Excel
Kursa nosaukums Mediji un reklāma
Kursa kods Soci2016
Zinātnes nozare Socioloģija un sociālais darbs
Kredītpunkti (ECTS) 1.5
Kopējais stundu skaits kursā 40.5
 
Priekšzināšanas
Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas
 
Kursa anotācija
Kurss ietver profesionālās pamatzināšamas un prakstisko iemaņu veidošanu žurnalistikā. Pamattēmas : avīzes struktūra, atsevišķo žanru specifika ( īpaša vērtība ziņām un intervijai ), maketēšana, valoda - izteiksmes līdzeklis. Sevišķi izceltas lokālās preses īpatnības. Analizēt žurnalistiku ietekmējošie faktori.
Kursa saturs(kalendārs)
1 Prese - 4. vara sabiedrībā.
2 Preses vēsturiskā attīstība Latvijā.
3 Žurnālista sociālais portrets Latvijā.
4 Saikne: izdevējs - redaktors - lasītājs.
5 Pašvaldības prese.
6 Žurnālista atkarība no varas.
7 Redakcijas darba procesa organizēšana (redakcijas apmeklējums).
8 Ziņa - preses stūrakmens.
9 Intervija: principi, veidošana.
10 Prese un PR mijiedarbībā.
11 Lokālā prese un reklāma.
12 LETAS mērķis, struktūra (tikšanās LETĀ).
13 Lokālā preses izdevuma analīze (patstāvīgais darbs).
14 Maketēšana.
15 Fotogrāfija avīzes būtisks elements. 16 Radošais darbs (publikācija).
Prasības kredītpunktu iegūšanai
Nolasītas lekcijas, veikti radošie ieskaites darbi, apmeklētas redakcijas un LETA.
Obligātā literatūra
1. Busby J. Mass Communikations in a new age. Boston,
2. Media Guide.Ed By Pean. London, 1999 2000.
3. Schwarz K. Werbung und gesellschaft.Bonn, 2000. 4. Latvijas prese.Rīga, 2001.
Papildliteratūra
1. Baltic media book. Tallin, 2001.
2. Social research. Uk. 1997. 3. Šulmane I. Daudzveidība. Rīga, 2000.
Periodika un citi informācijas avoti
1. Diena
2. NRA 3. "Logs"
Piezīmes
Priekšmets iekļauts SZF studiju programmas "Iestāžu un uzņēmumu ārējie sakari" izvēles daļā, 3.semestrī.