Statuss(Neaktīvs) | Izdruka | Arhīvs(0) | Studiju plāns Vecais plāns | Kursu katalogs | Vēsture |
Kursa nosaukums | Tūrisma attīstība |
Kursa kods | Soci4002 |
Zinātnes nozare | Socioloģija un sociālais darbs |
Zinātnes apakšnozare | Lauku socioloģija |
Kredītpunkti (ECTS) | 3 |
Kopējais stundu skaits kursā | 81 |
Lekciju stundu skaits | 16 |
Semināru un praktisko darbu stundu skaits | 16 |
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits | 49 |
Kursa apstiprinājuma datums | 28/10/2003 |
Priekšzināšanas Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas |
|
Kursa anotācija | |
Tūrisms kā atpūtas veids un ekonomikas sektors. Tūrisma veidi. Rekreācija. Tūrisma attīstības vēsture. Tūrisma analīzes sistematizācijas iespējas. Tūrisma sistēmas sociālie aģenti, to mijiedarbība. Tūrisma sistēmu ārējie ietekmējošie faktori. Tūrisma produkts, tē teorētiskie aspekti.tūrisma marketings, tūisma tirgi, to attīstības evolūcija. | |
Kursa saturs(kalendārs) | |
1 Tūrisms kā atpūtas veids un ekonomikas sektors.
2 Tūrisma veidi: vietējais un starptautiskais, iedalījums pēc ceļotāju motivācijām. 3 Rekreācija. Rekreācijas resursu diagnostika. 4 Tūrisma attīstības vēsture. Tūrisma attīstība Latvijā. 5 Tūrisma analīzes sistematizācijas iespējas. Tūrisma sistēmas. 6 Tūrisma sistēmas sociālie aģenti, to mijiedarbība. 7 Komunikācijas nozīme tūrisma sistēmas darbības veicināšanā. 8 Ceļotājs tūrisma sistēmā. Galvenie tūristu motivāciju faktori. 9 Tūrisma sistēmu ietekmējošie ārējie faktori: daba politika, sabiedrība, ekonomika. 10 Kultūra kā tūrismu ietekmējošs faktors. 11 Tūrisma kodolsistēmas: tūrisma aģenti un tūrisma operatori. 12 Tūrisma subsistēmas: piedāvātāji, piegādātāji, pievilcība un institūcijas. 13 Tūrisma produkts, tā teorētiskie aspekti. 14 Tūrisma sociālpsiholoģiskie aspekti. 15 Tūrisma marketings. Tūrisma tirgi, to attīstība. 16 Tūrisms Latvijā - nozīme reģionu attīstības veicināšanā. |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
Apmeklējums ( pieļaujamais kavēto nodarbību skaits- 1/4 daļa ). Praktiskais darbs- tūrisma sistēmas analīze. Ieskaitīti kontroldarbi. | |
Obligātā literatūra | |
1. Freyer W. EinfŅrung in die FremdenverkehrsĻkonomie. MŅnchen, 1993.
2. Holloway I. C. The business of tourism. England: Longman, 1998 3. .В. А.Кварталов Туризм: Москва, 2001 4. Tūrisma prakses, izglītības un pētniecības integrācija: pieredze un vērtējums. Biznesa augstskola Tūrība, R., 2000. |
|
Papildliteratūra | |
1. Latvijas Tūrisma attīstības koncepcija. Rīga:VARAM, 1997., - 38.lpp.
2. Latvijas Tūrisma attīstības nacionālās programma 2000. - 2010. gadam 1. Redakcija. Kopsavilkums 2000. 3. "Lauku Ceļotāja " izdotie materiāli. 4. Tūrisms Latvijā . Statistikas biļetens. R. :1999., 2001. |
|
Periodika un citi informācijas avoti | |
1. www.l.celotajs.lv | |
Piezīmes | |
Organizāciju un sabiedrības pārvaldes socioloģijas programmas B daļa, 4.semestrī. |