Excel
Kursa nosaukums Sabiedrisko attiecību teorija un prakse
Kursa kods SociP001
Zinātnes nozare Socioloģija un sociālais darbs
Kredītpunkti (ECTS) 1.5
Kopējais stundu skaits kursā 40.5
 
Priekšzināšanas
Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas
 
Kursa anotācija
Arvien vairāk sabiedrībā nostiprinās PUBLIC RELATIONS (PR) sabiedriskās attiecības. PR atrodas robežzonā starp stratēģisko informāciju, mērķtiecīgo informāciju, plānoto komunikāciju, integrēto komunikāciju un mārketingu. PR nozīmē saites ar plašu grupu spektru, nodrošinot rezultatīvas attiecības. PR savieno indivīda, uzņēmuma, institūcijas intereses ar sabiedrības interesēm.
Kursa saturs(kalendārs)
1 Publisko attiecību vēsture.
2 Komunikācija: degviela vai bremze?
3 Komunikatīvā vide.
4 Profesionālisma problēmas.
5 Profesionālisma kritēriji.
6 Komunikācijas ētika.
7 Publika un publiskā telpa.
8 Dialogs ar sabiedrību.
9 Attiecību veidi, process.
10 Komunikācija = rīcība + vara.
11 Komunikācijas sliedes.
12 Viedokļu formētāji.
13 Stratēģijas modeļi.
14 Publisko attiecību attīstīšanas dažādie ceļi.
15 Aktualitātes PR sfērā. 16 Rītdienas PR.
Prasības kredītpunktu iegūšanai
Noklausītas lekcijas, dalība semināros, ieskaitīts patstāvīgs, radošais darbs.
Obligātā literatūra
1. Horsta. Die Grundform der gesellschaftlichen Kommunikation. - Neuwied, 1998.
2. Bahrd H.P. ģffentlichkeit und privatheit. - Hamburg, 1991.
3. Barthenheimer G. ģffentlichkeitsarbeit heute. - Wiesbaden, 1998. 4. Wilcox D. Public relations. - New York, 2000.
Papildliteratūra
1. Brauer G. Wege in die ģffenlichkeitsarbeit. - MŅnchen, 1993.
2. Burkart R. Kommunikationswissen -schaft. - Wien, 1998.
3. Culbertson H. International Public Relations. - New York, 1996. 4. Spicer Ch. Organizational Public Relations. - New Jersy , 19997.
Periodika un citi informācijas avoti
1. Diena
2. NRA 3. Reģionālā prese
Piezīmes
Priekšmets iekļauts SZF "Iestāžu darba organizācija un vadība" studiju programmas izvēles daļā, 2.semestrī.