Kursa nosaukums | Lietišķā psiholoģija |
Kursa kods | Psih2013 |
Zinātnes nozare | Psiholoģija |
Kredītpunkti (ECTS) | 1.5 |
Kopējais stundu skaits kursā | 40.5 |
Priekšzināšanas Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas |
|
Kursa anotācija | |
Padziļināta izpratne par psiholoģijas iespēju izmantošanu studijās, virzoties pa karjeras kāpnēm, strādājot ar klientiem, veidojot un vadot komandu, risinot personīgās problēmas, aizsargājot savu psihisko veselību. Students apgūst intensīvā grupu darba dalībnieka elementārās iemaņas. | |
Kursa saturs(kalendārs) | |
1 Lekcija - Neirolingvālās programmēšanas bāzes nosacījumi
2 Lekcija - Uztveršanas modalitātes. Šķirošanas vārti 3Praktiskais darbs -Komunikācijas variācijas. Reprezentatīvās sistēmas noteikšana 4 Lekcija - Karte un teritorija 5 Praktiskais darbs - Asociatīvo saišu aktivizēšana. Pievienošanās tehnika 6 Praktiskais darbs - Kalibrēšanas tehnika 7 Lekcija - Metamodelis un metaprogrammas 8 Praktiskais darbs - Raporta dibināšanas tehnikas 9 Lekcija - Emociju maiņas un uzvedības maiņas tehnikas 10 Praktiskais darbs - Enkurošana 11 Praktiskais darbs - Submodalitāšu stratēģija 12 Praktiskais darbs - Vizuāli- kinestēziskā disociācija. Konfliktu risināšana 13 Praktiskais darbs - Refreimings un autfreimings 14 Praktiskais darbs - Metaforas 15 Praktiskais darbs - Vēlamā mērķa formulēšana. Mācību stratēģijas 16 Praktiskais darbs - Misijas pārbaude. Spēju projektēšana |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
Aktīva dalība vismaz 75% praktiskajos darbos, izpildīti ieteiktie mājas treniņi. Katra praktiskā nodarbība sākas ar refleksiju par mājas treniņu. Kursa beigās rakstisks ieskaites tests (standartizētā kontrole), lai saņemtu vērtējumu ar atzīmi. | |
Obligātā literatūra | |
1. Alder H. NLP: The new art and science of retting what you want. - PIATKUS, 1994. - 282 p.
2. Baltušīte R. Neirolingvistiskā programmēšana pedagoģijā. -RaKa, 2000.-130 lpp. 3. Ķirse A. Neirolingvālās programmēšanas treniņuzdevumi un tehnikas. - Jelgava: LLU, 2002.- 43 lpp. 4. O` Коннор Дж., Сеймор Дж. Введение в нейролингвистическое программирование. - Челябинск:"Версия", 1997 - 272c. |
|
Papildliteratūra | |
1. Бендлер Р. Гриндер Дж. Из лягушек в принцы. - Воронеж ,1993.- 207 c.
2. Dilts R. NLP - Effective Presentation Skills. - Dynamic Learning Publications, Capitola, CA, 1994. - 326 p. 3. Ксендзюк О. Трансформация личности.- Одесса, 1995 - 351c. 4. Robbins A. Grenzlose Energie das Power Prinzip.- Munchen, 1993. - 675 s. |
|
Piezīmes | |
Priekšmets iekļauts Ekonomikas fakultātes akadēmiskās izglītības bakalaura studiju programmas izvēles daļā 3.semestrī. |