Kursa nosaukums | Tirgvedība |
Kursa kods | VadZ3012 |
Zinātnes nozare | Vadībzinātne (nav zn) |
Kredītpunkti (ECTS) | 3 |
Kopējais stundu skaits kursā | 81 |
Lekciju stundu skaits | 16 |
Semināru un praktisko darbu stundu skaits | 16 |
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits | 49 |
Kursa apstiprinājuma datums | 17/12/2014 |
Atbildīgā struktūrvienība | Ekonomikas un finanšu institūts |
Kursa izstrādātājs(-i) | |
Dr. oec., doc. Zane Vītoliņa |
|
Priekšzināšanas | |
Ekon1024, Mikroekonomika Ekon2121, Makroekonomika |
|
Kursa anotācija | |
Tirgvedība ir studiju kurss, kas iepazīstina studentus ar tirgus darbības principiem un prasībām tā dalībniekiem. Studiju kurss sniedz zināšanas par mārketinga teorētiskajiem aspektiem, mārketinga pētījumu metodēm un praktisku mārketinga problēmjautājumu sistēmiskas risināšanas iespējām uzņēmējdarbībā. Kursa noslēgumā studējošie prot izmantot mārketinga teorētiskās zināšanas un metodoloģiskās prasmes dažādu tirgvedības problēmu risināšanā, pasākumu īstenošanā un mārketinga lēmumu pamatošanā. | |
Kursa rezultāti un to vērtēšana | |
• Zināšanas - par tirgzinības teorētiskajām nostādnēm un tirgus izpētes metodēm, sistemātiskiem problēmu risinājuma praktiskajiem paņēmieniem.
• Prasmes – prot pielietot un analizēt tirgvedības elementu kompleksu un vadības sistēmu. Prot, raksturot tirgvedības plānošanas posmus un pamatot tirgvedības pasākumu nozīmi uzņēmējdarbības īstenošanā. • Kompetence – prot izmantot mārketinga teorētiskās zināšanas un metodoloģiskās prasmes dažādu tirgvedības problēmu risināšanā, pasākumu īstenošanā un mārketinga lēmumu pamatošanā. |
|
Kursa saturs(kalendārs) | |
1 Mārketinga būtība, mērķi un funkcijas
2 Mārketinga vēsturiskā attīstība 3 Tirgus veidi, to raksturojums un nozīme mārketingā 4 Mārketinga darbības koncepciju izvērtējums 5 Mārketinga iekšējā un ārējā vide 6 Mārketinga process, tā būtība un vadīšana 7 Tirgus informācija un mārketinga pētījumi 8 Patērētāju uzvedības modelis tirgū 9 Tirgus segmentāšana un mērķa tirgus noteikšana 10 Preces pozicionēšana un ar to saistītie pasākumi 11 Mārketinga pasākumu komplekss 12 Mārketinga plāns un tā sastādīšanas pamatprincipi 13 Mārketinga ētika 14 Starptautiskā mārketinga pamati 15 Mārketinga attīstības tendences 16 Elektroniskā komercija un mārketings |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
Kursa apguves laikā studentu zināšanu pārbaude tiek veikta ar kontroldarbu palīdzību. Kontroldarbu vērtējums tiek ņemts vērā vērtējot studenta apgūtās zināšanas kursa noslēgumā. Kurss noslēdzas ar eksāmenu. | |
Obligātā literatūra | |
1. Praude V. Mārketings: teorija un prakse. 1. grāmata, 3. izd. Rīga: Burtene, 2011. 522 lpp.
2. Praude V. Mārketings: teorija un prakse. 2. grāmata, 3. izd. Rīga: Burtene, 2011. 348 lpp. 3. Niedrītis J. Mārketings. Rīga: Biznesa Augstskola Turība, 2008. 487 lpp. 4. Cravens D. W., Piercy N. F. Strategic marketing. Boston: McGraw-Hill Irvin, 2009. 784 p. |
|
Papildliteratūra | |
1. Dombrava E. Radošais mārketings. Rīga: Biznesa augstskola Turība, 2008. 194 lpp.
2. Mārketings. Tulkojums no angļu valodas, Evija Rubene. Rīga: Lietišķās informācijas dienests, 2009. 145 lpp. 3. Kotlers F. Mārketinga pamati. Rīga: Jumava, 2006. 648 lpp. |
|
Periodika un citi informācijas avoti | |
1. Kapitāls: žurnāls lietišķiem cilvēkiem: krāsains biznesa un ekonomikas žurnāls. Rīga: Lietišķās informācijas dienests. ISSN 1407-2505.
2. Dienas bizness: nedēļas laikraksts: Latvijas biznesa avīze. Rīga: Diena: Dagens Industri, 2005-. ISSN 1407-2041. 3. Forbes. Rīga: SK Media. ISSN 1691-6018 |
|
Piezīmes | |
Nozares teorētiskais pamatkurss ESAF profesionālās augstākās izglītības bakalaura studiju programmā "Komercdarbība un uzņēmuma vadība". |