Excel
Kursa nosaukums Teorētisko atziņu aprobācija I
Kursa kods PedaP113
Zinātnes nozare Pedagoģija (nav zn)
Kredītpunkti (ECTS) 7.5
Kopējais stundu skaits kursā 202.5
Kursa apstiprinājuma datums 19/03/2013
Atbildīgā struktūrvienība Mehānikas un dizaina institūts
 
Kursa izstrādātājs(-i)
Dr. paed., doc. Iveta Līce-Zikmane
Dr. paed., Ludis Pēks

Priekšzināšanas
Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas
 
Kursa anotācija
Teorētisko atziņu aprobācija un inovācijas izvēlētās jomas aktuālo problēmu aspektā. Maģistranti pilnveido prasmes un kompetences izmantojot formālā, neformālā un informālā izglītībā gūtās pedagoģijas un psiholoģijas teorijas un pētījumu rezultātus visās izglītības/mācību stadijās. Maģistrants aprobē gūtās teorētiskās atziņas izglītības mikro-, mezo- un ekso- vidē. Kursa studiju rezultātus atspoguļo maģistranta sagatavotais portfolio, kurā tiek norādīti arī sasniegumi un līdzdalība skolas, valsts mēroga un starptautiskajos projektos, referāti vismaz 2 konferencēs un to publikācijas.
Kursa rezultāti un to vērtēšana
• Zināšanas – integrētas studiju kursos apgūtās zināšanas, lai tās aprobētu praksē. Prasmes - integrēt un izmantot teorētiskās atziņas, lai plānotu mācību/ studiju mērķus un procesus, sastādītu, īstenotu un izvērtētu izglītības programmas novadu, Latvijas un ES kontekstā, realizējot izglītību ilgtspējīgai attīstībai.
• Prasme teorētiskās atziņas sintezēt ar savu pieredzi, to atspoguļojot referātos; prasme prezentēt savus pētījumus un atziņas konferencēs. • Kompetence – spēj sadarbībā ar vadītāju veikt zinātniski pētniecisko darbību un sagatavot referātus un publikācijas par tās rezultātiem; vadīt skolēnu un studentu zinātniski pētniecisko darbu; izstrādāt un sagatavot publicēšanai mācību līdzekļus, spēj aprobēt gūtās teorētiskās atziņas un inovatīvus risinājumus praksē.
Kursa saturs(kalendārs)
1 Teorētisko atziņu aprobācija izvēlētās jomas aktuālo pedagoģisko/izglītības problēmu aspektā
2 Individuālā aprobācijas plāna izstrāde, saskaņošana.
3 Portfolio būtība, tā izveide.
4 Teorētisko atziņu aprobācija izglītības ekoloģijas, ilgtspējības kontekstā.
5 Pedagoģijas un psiholoģijas zinātniskās literatūras studijas.
6 Teorētisko atziņu apkopojums
7 Formālās, neformālās un informālās izglītības procesa raksturojums un izvērtējums.
8 Inovācijas izglītības/studiju/ mācību darbā.
9 Konkrētās aprobācijas izglītības vides/vietas apzināšana.
10 Aprobācijas izglītības vides/vietas raksturojums.
11 Teorētisko atziņu novērtējums pedagoģiskajā darbībā.
12 Pedagoģisko situāciju izvērtējums.
13 Izglītības programmas novadu, Latvijas un ES kontekstā.
14 Līdzdalība skolas, reģionālajos, valsts mēroga un starptautiskos projektos
15 Dažādo dokumentāciju apkopojums Portfolio, prezentācija. 16 Individuāli izstrādātā aprobācijas plāna realizācija, aprobācijas refleksija. Ieskaite
Prasības kredītpunktu iegūšanai
Iesniegta aprobācijas refleksija. Uzrādīts portfolio un pamatota referāta iecere. Ieskaite.
Obligātā literatūra
1. Kārkliņš V., Kārkliņa V. EFQM izcilības modeļa izmantošana studiju procesa pilnveidei [tiešsaiste] [skatīts 10.04.2013.]. Pieejams: http://www.tsi.lv/Research/Conference/MIP_2009/6.pdf
2. UNESCO Latvijas Nacionālās Komisijas darbības stratēģija 2009.-2013. [tiešsaiste] Apstiprināta ar 2009.gada 22.janvara UNESCO LNK Asamblejas lēmumu Nr. 2. [Skatīts 10.04.2013.]. Pieejams: http://www.unesco.lv/files/UNESCO_LNK_darbib_strat_2009-13_GALA_VERSIJA_727aa240.pdf
3. Briede B., Pēks L. Ekoloģiskā pieeja izglītībā [elektroniskais resurss]. Jelgava: Latvijas Lauksaimniecības universitāte, Izglītības un mājsaimniecības institūts, 2011. 160 lpp. Monogrāfisko pētījumu sērija Izglītības ekoloģija. CD-ROM. ISBN 9789984480473 4. Beattie J., Jordan L.A., Algozzine B. Making Inclusion Work. Effective Practices for all Teachers. Thousand Oaks: California: Corwin Press, 2006. 269 p.
Papildliteratūra
1. Uz EFQM modeli balstīta augstākās izglītības kvalitātes pilnveides metode [tiešsaiste] (2009). [Skatīts 10.04.2013.]. Pieejams: http://www.aic.lv/eqfm/7_fona_in.htm
2. LLU IMI starptautisko konferenču "Rural Environment. Education. Personality" materiāli. Pieejams http://www.tf.llu.lv/index.php?option=com_content&task=view&ig=152&Itemid=38 3. Hellerstedt K. The composition of new venture teams: its Dynamics and consequences. Jönköping: Jönköping International Business School, Jönköping University, 2009. 212 p.
Periodika un citi informācijas avoti
1. The Journal of Educational Research. Online ISSN: 1940-0675 Pieejams: http://www.tandf.co.uk/journals/titles/00220671.asp
2. City, Culture and Society. Online ISSN: 1877-9166 Pieejams: http://www.sciencedirect.com/science/journal/18779166 3. International Journal of Educational Research. Online ISSN: 0883-0355. PIeejams: http://www.elsevier.com/wps/find/journaldescription.cws_home/491/description#description
Piezīmes
Studiju kurss iekļauts pilna un nepilna laika pedagoģijas maģistrantu studijās, obligāts.