Excel
Kursa nosaukums Vadībzinības (Menedžments) II
Kursa kods VadZ4013
Zinātnes nozare Vadībzinātne (nav zn)
Kredītpunkti (ECTS) 3
Kopējais stundu skaits kursā 81
Lekciju stundu skaits 16
Semināru un praktisko darbu stundu skaits 16
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits 49
Atbildīgā struktūrvienība Sociālo un humanitāro zinātņu institūts
 
Priekšzināšanas
Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas
 
Kursa anotācija
Vadībzinības ir specifiska zinātnes nozare, kas apskata dažādu organizāciju vadīšanas, pārkvalificēšanas procesu, ļauj labāk izprast vadītāja darbu un tā nozīmību organizāciju kvalitatīvā un rezultatīvā darbā. Vadīšana un pārvaldīšana ir universāls sabiedrības atribūts un cilvēkam nākas tajā ņemt aktīvu līdzdalību. Sabiedrisko attiecību nozīme organizācijas vadīšanas darbā.
Kursa rezultāti un to vērtēšana
• Zināšanas par organizācijas vadīšanas principiem, vadīšanas funkciju darbību un noteikumiem.
• Prasmes izprast organizācijas iekšējos un ārējos procesus un pieņemt lēmumus atbilstoši situācijas izmaiņām; strādāt komandā, grupā un individuāli un efektīvi plānot un organizēt savu darbu. • Kompetence risināt problēmas un pieņemt lēmumus atbilstoši situācijai un variēšana ar vadības stiliem efektīvas organizācijas darbības nodrošināšanai.
Kursa saturs(kalendārs)
1 Uzņēmuma darbības nosacījumi un to vadīšana.
2 Tirgus segmenta noteikšana.
3 Kontrolings.
4 Vertikālā un horizontālā integrācija.
5 Eiro amerikāniskais un Japānas menedžments.
6 Organizāciju darbības jomu sadalījuma pamatprincipi.
7 Personālvadība.
8 Vadītāja kompetences vērtēšana.
9 Laika plānošana.
10 Netradicionālas plānošanas metodes.
11 Komandas vadīšanas principi pēc Adīzes.
12 Inovāciju process un modeļi.
13 Sabiedrisko attiecību speciālista loma organizācijas darbā.
14 Uzņēmuma kultūra.
15 Lietišķās etiķetes klātbūtne organizācijā - pasākumu organizēšana. 16 Vadītāja etiķete.
Prasības kredītpunktu iegūšanai
Jāstudē obligātā un ieteicamā literatūra. Semestra laikā praktiskajās nodarbībās jāpielieto iegūtās zināšanas, veicot patstāvīgos darbus. Jāprezentē grupas darbs.
Obligātā literatūra
1. Praude V., Beļčikovs J. Menedžments. Rīga, 2001.
2. Praude V., Ivanovs N., Pauloviča A. Menedžments. Rīga: Turības mācību centrs, 2000.
3. Forands I. Vadīšana un vadītājs. Rīga, 1999. 4. Bokums Z., Forands I. Personālvadības rokasgrāmata. Rīga, 2001.
Papildliteratūra
1. Goulmens D. Tava emocionālā inteliģence. Rīga: Jumava, 2001. 461 lpp.
2. Borohovs Š. Domāt komerciāli. Rīga: Tapals, 2003. 3. Drucker P. F. Management Challenges for the 21st Century. New York: HarperBusiness, 1999. 207 p.
Periodika un citi informācijas avoti
1. Kapitāls: žurnāls lietišķiem cilvēkiem. Rīga: Lietišķās informācijas dienests. Pieejams arī elektroniskā formātā: www.kapitals.lv ISSN 1407-2505. 2. Latvijas Ekonomists. Rīga: Mamuts, 2005 -. ISSN 1025-8922.
Piezīmes
Studiju kurss iekļauts profesionālās augstākās izglītības bakalaura studiju programmas "Iestāžu un uzņēmumu ārējie sakari" pilna laika studijās.