Excel
Kursa nosaukums Tirgvedība
Kursa kods VadZ3013
Zinātnes nozare Vadībzinātne (nav zn)
Kredītpunkti (ECTS) 6
Kopējais stundu skaits kursā 162
Lekciju stundu skaits 32
Semināru un praktisko darbu stundu skaits 32
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits 98
Kursa apstiprinājuma datums 11/10/2011
Atbildīgā struktūrvienība Ekonomikas un finanšu institūts
 
Kursa izstrādātājs(-i)
Dr. oec., prof. Gunta Grīnberga-Zālīte

Priekšzināšanas
Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas
 
Kursa anotācija
Studenti apgūst zināšanas par tirgus darbības principiem, kā arī par valsts, privātā sektora un sabiedrisko organizāciju lomu tirgus procesu norisē. Studiju procesā tiek apgūti mārketinga pamatjēdzieni, galvenās tirgus pētījumu metodes, patērētāju uzvedība lēmumu pieņemšanā un mārketinga vadīšanas jautājumi.
Kursa rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas - par tirgzinības teorētiskajām nostādnēm un tām atbilstošiem jautājumā (uzdevumā) ietverto problēmu risinājuma praktiskajiem paņēmieniem. Prasmes – prot pielietot un analizēt tirgvedības elementu kompleksu un vadības sistēmu. Prot izvērtēt tirgvedības nozīmi uzņēmumos, izstrādāt lēmuma pieņemšanas procesus saistībā ar tirgvedības jautājumiem. Kompetence – tiek iegūtas zināšanas un praktiskās prasmes, lai radītu jaunas pieejas tirgzinības jautājumos. Spēj demonstrēt zināšanas par klientorientētas pieejas nepieciešamību uzņēmuma darbībā, kā arī izvēlēties piemērotākos komunikācijas veidus klientu piesaistīšanai.
Kursa saturs(kalendārs)
1 Mārketinga būtība, mērķi un funkcijas
2 Mārketinga vēsturiskā attīstība
3 Tirgus veidi, to raksturojums un nozīme mārketingā
4 Mārketinga darbības koncepciju izvērtējums
5 Mārketinga iekšējā un ārējā vide
6 Mārketinga process, tā būtība un vadīšana
7 Tirgus informācija un mārketinga pētījumi
8 Patērētāju uzvedības modelis tirgū
9 Tirgus segmentēšana un mērķa tirgus noteikšana
10 Preces pozicionēšana un ar to saistītie pasākumi
11 Mārketinga pasākumu komplekss
12 Mārketinga plāns un tā sastādīšanas pamatprincipi
13 Mārketinga ētika
14 Starptautiskā mārketinga pamati
15 Mārketinga attīstības tendences 16 Elektroniskā komercija un mārketings
Prasības kredītpunktu iegūšanai
Kursa apguves laikā studentu zināšanu pārbaude tiek veikt ar kontroldarbu palīdzību. Kontroldarbu vērtējums tiek ņemts vērā vērtējot studenta apgūtās zināšanas kursa noslēgumā. Kurss noslēdzas ar eksāmenu.
Obligātā literatūra
1. Praude V. Mārketings: teorija un prakse. 1. grāmata, 3. izd. Rīga: Burtene, 2011. 522 lpp.
2. Praude V. Mārketings: teorija un prakse. 2. grāmata, 3. izd. Rīga: Burtene, 2011. 348 lpp.
3. Kotlers F. Mārketinga pamati. Rīga: Jumava, 2008. 648 lpp. 4. Hārts Dž., Dausta B. Panākumu plāns e-mārketings. Rīga: Lietišķās informācijas dienests, 2007. 316 lpp.
Papildliteratūra
1. Viljamsa E.,Malins R. Tiešā mārketinga rokasgrāmata. Rīga: Lietišķās informācijas dienests, 2008. 304 lpp.
2. Niedrītis J. Mārketings. Rīga: Biznesa Augstskola Turība, 2008. 487 lpp. 3. Kotlers F. Mārketings no A līdz Z. Rīga: Jumava, 2007. 205 lpp.
Periodika un citi informācijas avoti
1. Kapitāls: žurnāls lietišķiem cilvēkiem: krāsains biznesa un ekonomikas žurnāls. Rīga: Lietišķās informācijas dienests. ISSN 1407-2505.
2. Dienas bizness: nedēļas laikraksts: Latvijas biznesa avīze. Rīga: Diena: Dagens Industri, 2005-. ISSN 1407-2041. 3. Forbes. Rīga: SK Media. ISSN 1691-6018.
Piezīmes
Nozares teorētiskais pamatkurss EF profesionālās augstākās izglītības bakalaura studiju programmā "Komercdarbība un uzņēmuma vadība".