Statuss(Neaktīvs) | Izdruka | Arhīvs(0) | Studiju plāns Vecais plāns | Kursu katalogs | Vēsture |
Kursa nosaukums | Lietišķā psiholoģija |
Kursa kods | Psih1002 |
Zinātnes nozare | Psiholoģija |
Zinātnes apakšnozare | Sociālā psiholoģija |
Kredītpunkti (ECTS) | 2.25 |
Kopējais stundu skaits kursā | 60.75 |
Lekciju stundu skaits | 16 |
Semināru un praktisko darbu stundu skaits | 8 |
Kursa apstiprinājuma datums | 08/11/2011 |
Atbildīgā struktūrvienība | Mehānikas un dizaina institūts |
Kursa izstrādātājs(-i) | |
Mg. paed., Vizma Slava |
|
Priekšzināšanas Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas |
|
Kursa anotācija | |
Studiju kursā studenti pilnveido savas personības īpašības un psihiskos resursus karjeras veidošanai, psihiskās veselības aizsardzībai, tālākizglītībai. Veido un attīsta savu sociālo kompetenci, apgūstot vadīšanas, konsultēšanas un komunikatīvās prasmes darbam grupās/ komandā un radošai klientcentrētai darbībai. | |
Kursa rezultāti un to vērtēšana | |
Zināšanas: spēj raksturot personības struktūras, lietišķās saskarsmes un vadīšanas pamatelementus; raksturot konfliktus un to risināšanas taktikas; atpazīt vadīšanas stilus un raksturot vadītājam nepieciešamās kompetences; izskaidrot saskarsmes nosacījumus grupā, komandā, darbā ar klientiem; prasmes: spēj izmatojot zināšanas par saviem psihiskajiem resursiem, patstāvīgi plānojot personīgo izaugsmi; analizēt situācijas, izmantojot teorētiskās atziņas par līderību, komunikāciju, konfliktu risināšanu, komandu veidošanu; strādāt grupā/ komandā un individuāli; kompetence: spēj izvērtēt un izmantot savus psihiskos resursus studijās, profesionālajā darbībā un personiskajā dzīvē, respektējot psihiskās veselības aizsardzību; plānot personīgo izaugsmi un profesionālo pilnveidi; novērtēt efektīvas sociālās mijiedarbības veicinošos un traucējošos faktorus, izvēlēties optimālu problēmas risinājumu; izveidot mērķiem un uzdevumiem atbilstošu grupu/komandu, vadīt to un stādāt tajā. | |
Kursa saturs(kalendārs) | |
1 Lekcija-Personības struktūra. Personības virzība. Prakt. darbs- Pašizpēte. Pašvērtējums.
2 Lekcija-Verbālā un neverbālā saskarsme. Sociālā uztvere. 3 Lekcija- Saskarsmes barjeru pārvarēšana.Klausīšanās, izjautāšana. Prakt. darbs-Saskarsmes vingrinājumi. 4 Lekcija- Sevis prezentēšana. Prakt. darbs - Lomu spēle- darba intervija. 5 Lekcija - Karjeras veidošana. Sava paštēla veidošana. Prakt. darbs- SWOT analīze. 6 Lekcija - Konfliktoloģija. Konfliktu risināšanas taktikas. Prakt. darbs- Uzvedības stils konfliktā. 7 Lekcija - Manipulācijas. Prakt. darbs -Pretenziju līmeņa noteikšana. 8 Lekcija - Konsultatīvā darbība. Klientu tipi. 9 Lekcija - Grupas. Sociālas grupas. Sociālās lomas un statusi. 10 Lekcija - Sociālās parādības grupā. Kontroldarbs 11 Lekcija - Darbs grupā. Komandas veidošana. Lomas grupā. 12 Lekcija - Mūsdienīga vadītāja prasmes un vadīšanas stili. Prakt. darbi - Lietišķā spēle "Vadītāju izvēle". 13 Lekcija - Stress. Stresori. Stresa vadīšana. Prakt. darbs - Stresa menedžments. 14 Lekcija - Psihiskās veselības aizsardzība. 15 Seminārs. Patstāvīgo darbu prezentācija. 16 Seminārs. Patstāvīgo darbu prezentācija. |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
Akumulējošais eksāmens
-Aktīva un sekmīga piedalīšanas visos semināros, praktiskajos darbos -Sekmīgi un laicīgi uzrakstīti 3 kontroldarbi, eseja un saskaņots, iztrādāts, aizstāvēts patstāvīgais darbs -Nokavēto nodarbību skaits nepārsniedz 20% no kopējā nodarbību skaita. Ja līdz sesijas sākumam nav izpildīts kāds no iepriekšminētajiem nosacījumiem, tiek kārtots eksāmens, attiecīgi ar 6,7,8 jautājumiem. Prasības un kārtība nokavēto lekciju un semināru atstrādāšanai: semināri jāatstrādā 2 nedēļu laikā, par kavētajām lekcijām, ar iepriekšēju vienošanos, ir iespējams sagatavot rakstiski informatīvu vai didaktiski metodisku materiālu. |
|
Obligātā literatūra | |
1. Dubkevičs L., Ķestere I. Saskarsme, lietišķā etiķete. Rīga: Jumava, 2003. 306 lpp.
2. Krīgers V. Komandas vadība. Rīga.: Balta Eko, 2003. 126 lpp. 3. Reņģe V. Psiholoģija. Personības psiholoģija. Rīga: Zvaigznes ABC, 2000. 123 lpp. 4. Shultz D., Shultz S. Psychology and work today. Piter, 2003. 560 p. |
|
Papildliteratūra | |
1. Edeirs D. Iedvesmojošais līderis, kā motivēt, iedrošināt un gūt panākumus. Rīga: Lietišķās informācijas dienests, 2007. 233 lpp.
2. Vorobjovs A. Sociālā psiholoģija. Rīga: Mācību apgāds, 2002. 340 lpp. 3. Weiten W. , Lloyd M., Dana S., Hammer E. Psychology applied to modern life. Adjustment in the 21th century. Wadsworth Cengage Learning, 2009. 648 p. |
|
Periodika un citi informācijas avoti | |
1. Psiholoģija Mums: starpnozaru žurnāls. Rīga: Juristu Ģilde, 2003. ISSN 1691-0982.
2. Psiholoģijas Pasaule. Rīga: Daro Cēsis, 2003. ISSN 1691-0435. 3. Journal of Applied Psychology. American Psychological Association (APA) ISSN: 0021-9010; eISSN: 1939-1854. |
|
Piezīmes | |
Kurss iekļauts Meža fakultātes Mežzinātnes akadēmiskā bakalaura studiju programmas , profesionālās augstākās izglītības bakalaura studiju programmu „Mežinženieris”, "Kokapstrāde" pilna un nepilna laika studijās; Lauku inženieru fakultātes 1.līmeņa profesionālās augstākās izglītības studiju programmas „Zemes ierīcība” nepilna laika studijās. |