Kursa nosaukums | Sistēmpieeja organizāciju konfliktoloģijā |
Kursa kods | VadZ3027 |
Zinātnes nozare | Ekonomika un uzņēmējdarbība |
Zinātnes apakšnozare | Uzņēmējdarbības vadība |
Kredītpunkti (ECTS) | 3 |
Kopējais stundu skaits kursā | 81 |
Lekciju stundu skaits | 16 |
Semināru un praktisko darbu stundu skaits | 16 |
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits | 49 |
Kursa apstiprinājuma datums | 10/01/2012 |
Atbildīgā struktūrvienība | Uzņēmējdarbības un vadībzinātnes institūts |
Kursa izstrādātājs(-i) | |
Dr. oec., Ligita Bite |
|
Priekšzināšanas Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas |
|
Kursa anotācija | |
Studiju kursā studenti iegūst priekšstatu par organizācijas konfliktoloģijas vietu un lomu vadīšanas zinātņu sistēmā, par to pētīšanas objektu, priekšmetu, mērķiem un uzdevumiem. Praktiskajās nodarbībās studenti apgūst organizāciju konfliktoloģijas sociālās tehnoloģijas un vadīšanas līdzekļu pielietošanu konfliktu novērtēšanā, risināšanā un diagnosticēšanā. Pēc studiju kursa apgūšanas studenti iegūst prasmes konstruktīvu organizācijas konfliktu metodiku un metožu pielietošanā organizāciju vadīšanā. | |
Kursa rezultāti un to vērtēšana | |
Pēc kursa studijām studentam būs: Zināšanas –par organizācijas konfliktoloģijas vietu un lomu vadīšanas zinātņu sistēmā, par to pētīšanas objektu, priekšmetu, mērķiem un uzdevumiem, par organizāciju konfliktoloģijas sociālās tehnoloģijas un vadīšanas līdzekļu pielietošanu konfliktu novērtēšanā, risināšanā un diagnosticēšanā. Prasmes – spēj patstāvīgi diagnosticēt organizācijas konflikta sistēmpieejas elementus un funkcijas, spēj noteikt organizācijas konflikta formas un attīstības efektus, spēj noteikt organizāciju darbinieku uzvedības stratēģiju konflikta laikā, spēj noteikt organizācijas konflikta attīstības modeļus un to ietekmi uz organizācijas produktivitāti, spēj atrisināt konfliktu organizācijā pielietojot dažādus risināšanas paņēmienus un metodes. Kompetence – Spēj patstāvīgi diagnosticēt konflikta attīstības etapus, spēj formulēt un kritiski analizēt organizācijas iekšējās un ārējās vides izraisītos konflikta cēloņus un motīvus, spēj pamatot lēmumus par organizācijas konflikta risināšanas stratēģiju piemērošanu, spēj izvērtēt organizācijas vadītāja vadīšanas stila preventīvo ietekmi uz organizācijas konflikta attīstību, spēj noteikt organizācijas konflikta pozitīvās un negatīvās sekas uz organizācijas produktivitātes rādītājiem. | |
Kursa saturs(kalendārs) | |
1 Organizāciju konfliktoloģijas sistēmas būtība, īpašības un sistēmpieejas pielietošana organizācijas vadīšanā .
2 Organizāciju konfliktu sistēmpieejas elementi, nozīmīgums un funkcijas 3 Organizāciju konfliktu formas un stratēģijas. 4 Organizāciju konfliktu attīstības etapi, raksturīgākie periodi un to nozīmīgums organizācijas vadīšanā. 5 Organizāciju vadītāju rīcības formas organizācijas konflikta regulēšanas vadīšanā. 6 Organizācijas darbinieku uzvedības stratēģiju diagnosticēšana organizācijas konflikta laikā . 7 Organizācijas konflikta attīstības modeļi un to ietekme uz organizācijas produktivitāti. 8 Organizāciju konfliktu novēršanas paņēmienu un taktiku mijiedarbības vadīšana. 9 Iekšējās un ārējās vides izraisītie konfliktu cēloņi un to ietekme uz organizācijas darbības rezultātiem. 10 Organizācijas konfliktu pozitīvās un negatīvās sekas un to ietekme uz organizācijas produktivitātes rādītājiem. 11 Organizāciju konfliktu seku ietekme uz darbinieku darba rezultātiem un kolektīva mikroklimatu. 12 Organizāciju vadītāju vadīšanas stila preventīvā ietekme uz organizāciju konfliktiem. |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
Studiju kurss noslēdzas ar ieskaiti, kura vērtējums ir atkarīgs arī no semestra kumulatīvā vērtējuma. Gala ieskaitē drīkst piedalīties studenti, kuri izstrādājuši un sekmīgi aizstāvējuši patstāvīgo darbu. Maģistranta novērtējums tiek balstīts uz:
30% no kopējā vērtējuma sastāda maģistranta mājas darba vērtējums; 30% no kopējā vērtējuma sastāda maģistranta patstāvīgā darba vērtējums; 30% no kopējā vērtējuma sastāda maģistranta vērtējums noslēguma ieskaitē; 10% no kopējā vērtējuma sastāda līdzdalība un aktivitāte praktiskajās nodarbībās (semināros) un nodarbību apmeklējums. |
|
Obligātā literatūra | |
1. Konflikti un to risināšana. Grāmatu sērija „Lessons Learned, sarunas ar pasaules līderiem” Rīga: Lietišķās informācijas dienests, 2009. 110 lpp.
2. Eberharts G. Fēlavs. Konflikti darbā. Rīga: Balta eko, 2003. 121 lpp 3. Sandole D. J., D., Byrne S., Sandole-Staroste I., Senehi J. (ed.) Handbook of Conflict Analysis and Resolution. London ; New York: Routledge, 2009. p 543 p. 4. Регнет Э. Конфликты в организациях. Формы, функции и способы преодоления. Пер. С нем. Харков: Институт прикладной психологии.»Гуманитарный Центр», 2005. 564 стр |
|
Papildliteratūra | |
1. Цой Л. Н. Организационный конфликтменеджмент. Москва: Книжный Мир, 2007. 352 с. Nav liel. Latvijas b-kās.
2. Pega Pikeringa. Strīdi. Nesaskaņas. Konflikti. Rīga: Jāņa Rozes apgāds, 2000. 116 lpp. 3. Šmidhts V. u.c. Sarunu un konfliktu risināšana. Grāmatu sērija „Havard. Business Review”. Rīga: Lietišķās informācijas dienests, 2007. 184 lpp. |
|
Piezīmes | |
Brīvās izvēles kurss (C daļa), LLU EF profesionālās maģistru studiju programmas „Uzņēmējdarbības vadība”. |