Kursa nosaukums | Saskarsmes psiholoģija |
Kursa kods | Psih2017 |
Zinātnes nozare | Psiholoģija |
Kredītpunkti (ECTS) | 3 |
Kopējais stundu skaits kursā | 81 |
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits | 81 |
Priekšzināšanas Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas |
|
Kursa anotācija | |
Students pilnveido zināšanas, prasmes un refleksijas spējas par verbālo un neverbālo saskarsmi, tipiskām saskarsmes situācijām, kas nodrošina saskarsmes plānošanu, realizāciju un konkrēto situāciju analīzi. Attīsta savu sociālo kompetenci klientcentrētai darbībai. | |
Kursa saturs(kalendārs) | |
1 Saskarsmes psiholoģija un tās uzdevumi mūsdienās.
2 Saskarsmes funkcijas un saskarsmes struktūra. 3 Starppersonālo uztveri ietekmējošie faktori. Saskarsmes barjeras. Kontroles tests. 4 Komunikācijas veidi un procesa būtība. 5 Verbālā komunikācija. Aktīvā klausīšanās. Verbalizācijas motīvi un redakcija. 6 Transakcijas, to veidi, sociālais un psiholoģiskais līmenis. 7 Vizuālie, audiālie un kinestēziskie predikāti valodā. Saskarsmes sabotieri. Verbālie saskarsmes signāli. 8 Verbālās saskarsmes treniņš. Saskarsmē lietoto izteikumu analīze. 1.mājas darba prezentēšana. 9 Neverbālā komunikācija, tās informatīvās sistēmas. Kontroles tests par verbālo saskarsmi. 10 Pozu, žestu, mīmikas, gaitas, roku, acu signāli.Kongruence un nekongruence. 11 Personības neverbālie signāli: apģērbs, krāsa, atribūti. 12 Neverbālās saskarsmes videotreniņš. 13 Sociālā percepcija kā process un rezultāts. Kontroles tests par neverbālo saskarsmi. 14 Interakcija: kooperācija un konkurence. Saskarsmes kultūras kritēriji. Saskarsmes pamatstili. 15 Lietišķās saskarsmes dalībnieki un situācijas. Situāciju kompleksā analīze. 16 Saskarsmes laika strukturēšana. Aizsardzības taktikas. 2.mājas darba prezentēšana. |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
Aktīva dalība vismaz 75% praktiskajos darbos. Akumulējošā ieskaite par 80 % no izpildītajiem kontroles testiem un augstāk par labu (>7) vērtējumu ieguvušiem mājas darbiem vai rakstisks ieskaites tests, ja vērtējums zemāks. | |
Obligātā literatūra | |
1. Vorobjovs A. Sociālā psiholoģija. Teorētiskie pamati.- SIA "Izglītības soļi", 2002.- 340 lpp.
2. Džeimsa M., Džongvorda D. Dzimis, lai uzvarētu.- R.:Elpa, 1995.-314 lpp. 3. Haney W. Communication and Interpersonal Relations: text and cases. - Illinois, 1986. -599 p. 4. Eiders Dž. Efektīva komunikācija.- R.:Asja, 1999.- 259 lpp. |
|
Papildliteratūra | |
1. Omārova S. Cilvēks runā ar cilvēku R.:Kamene, 1996. -126 lpp..
2. Reņģe V. Sociālā psiholoģija. R.:Zvaigzne ABC, 2002.-180 lpp. 3. Pīzs A. Ķermeņa valoda.- R.:Jumava, 1995. -215 lpp. 4. Люшер М. Сигналы личности: ролевые игры и их мотивы.- Воронеж,1993 - 151 с. |
|
Periodika un citi informācijas avoti | |
1. žurnāls "Psiholoģijas pasaule"
2. žurnāls"Psychology Todey" 3. laikraksts ''Saskarsme" 4. http:/www.unit5.org/mcmanis/verbal_nonverbal_listening.htm |
|
Piezīmes | |
Priekšmets iekļauts visu 1. līmeņa profesionālās augstākās izglītības studiju programmu izvēles daļā 2.semestrī. |