskutēt par aktuālām klientu attiecību vadības problēmām uzņēmumā. (Diskusijas)
5. Spēj pastāvīgi iegūt un kritiski analizēt informāciju par klientu attiecību vadīšanu uzņēmumā. (Patstāvīgais darbs)
6.Spēj atbildīgi plānot uzdotos darbus. (Darbs grupā, patstāvīgais darbs)
7.Spēj iesaistīties komandas darbā, izteikt un argumentēt savas domas. (Darbs grupā)
8. Spēj prezentēt patstāvīgi veikto uzdevumu. (Patstāvīgā darba prezentācija)
9.Spēj patstāvīgi formulēt un kritiski analizēt problēmas klientu attiecību vadības jomā. (Patstāvīgais darbs)
10. Spēj pamatot lēmumus, ja nepieciešams, veikt papildu analīzi, izmantojot klientu attiecību vadīšanas metodes. (Kontroldarbi, praktiskie darbi)
Kursa saturs(kalendārs)
1.Ievads klientu attiecību vadības teorijas būtībā. (Lekcija-1 stunda)
2.Uz klientu fokusētas biznesa stratēģijas būtība. (Lekcija-3 stundas, seminārs 2 stundas)
3.Organizācijas kultūra kā būtisks klientu attiecību vadības elements. (Lekcijas- 1 stunda)
4.Tests 1 (Praktiskais darbs – 1 stunda)
5.Klientu attiecību vadības funkcijas, uzdevumi, process. (Lekcijas – 2 stundas)
6.Pārdošanas iespēju pārvaldības funkcionalitāte. ((Lekcijas -2 stundas)
7.Klientu attiecību vadības ieviešanas process. (Lekcijas-1 stunda)
8.Ieguvumi no klientu attiecību vadības sistēmas ieviešanas. (Lekcijas- 1 stunda)
9.Efektīva komunikācija ar uzņēmumu un klientiem. ((Lekcijas -3 stundas, praktiskie darbi- 1 stunda, semināri- 3 stundas)
10.Kontroldarbs 1 (Praktiskie darbi – 1 stunda)
11.Klientu atgriezeniskā saite, atsauksmes – to nozīmē, iegūšanas metodes. (Lekcijas - 2 stundas, praktiskie darbi – 1 stunda)
12.CRM datorprogrammatūru pielietojums klientu attiecību vadībā. (Lekcijas- 1 stunda, praktiskie darbi – 1 stunda)
13.Ieskats CRM tehnoloģisko risinājumu, datorprogrammatūru, sistēmu pieejamā klāstā Latvijas uzņēmējdarbības vidē. (Praktiske darbi – 2 stundas)
14.Uzņēmumu “X” praktiskā pieredze klientu attiecību vadības pieejas ieviešanā un uzturēšanā. (Praktiskie darbi -2 stundas)
15.Kontroldarbs 2- ( Praktiskie darbi- 1 stunda)
16.Patstāvīgā darba prezentācija ( Praktiskie darbi – 1 stunda)
Prasības kredītpunktu iegūšanai
Ieskaite. Vērtējumu “ieskaitīts” iespējams saņemt, iegūstot vismaz 60 % no katras vērtējuma komponentes.
Vērtējums veidojas no:
•20 punkti par kontroldarbu – kontroldarbs par klientu attiecību vadības teorētiskie aspekti.
•20 punkti par kontroldarbu - kontroldarbs klientu attiecību vadības ieviešanas process, ieguvumi, atpakaļejošā saikne.
•20 punkti par praktiskajiem darbiem - praktisko iemaņu attīstība klientu attiecību vadības pielietošanai dažādu nozaru organizācijās
•40 punkti par patstāvīgi izstrādātu un prezentētu darbu – klientu attiecību vadības praktiskā pieredze uzņēmumā X.
Studējošo patstāvīgo darbu organizācijas un uzdevumu raksturojums
Materiālu studijas par Klientu attiecību vadības teoriju.
Interneta materiālu studijas par Klientu attiecību vadības praktisko pieredzi.
Praktisko darbu/semināru sagatavošana un prezentēšana.
Patstāvīgā darba sagatavošana un prezentēšana.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Studiju kursa vērtējums ir ieskaite, ko veido akumulējošs vērtējums no studiju kursa novērtējumiem.
Obligātā literatūra
1.Baran R., Galka R., Strunk D. CRM: The Foundation of Contemporary Marketing Strategy. NewYork. London: Routledge. 2013, 404 p.
2.Hand J., Head T. Customer Relationship and Customer Experience Management. World Technology ltd. 2014, 101 p.
3.Kostojohn S., Johnson.M., Paulen B. CRM Fundamentals. Apress, 2011, 244 p.
4.Apsalons E. Komunikācijas kompetence. Kā saprasties un veidot attiecības. Rīga: Zvaigzne ABC, 2013, 304 lpp.
5.Liniņa I. Kā piesaistīt un noturēt pircēju. Rīga: BA "Turība",2018, 187 lpp.
6.Hogans K. Ietekmēšanas māksla. Rīga: Arka, 2006, 275 lpp.
7.Barnard F. Agribusiness management 4th ed. – London. New York: Routledge, 2012, 457 p.
Papildliteratūra
1.Apsalons E. Valodas lietojuma loģika. Rīga: Zvaigzne ABC, 2010, 424 lpp.
2.Bērziņš I. Cilvēku, zīmolu, mediju un kultūras menedžments. Rīga: J.Rozes apgāds, 2006, 238 lpp.
3.Bondars A. Efektīva komunikācija uzņēmumā. Komersanta Vēstnesis. Nr.14 (70) 2007.
4.Brēdemeiers K. Melnā retorika. Rīga: Zvaigzne ABC, 2009, 168 lpp.
5.Eiders. Dž. Efektīva komunikācija. Rīga: ASJA, 1999, 259 lpp.
6.Faina D. Saviesīgo sarunu māksla. Rīga: Zvaigzne ABC, 2009, 152 lpp.
7.Fekseuss H. Dari, ko es vēlos. Grāmata par ietekmēšanu. Rīga: Zvaigzne ABC, 2013, 304 lpp.
8.Renģe V. Mūsdienu organizāciju psiholoģija. Rīga: Zvaigzne ABC, 2007, 214 lpp.
9.Šeinovs V. Saki “Nē” un nejūties vainīgs. Rīga: Avots, 2015, 301 lpp.
10.Veinberga S. Publiskās attiecības PR. Teorija un prakse. Rīga: Zvaigzne ABC, 2007, 328 lpp.
Piezīmes
Obligātais studiju kurss LF profesionālā bakalaura studiju programmas “Lauksaimniecība” specializācijas virzienam “Uzņēmējdarbība lauksaimniecībā”