Kursa nosaukums | Lietišķā psiholoģija |
Kursa kods | Psih2027 |
Zinātnes nozare | Psiholoģija |
Kredītpunkti (ECTS) | 3 |
Kopējais stundu skaits kursā | 81 |
Lekciju stundu skaits | 16 |
Semināru un praktisko darbu stundu skaits | 16 |
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits | 49 |
Kursa izstrādātājs(-i) | |
Mg. paed., Vizma Slava |
|
Priekšzināšanas Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas |
|
Kursa anotācija | |
Mācību kursā studenti apgūst savu personības īpašību , psihisko resursu izzināšanu un pilnveidi karjeras veidošanai un organizācijai, psihiskās veselības aizsardzībai un tālākizglītībai. Mācībās notiek sociālās kompetences veidošana un attīstība, apgūstot vadīšanas un komunikatīvās prasmes, kooperēšanās un konsultēšanas prasmes, kā arī psiholoģisko sagatavotību radošai klientcentrētai darbībai. | |
Kursa saturs(kalendārs) | |
1 Lekcijas -Personības struktūra. Personības virzība. Prakt. darbi- Pašizpēte. Pašnovērt. pārbaude.
2 Lekcijas -Verbālā un neverbālā saskarsme.Sociālā uztvere. Prakt. darbi-Komunikabilitātes noteikšana. 3 Lekcijas - Saskarsmes barjeru pārvarēšana. Klausīšanās un jautājumu uzdošanas prasmes. 4 Lekcijas- Sevis prezentēšana. Prakt. darbi-CV izveide un uzstāšanās. Darba intervijas. 5 Lekcijas - Konfliktoloģija. Prakt. darbi- Uzvedības stils konfliktā. 6 Lekcijas - Manipulācijas. Prakt. darbi -Pretenziju līmeņa noteikšana. 7 Lekcijas - Konsultatīvā darbība. Klientu tipi. Prakt. darbi -Komunikācijas treniņa elementi 8 Lekcijas - Grupas. Sociālas grupas. Sociālās lomas un statussi. Prakt.darbs- Lomu spēles. 9 Lekcijas - Darbs grupā. Darba komanda. Prakt. darbi -Lomas grupā. 10 Lekcijas - Vadītāju tipi.Vadīšanas stili. Prakt. darbi - Lietišķā spēle "Vadītāju izvēle". 11 Lekcijas - Vadītāja autoritāte. Kontroldarbs. 12 Lekcijas - Psihoģeometrija. Profesionālā attīstība un deformācija. 13 Lekcijas - Stress. Stresori. Stresa vadīšana. Prakt. darbi - Stresa menedžments . 14 Lekcijas - Psihiskās veselības aizsardzība. 15 Lekcijas - Karjeras veidošana. Sava paštēla veidošana. Praktiskais darbs- SWOT analīze. 16 Lekcijas - Tālākizglītības iespejas. Pieaugušo izglītība-veidi, metodes. |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
5-7 min. iepriekš sagatavota temata prezentācija auditorijai; uzrakstīts kontroldarbs un nostrādāti visi praktiskie darbi. Ieskaite. | |
Obligātā literatūra | |
1. VorobjovsA. Sociālā psiholoģija. - R.: Mācību apgāds, 2002.- 340 lpp.
2. Omarova S. Cilvēks dzīvo grupā.-R.: Kamene, 2001.-171 lpp. 3. Reņģe V. Organizāciju psiholoģija.- R.:Kamene, 2002, 128 lpp. 4. Lord C. Social Psychology.- Fort Worth, 19997.-708p. |
|
Papildliteratūra | |
1. Reņģe V. Sociālā psiholoģija. - R.: ZvaigzneABC, 2002.-180 lpp.
2. Lietišķi padomi padomdevējiem.- R.: Meža dienests, 1999.-80 lpp. 3. Практическая психология для менеджеров.- М., 1996. 4. Eiders Dž. Efektīva komunikācija: Vissvarīgākā vadības mākslas metode. - R.: Asja, 1999.- 259 lpp. |
|
Periodika un citi informācijas avoti | |
1. Žurnāls " Psiholoģijas Pasaule"
2. žurnāls"Psychology Todey". 3. žurnāls "Psychologie Heute" |
|
Piezīmes | |
Priekšmets iekļauts Mežu fakultātes Kokapstrādes tehnoloģijas pirmā līmeņa augstākās profesionālās izglītības studiju programmā. |