Kursa nosaukums | Izglītības socioloģija |
Kursa kods | Soci3005 |
Zinātnes nozare | Socioloģija un sociālais darbs |
Kredītpunkti (ECTS) | 6 |
Kopējais stundu skaits kursā | 162 |
Lekciju stundu skaits | 32 |
Semināru un praktisko darbu stundu skaits | 32 |
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits | 98 |
Kursa izstrādātājs(-i) | |
Dr. sc. soc., Viola Korpa |
|
Priekšzināšanas Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas |
|
Kursa anotācija | |
Kursa mērķis sniegt zināšanas par izglītības socioloģiju kā vienu no socioloģijas nozarēm. Studenti gūst vispārīgas zināšanas par izglītības socioloģiskajiem aspektiem. Tiek apskatītas kā klasiskās, tā jaunākās pieejas izglītības analīzē. Aplūkoti dažādi socioloģiskie pētījumi izglītības jomā Latvijā un pasaulē. | |
Kursa saturs(kalendārs) | |
1 Izglītības socioloģija kā viena no socioloģijas nozarēm. Koncepta - izglītība - izpratne socioloģijā.
2 Izglītības sistēma un tās funkcionēšana sabiedrībā. 3 Sabiedrības vajadzību ietekme uz izglītības attīstību. Izglītības statuss cilvēces vēsturiskajā attīstībā. 4 Izglītības loma zināšanu un inovāciju laikmetā. 5 Socioloģiskas pamatkoncepcijas izglītībā. 6 Postmodernisma teorijas izglītībā. 7 Mācīšanās kā sociokulturālās darbības veids. Koncepcijas par neveiksmju cēloņiem mācībās. 8 Nevienlīdzība izglītības sfērā. Slēptās programmas skolā. 9 Analfabētisms un izglītotība pasaulē. 10 Mūžizglītība. 11 Inteliģences loma sabiedrībā. 12 Izglītojamā un izglītotāja (mācāmo un mācošo) statuss, lomas un tipi. 13 Izglītības saikne ar darba tirgu. 14 Vispārējās prasmes un pamatkompetences. Ieskats Zināšanu socioloģijā. 15 Izglītības kvalitātes un sociālās mobilitātes sakarības. 16 Pārmaiņas izglītībā. Izglītības nākotne. |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
1) Sagatavots ziņojums par aktualitātēm izglītības jomā vienā nedēļā;
2) Sagatavots un iesniegts referāts par kādu no izvēlētajiem tematiem un tā prezentācija; 2) Mutiskā ieskaite par lekcijās un semināros vai patstāvīgi apgūstamajiem jautājumiem. |
|
Obligātā literatūra | |
1. Ballantine J.H. (2001) The Sociology of Education: A Systematic Analysis. Fith edition. Prentice Hall.
2. Wotherspoon T. (2005) Sociology of Education. Snd Edition. Oxford University Press. 3. Шереги Ф.Э., Харчева В.Г., Сериков В.В.(1997), Социология образования: Прикладнои аспект., Москва: Юрист 4. Maureen T., Halliman (ed.) (2000) Handbook of the sociology of education., New York |
|
Papildliteratūra | |
1. V.Krieviņš (2000) Izglītības socioloģija. - R:RaKa.
2. Гидденс Э.(2005) Социология., Пер. с англ., Москва: Едиториал УРСС. 3. Нечаев В.Я. (1992) Социология образования. Москва: МГУ 4. Usher R., Edwards R. (1994) Postmodernism and Education. London: Routledge |
|
Periodika un citi informācijas avoti | |
1. "Iglītība un Kultūra"
2. "Skolotājs" 3. http:// www.isras.rssi.ru /R_Socis.htm Cоциологические исследования (Социс) 4. Electronical Journal of Sociology www.sociology.org |
|
Piezīmes | |
Akadēmiskās bakalaura programmas "Organizāciju un sabiedrības pārvaldes socioloģija" studiju priekšmets, iekļauts B daļā kā viens no izvēles kursiem. |