Kursa nosaukums | Saskarsmes kultūra |
Kursa kods | Psih5006 |
Zinātnes nozare | Psiholoģija |
Kredītpunkti (ECTS) | 3 |
Kopējais stundu skaits kursā | 81 |
Lekciju stundu skaits | 16 |
Semināru un praktisko darbu stundu skaits | 16 |
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits | 49 |
Kursa izstrādātājs(-i) | |
Dr. paed., prof. Baiba Briede Dr. paed., Ludis Pēks |
|
Priekšzināšanas Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas |
|
Kursa anotācija | |
Saskarsmes kultūra pedagoģiskajā darbā, komunikācija. Vēstījuma saņemšana un izklāstīšana, būtības izprašana. Vēstījuma veidošana atbilstoši situācijai, problēmu risināšana grupā vai individuāli. Saskarsme un sasniegumi studijās. Pedagoģiskā saskarsme NLP un mijdarbību analīzes skatījumā. Prezentācijas (PowerPoint u.c.). | |
Kursa saturs(kalendārs) | |
1 Lekcija: Saskarsme, komunikācija, pedagoģiskā saskarsme, būtība, definējumi.
2 L: Saskarsmes filozofiskais aspekts. 3 L/PD: Komunikācijas elementi. AS loma pedagoģiskajā saskarsmē. AS veidi, realizēšana. 4 PD:Uztvere.Komunikācijas barjeras un sakarsmes sabotieri. Komunikācijas barjeru analīze konkrētās situācijās. 5 L/PD:Emocionālā stāvokļa loma un vadīšana. Komunikācija un paškoncepcija. Pašapziņa komunikācijā. 6 L/PD:Džohari logs: atklātā, slēptā, aklā un nezināmā telpa. Resursu stāvoklis. Pieslēgšanās. 7 L/PD:Pedagoģiskā saskarsme mijdarbību analīzes skatījumā. 8 L/PD:Pedagoģiskā saskarsme NLP skatījumā. 9 L:Valoda un izteikumu nozīmes. Klausīties un dzirdēt atšķirības. Informatīvā un pārliecinošā runa. 10 L/PD:Saskarsmes proksēmika. Izglītības ekoloģija un pedagoģiskā sakarsme. 11 L:Semiotika un zīmju sistēmas, to izvēle. Prezentācijas tehniskais nodrošinājums 12 PD:Prezentācijas materiālu gatavošana. 13 L:Publiskās uzstāšanās kritēriji. 14 PD:Uzstāšanās auditorijas priekšā. 15 PD:Uzstāšanās auditorijas priekšā. 16 PD:Uzstāšanās auditorijas priekšā. |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
Visu praktisko darbu apmeklējums. Iesniegts patstāvīgais darbs. Ieskaite. | |
Obligātā literatūra | |
1. Kupčs J. Saskarsmes būtība./Saskarsmes psiholoģija.- R.: Zvaigzne ABC, 1997. - 72 lpp.
2. Ķirse A. Publiskās runas kultūra un meistarība.- : met. norād. - Jelgava: LLU, 1992. - 13 lpp. 3. Omārova S. Cilvēks dzīvo grupā./Sociālā psiholoģija.-R.: Kamene,1996. - 172 lpp. 4. Omārova S. Cilvēks runā ar cilvēku./Saskarsmes psiholoģija.- R.: Kamene,1996. - 126 lpp. |
|
Papildliteratūra | |
1. Briede B., L.Pēks. Pirmā tikšanās ar nepazīstamu grupu.- Jelgava: LLU, 1997.
2. Latiševs V. Lietišķās sarunas un lietišķie kontakti. - R.: Merkurijs, 1995. - 170 lpp. 3. Baltušīte R. Neirolingvistiskā programmēšana pedagoģijā. RaKa, 2000. - 129 lpp. 4. Berne E. Games People Play: the Psychology of Human Relationships. - London, 1968. - 173 p. |
|
Periodika un citi informācijas avoti | |
1. Žurnāls "Psiholoģija Mums"
2. Žurnāls ''Psiholoģijas Pasaule' 3. Žurnāls "Psiholoģija Ģimenei un Skolai" 4. EBSCO datu bāze |
|
Piezīmes | |
Izvēle visām maģistra studiju programmām 1., 2. 3. vai 4. semestrī. |