Statuss(Aktīvs) | Izdruka | Arhīvs(0) | Studiju plāns Vecais plāns | Kursu katalogs | Vēsture |
Kursa nosaukums | Sociālā psiholoģija |
Kursa kods | Psih3010 |
Zinātnes nozare | Psiholoģija |
Zinātnes apakšnozare | Sociālā psiholoģija |
Kredītpunkti (ECTS) | 3 |
Kopējais stundu skaits kursā | 81 |
Lekciju stundu skaits | 22 |
Semināru un praktisko darbu stundu skaits | 10 |
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits | 49 |
Kursa apstiprinājuma datums | 20/04/2011 |
Atbildīgā struktūrvienība | Mehānikas un dizaina institūts |
Kursa izstrādātājs(-i) | |
Mg. ed., pasn. Jānis Pāvulēns |
|
Priekšzināšanas Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas |
|
Kursa anotācija | |
Studenti apgūst zināšanas par galvenajām sociālās psiholoģijas kategorijām, gūst prasmes sociālās psiholoģijas zināšanas pielietot praktisku uzdevumu risināšanā. Pētot uzņēmēja sociālpsiholoģisko portretu, studenti izvērtē savas priekšrocības un trūkumus izvēlētajā darbības jomā. | |
Kursa rezultāti un to vērtēšana | |
Zināšanas spēj raksturot sociālās psiholoģijas pamatjēdzienus un pētīšanas metodes - kontroldarbs
izprot veiksmīgas uzņēmējdarbības pamatā esošās sociālās uzvedības likumsakarības – 1.mājas darbs Prasmes: spēj, izmantojot apgūtos teorētiskos pamatus un prasmes, pētīt un izvērtēt sociālo uzvedību – 3., 4. un 5. mājas darbs Kompetence: spēj, veicot izvēlētajai profesijai atbilstošu pētījumu sociālajā psiholoģijā, patstāvīgi iegūt, atlasīt, analizēt un prezentēt informāciju – 1. un 2. mājas darbs |
|
Kursa saturs(kalendārs) | |
Pilna laika klātienes studijās:
1. Psiholoģija kā zinātne Psiholoģijas loma komercdarbībā un vadībā – 2h 2. Sociālās psiholoģijas pamatjēdzieni un pētīšanas metodes – 2h Kontroldarbs: sociālās psiholoģijas pamatjēdzieni un pētīšanas metodes 3. Attieksmes jēdziens sociālajā psiholoģijā. Attieksmju noteikšana – 2h 4. Attieksmju loma sociālās uzvedības motivācijā. Attieksmju veidošanās un noturība – 2h 5. Sociālā percepcija. Citas personas uztvere, pirmais iespaids, atribūcija, sociālie spriedumi – 2h 6. Stereotipi un aizspriedumi– 2h 7. Sociālā ietekme. Konformitāte, piekrišana, pakļaušanās – 2 h 8. "Es" sociālajā psiholoģijā. Es-shēmu, pašvērtējuma, pašefektivitātes, kontroles lokusa un pretenziju līmeņa nozīme profesionālajā saskarsmē – 2 h 9. Verbālā un neverbālā komunikācija – 2h 10. Emocionālā inteliģence klientcentrētā saskarsmē – 2 h 11. Agresija un antisociāla uzvedība – 2h 12. Starppersonu konflikti– 2h 13. Uzvedība konfliktsituācijās. Konfliktu risināšana – 2h 14. Sociālās grupas. Normas, lomas, līderība, komunikācija grupās, grupu saliedētība – 2h 15. Grupas procesi. Sociālā fasilitācija, sociālā slinkošana, deindividualizācija grupā – 2h 16. Veiksmīga uzņēmēja sociālpsiholoģiskais portrets. 1.mājas darba prezentācija – 2h Nepilna laika neklātienes studijās: Tiek īstenotas visas tēmas, kas norādītas pilna laika klātienei, bet kontaktstundu skaits ir 1/2 no norādīto stundu skaita |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
Ieskaite ar atzīmi. Akumulējošs vērtējums bez papildus zināšanu pārbaudes studiju kursa noslēgumā, apkopojot semestra studiju rezultātus.
Kontroldarbam un mājas darbiem jābūt ieskaitītiem. |
|
Studējošo patstāvīgo darbu organizācijas un uzdevumu raksturojums | |
1.mājas darbs. Uzņēmēja sociālpsiholoģiskais raksturojums (mājas darbs jāprezentē studentu grupā kursa noslēgumā un jāiesniedz elektroniski pirms prezentēšanas)
2.mājas darbs. Attieksmju izpēte un izvērtēšana (apjoms līdz 4 lpp, iesniedz elektroniski) 3.mājas darbs. Sava pašvērtējuma, kontroles lokusa un pretenziju līmeņa pašnovērtējums (apjoms līdz 1 lpp, iesniedz elektroniski) 4.mājas darbs. Emocionālās inteliģences pašnovērtējums (apjoms līdz 1 lpp, iesniedz elektroniski) 5.mājas darbs. Konflikta pārvarēšanas stilu pašizpēte. (apjoms līdz 1 lpp, iesniedz elektroniski) |
|
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji | |
Mājas darbus un kontroldarbu novērtē saskaņā ar mājas darbā vai kontroldarbā noteikto vērtēšanas kārtību.
Katrs mājas darbs un kontroldarbs tiek vērtēts 10 ballu sistēmā, kur 10 ir maksimālais iespējamais, bet 4 ir zemākais sekmīgais vērtējums. Ieskaites atzīmi aprēķina kā 1. mājas darba vērtējuma un vidējās semestra atzīmes, kuru aprēķina kā vidējo aritmētisko no studiju kursā kārtoto kontroldarbu un mājas darbu atzīmēm, vidējo aritmētisko. |
|
Obligātā literatūra | |
1. Dickerson P. Social Psychology: Traditional and Critical Perspectives. Harlow: Pearson Education Limited, 2011. 496 p.
2. Reņģe V. Mūsdienu organizāciju psiholoģija. Rīga: Zvaigzne ABC, 2007. 215 lpp. 3. Goulmens D. Tava emocionālā inteliģence. Rīga : Jumava, 2001. 461 lpp. |
|
Papildliteratūra | |
1. Psiholoģija 2. Personība, grupa, sabiedrība, kultūra. K. Mārtinsone, A. Miltuze. Rīga: Zvaigzne ABC, 2015. 304 lpp.
2. Garleja R. Grupu sociālā psiholoģija. Rīga: LU, 1991. 123 lpp. 3. Psiholoģija. Latvijas Universitātes raksti, 729. sējums. Rīga, LU, 2008. 92 lpp. 4. Reņģe V. Sociālā psiholoģija. Rīga: Zvaigzne ABC, 2002. 180 lpp. |
|
Periodika un citi informācijas avoti | |
1. Biznesa Psiholoģija. Pieejams: http://www.biznesapsihologija.lv/
2. Social Psychology Network. Pieejams: https://www.socialpsychology.org/ 3. Goleman D. Leadership That Gets Results. Harvard Business Review, March–April 2000, p. 17–28. Pieejams: http://www.powerelectronics.ac.uk/documents/leadership-that-gets-results.pdf |
|
Piezīmes | |
Obligātais studiju kurss profesionālās augstākās izglītības bakalaura studiju programmās Komercdarbība un uzņēmuma vadība un Ēdināšanas un viesnīcu uzņēmējdarbība. |