Kursa nosaukums | Pedagoģiskā psiholoģija |
Kursa kods | Psih2010 |
Zinātnes nozare | Psiholoģija |
Zinātnes apakšnozare | Pedagoģiskā psiholoģija |
Kredītpunkti (ECTS) | 3 |
Kopējais stundu skaits kursā | 81 |
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits | 81 |
Priekšzināšanas Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas |
|
Kursa anotācija | |
Priekšmets ietver zinātnisko struktūru, virzību un praktiskās izmantošanas iespējas saistībā ar izglītojamā, pedagoga un mācību procesa mijiedarbību dažādos personības attīstības aspektos pedagoģiskajā vidē, konkrētās situācijās, Latvijā. Saturu nodrošina tradicionālās un interaktīvās sadarbības formas, nozīmīga loma studentu aktivitātei, patstāvīgām studijām teorijas un prakses integrācijai. | |
Kursa saturs(kalendārs) | |
1 Pedagoģiskās psiholoģijas priekšmets, uzdevumi, struktūra, izmantošana
2 Pedagoģiskās psiholoģijas perspektīvas 3 Pedagoģiskās psiholoģijas tradicionālās un alternatīvās izmantošanas iespējas attīstībai 4 Personības izziņas vajadzības un motivācijas veidošanās un griba 5 Informācijas uztveres un pārstrādes komponenti zināšanu kārtošanai un strukturēšanai 6 Domāšanu stimulējošās metodes: instrukcijas, skaidrojumi, modelēšana, saruna 7 Mācīšanās kognitīvie faktori: virzība, valoda, intelekts, radošums 8 Mācīšanās afektīvie faktori: personība un tās individuālās īpatnības 9 Sociokultūrvides faktors un sociālā percepcija s 10 Pašizjūta,pašvērtējums,īpaša statusa indivīdi un socializācijas īpatnības 11 Izglītojamā psihomotorā un individuālā attīstība mācību kontekstā 12 Mācīšanās un īpašas vajadzības 13 Izglītības veselums. Mācību procesa norise: plānošana, organizēšana, vērtēšana; atbildība 14 Motivācija. Mērķi, prasības, neveiksmes, uzslava, kritika, sasniegumi, to aktualizēšana 15 Skolotājas pedagoģiskajā procesā 16 Pedagoga personība un profesionālā izaugsme |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
Akumulējošais eksāmens
-Aktīva un sekmīga piedalīšanas visos semināros, praktiskajos darbos -Sekmīgi un laicīgi uzrakstīti 3 kontroldarbi, eseja un saskaņots, iztrādāts, aizstāvēts patstāvīgais darbs -Nokavēto nodarbību skaits nepārsniedz 20% no kopējā nodarbību skaita. Ja līdz sesijas sākumam nav izpildīts kāds no iepriekšminētajiem nosacījumiem, tiek kārtots eksāmens, attiecīgi ar 6,7,8 jautājumiem. Prasības un kārtība nokavēto lekciju un semināru atstrādāšanai: semināri jāatstrādā 2 nedēļu laikā, par kavētajām lekcijām, ar iepriekšēju vienošanos, ir iespējams sagatavot rakstiski informatīvu vai didaktiski metodisku materiālu. |
|
Obligātā literatūra | |
1. Geidžs N., Berliners D. Pedagoģiskā psiholoģija. - R.: Zvaigzne ABC, 1999, 662 lpp
2. Smita, K., Strika L. Mācīšanās traucējumi no A līdz Z. R. Raka, 1998. - 356. lpp 3. Реан А.А., Коломинский Я. Л. Социальная педагогическая психология. – С-Пб: Питер. 1999. – 409 с 4. McCormic Ch.B., Presslly M. (1997). Educational Psychology:Learning, Instruction, Assessment. NY etc: Longman |
|
Papildliteratūra | |
1. Vorobjovs A. Sociālā psiholoģija: Teorētiskie pamati. - R: Izglītības soļi, 2002, 340 lpp
2. Balsons, M. Kā izprast klases uzvedību. Lielvārde: Lielvāds, 1995, 208 lpp 3. Adaptācijas periods skolā: No pieredzes darbā ar 1., 5. un 10. klašu skolēniem. - R: Mācību apgāds NT, 1997 4. Dombrovskis V. Skolotāja priekšstats par skolēna personību. - R:LU, 1995 |
|
Periodika un citi informācijas avoti | |
1. Žurnāls "Skolotājs"
2. Journal of Educational Psychology 3. Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition 4. Educational Psychology Review (elektroniskā formātā) |
|
Piezīmes | |
Programmā Mājturība – pedagoģija kā obligātais priekšmets, 2. semestrī; citu zinātņu nozares pamatstudiju studentiem tiek piedāvāts kā izvēles kurss;iespējams studēt arī angļu valodā. |