Kursa nosaukums | Tirgzinība autotransportā |
Kursa kods | TraZ4018 |
Zinātnes nozare | Būvniecības un transporta inženierzinātnes |
Zinātnes apakšnozare | Sauszemes transports un infrastruktūra |
Kredītpunkti (ECTS) | 3 |
Kopējais stundu skaits kursā | 81 |
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits | 81 |
Priekšzināšanas Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas |
|
Kursa anotācija | |
Auto ražotājfirmas un auto izplatītājfirmas. Automobiļu klasifikācija, tehniskais raksturojums un testēšana. Jaunu un lietotu automobiļu tirdzniecība. Dokumentu apgrozījums automobiļu tirdzniecībā un reģistrēšanā. Autosalonu, dīlerpunktu un tirdzniecības laukumu ierīkošana. Mārketinga cikls, tā vadības process un plānošana. | |
Kursa saturs(kalendārs) | |
1 Nozīmīgāko autoražotājfirmu raksturojums un perspektīvie automobiļu modeļi.
2 Auto katalogi un ražošanā paredzamo automobiļu kalendāri. 3 Autoizplatītājfirmas un dīleru tīkls Latvijā. Auto tirgotāju konkurence. 4 Autotirgus struktūra un autotransporta līdzekļu tirdzniecības dinamika. 5 Transportlīdzekļu klasifikācija, to tehniski – ekonomiskais raksturojums. 6 Mārketinga cikla raksturojums un to ierobežojošie faktori. 7 Tirgus un tā segmentācija. 8 Tirgus ietilpība un daļas noteikšana. 9 Pircējs un konkurence. 10 Automobiļa kā produkta raksturojums, diferenciācija un dzīves cikls. 11 Produkta sadales, izplatīšanas kanāli, automobiļu sadales kanālu izveidošana. 12 Produkta virzīšana tirgū. 13 Produkta cenu vienošanās un aprēķināšanas metodes. 14 Jaunu automobiļu tirdzniecība. 15 Automobiļu testēšana un izvēle. 16 Lietotu automobiļu un numurēto agregātu tirdzniecība. |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
Izstrādāti un ieskaitīti praktiskie un mājas darbi. Pārbaudes veids - eksāmens. | |
Obligātā literatūra | |
1. Kerola Hamblina. Īsi par mārketingu. Tulkojums latv.val., R., RKS Komercizglītības centrs, 1995. - 124 lpp.
2. J.Ē.Niedrītis. Mārketings. Rīga, Turība. 2000.- 240 lpp. 3. J.Beļčikovs, V.Praude. Mārketings. 1994. – Zvaigzne ABC. 4. Tirgzinības pamati 1., 2. grāmata. – Jumava. – 1998. |
|
Papildliteratūra | |
1. Ilke George. Produkcijas noiets. – Jumava, - 1999.
2. Г.Ф.Фастовцев. Организация технического обслуживания и ремонта легковых автомобилей.-М.Транспорт. 1989. - 240 с. 3. Ф.Котлер. Основы маркетинга. Перевод с английского В.Б.Боброва. - Роститэр. Москва. 1996. - 704 стр. |
|
Periodika un citi informācijas avoti | |
1. Žurnāli: Auto; Auto Moto. 2. Журнал За Рулем. | |
Piezīmes | |
Obl.: TF lauksaimniecības inženierzinātnes pamatstudiju programmas apakšprogrammai “Autotransports” 7. semestrī. |