Excel
Kursa nosaukums Tirgzinība autotransportā
Kursa kods TraZ4018
Zinātnes nozare Būvniecības un transporta inženierzinātnes
Zinātnes apakšnozare Sauszemes transports un infrastruktūra
Kredītpunkti (ECTS) 3
Kopējais stundu skaits kursā 81
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits 81
 
Priekšzināšanas
Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas
 
Kursa anotācija
Auto ražotājfirmas un auto izplatītājfirmas. Automobiļu klasifikācija, tehniskais raksturojums un testēšana. Jaunu un lietotu automobiļu tirdzniecība. Dokumentu apgrozījums automobiļu tirdzniecībā un reģistrēšanā. Autosalonu, dīlerpunktu un tirdzniecības laukumu ierīkošana. Mārketinga cikls, tā vadības process un plānošana.
Kursa saturs(kalendārs)
1 Nozīmīgāko autoražotājfirmu raksturojums un perspektīvie automobiļu modeļi.
2 Auto katalogi un ražošanā paredzamo automobiļu kalendāri.
3 Autoizplatītājfirmas un dīleru tīkls Latvijā. Auto tirgotāju konkurence.
4 Autotirgus struktūra un autotransporta līdzekļu tirdzniecības dinamika.
5 Transportlīdzekļu klasifikācija, to tehniski – ekonomiskais raksturojums.
6 Mārketinga cikla raksturojums un to ierobežojošie faktori.
7 Tirgus un tā segmentācija.
8 Tirgus ietilpība un daļas noteikšana.
9 Pircējs un konkurence.
10 Automobiļa kā produkta raksturojums, diferenciācija un dzīves cikls.
11 Produkta sadales, izplatīšanas kanāli, automobiļu sadales kanālu izveidošana.
12 Produkta virzīšana tirgū.
13 Produkta cenu vienošanās un aprēķināšanas metodes.
14 Jaunu automobiļu tirdzniecība.
15 Automobiļu testēšana un izvēle. 16 Lietotu automobiļu un numurēto agregātu tirdzniecība.
Prasības kredītpunktu iegūšanai
Izstrādāti un ieskaitīti praktiskie un mājas darbi. Pārbaudes veids - eksāmens.
Obligātā literatūra
1. Kerola Hamblina. Īsi par mārketingu. Tulkojums latv.val., R., RKS Komercizglītības centrs, 1995. - 124 lpp.
2. J.Ē.Niedrītis. Mārketings. Rīga, Turība. 2000.- 240 lpp.
3. J.Beļčikovs, V.Praude. Mārketings. 1994. – Zvaigzne ABC. 4. Tirgzinības pamati 1., 2. grāmata. – Jumava. – 1998.
Papildliteratūra
1. Ilke George. Produkcijas noiets. – Jumava, - 1999.
2. Г.Ф.Фастовцев. Организация технического обслуживания и ремонта легковых автомобилей.-М.Транспорт. 1989. - 240 с. 3. Ф.Котлер. Основы маркетинга. Перевод с английского В.Б.Боброва. - Роститэр. Москва. 1996. - 704 стр.
Periodika un citi informācijas avoti
1. Žurnāli: Auto; Auto Moto. 2. Журнал За Рулем.
Piezīmes
Obl.: TF lauksaimniecības inženierzinātnes pamatstudiju programmas apakšprogrammai “Autotransports” 7. semestrī.