Kursa nosaukums | Alternatīvie aušanas veidi |
Kursa kods | PedaP111 |
Zinātnes nozare | Izglītības zinātnes |
Zinātnes apakšnozare | Skolas pedagoģija |
Kredītpunkti (ECTS) | 3 |
Kopējais stundu skaits kursā | 81 |
Laboratorijas darbu stundu skaits | 32 |
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits | 49 |
Kursa apstiprinājuma datums | 17/10/2012 |
Atbildīgā struktūrvienība | Mehānikas un dizaina institūts |
Kursa izstrādātājs(-i) | |
Mg. paed., Ligita Ozolniece |
|
Priekšzināšanas Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas |
|
Kursa anotācija | |
Studiju kursā apgūst alternatīvus aušanas veidus: tekstilizstrādājumu darināšanu uz kartona un aušanu ar pērlītēm. Abu tehniku izmantošanai nav nepieciešamas stelles un rezultātu var iegūt īsā laika sprīdī. Programmā iekļauti temati par aušanas vēsturi un tehnikām, materiālmācību, krāsu mācību, kompozīciju, pamatnes veidošanu tekstilizstrādājumiem un ar pērlēm austiem darinājumiem, izstrādājumu tehnoloģisko aušanas procesu, bārkšu veidošanu un ar pērlēm austa izstrādājuma galu noformēšanu. Studiju kursā gūtās atziņas nostiprina izpratni un veicina radoši izmantot iegūtās zināšanas un prasmes. | |
Kursa rezultāti un to vērtēšana | |
Spēj: izprast un izskaidrot kompozīcijas risinājumus, aušanas procesu uz kartona un ar pērlēm; zināt un izprast aušanas tehnikas;sniegt piemērus izstrādājumu darināšanas iespējām;ilustrēt un apkopot aušanas mākslas nozares būtību, struktūru un daudzpusību.
veidot darba skices un kompozīciju tekstilizstrādājumiem un darinājumiem ar pērlēm; darināt un analizēt praktiskā darbībā austus izstrādājumus uz kartona un ar pērlēm; lietot aušanas tehnikas, materiālus un analizēt tehnoloģiskā procesa norisi; diskutēt un pamatot savu viedokli darinot izstrādājumus praktiskā darbībā. patstāvīgi izstrādāt kompozīcijas risinājumus, izvēlēties un izvērtēt aušanas tehnikas, materiālus un izgatavot iecerētos izstrādājumus; patstāvīgi analizēt, salīdzināt, izvēlēties un lietot aušanas tehnikas; veikt darba plānošanu; radoši darboties, risināt problēmas un realizēt savas idejas; īstenot un saskatīt studiju kursā iegūtās pieredzes izmantošanas iespējas pedagoģiskajā darbā skolā un jaunradē. |
|
Kursa saturs(kalendārs) | |
1 I. Daļa. Materiālmācība. Krāsu mācība. Kompozīcija. Aužamais materiāls, materiāla raksturojums(dabiskās, kīmiskās...).
2 Pamatkrāsas. Atvasinātās krāsas. Pretkrāsas. Hromatiskās krāsas. Ahromātiskās krāsas. Kompozīcijas pamatnosacījumi. 3 II. Daļa. Trijstūra lakata/šalles aušana uz kartona. Aušanas vēsturiskā attīstība no senatnes līdz mūsdienām. 4 Aušanas priekšdarbi. Aužamā materiāla sagatavošana un ierīces. Darba rīki, darba instrumenti. Pamatnes sagatavošana. 5 Kompozīcija un darba skice. Rūtojumu veidi. Aužamā materiāla izvēle un sagatavošana. 6 Radošā darba izstrāde vienkārtņa tehnikā. 7 Radošā darba izstrāde vienkārtņa tehnikā. 8 Tekstilizstrādājuma malu, galu noformēšana, pēcapstrāde un uzglabāšana. Noausto darbu eksponēšana. 9 III. Austs tekstilizstrādājums - apvienotās tehnikās.Darba rīki, darba instrumenti. Pamatnes sagatavošana. 10 Kompozīcija un darba skice. Aužamā materiāla izvēle un sagatavošana. 11 Radošo darbu izstrāde apvienotās tehnikās. 12 Radošo darbu izstrāde apvienotās tehnikās. 13 Tekstilizstrādājuma malu, galu noformēšana, pēcapstrāde un uzglabāšana. Noausto darbu eksponēšana. 14 IV. Daļa. Pērļu aušana. Steļļu un citu netradicionālu darba rīku izmantošana pērļu aušanā.Darba rīki, darba instrumenti. 15 Kompozīcija un darba skice. Materiāli. Radošo darbu izstrāde. 16 Radošo darbu izstrāde. Pērļota izstrādājuma noformēšana un uzglabāšana. Noausto darbu eksponēšana. |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
Izstrādāti un aizstāvēti patstāvīgi radošie darbi (austs lakats vai šalle vienkārtņa tehnikā, austs tekstilizstrādājums – apvienotās tehnikās, austs izstrādājums ar pērlēm). Kavēto laboratorijas darbu skaits nepārsniedz 25% no kopējā stundu skaita. Sekmīgi nokārtots kontroldarbs. | |
Obligātā literatūra | |
1. Close-up Beading on a Loom [tiešsaiste] [skatīts 19.10.2012.]. Pieejams:. http://www.youtube.com/watch?v=brl-UR0fYT4&feature=related
2. Lakats uz kartona. [tiešsaiste] [skatīts 19.10.2012.]. Pieejams: http://manaspasaules.blogspot.com/2010/09/lakats-uz-kartona.html 3. Ozolniece L. Paklāju un gobelēnu tehnikas. Rīga: RaKa, 2009. 104 lpp. 4. Vitersa S., un Bērnhema S. Pērlīšu rotājumi. Rīga: Zvaigzne ABC, [2009.]. 160 lpp. |
|
Papildliteratūra | |
1. Easy Looming Complicated Shapes [tiešsaiste] [skatīts 19.10.2012.]. Pieejams:. http://www.youtube.com/watch?v=Glh2zlTMh3E&feature=related
2. Instructions for weaving on the Hideaway Homestead TM Rectangle Loom Continuous Strand Method [tiešsaiste] [skatīts 19.10.2012.]. Pieejams:. http://www.offgridlife.com/HHcywinstrecloom10.pdf 3. Rectangle Looms from Roger's Looms [tiešsaiste] [skatīts 19.10.2012.]. Pieejams:. http://www.offgridlife.com/recloom |
|
Periodika un citi informācijas avoti | |
1. Rokdarbu vācelīte. [Nr.] 1 (okt. 2005)- Vilnius: Septyni menai. ISSN 1822-2838. 2. Laikraksts “Rokdarbi”. Nr. 1 (pavasaris 2001)- Baldone: Unda IU. ISSN 1407-7914. | |
Piezīmes | |
Izvēles kurss paredzēts studentiem bez/ ar priekšzināšanām aušanā, pilna un nepilna laika studijās Mājas vide izglītībā studiju programmā izvēles programmas daļā. |