Excel
Kursa nosaukums Prakse V
Kursa kods PedaP084
Zinātnes nozare Pedagoģija (nav zn)
Kredītpunkti (ECTS) 6
Kopējais stundu skaits kursā 162
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits 162
 
Kursa izstrādātājs(-i)
Dr. paed., Irēna Katane

Priekšzināšanas
Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas
 
Kursa anotācija
Prakse V tiek org. 5.sem. (3.stud. gadā) pilna/nep. laika progr. studentiem, kas prakses laikā apliecina pētn. darba dažādas kompetences, turpinot pētījumus karjeras konsultēšanas jomā dažādās iestādēs/uzņēmumos/organizācijās. Maģistranti savā pētniec. darbībā izmanto iepriekšējos studiju priekšmetos iegūtās zināšanas un prasmes, pētnieciskā darba metodiku, veic formējošo un/vai salīdz. eksp.
Kursa saturs(kalendārs)
1 Pētnieciskās darbības turpinājuma plānošana un organizēšana.
2 Savlaicīga sadarbība ar pētnieciskās prakses pārzini/vadītāju, konsultantu/vadītāju prakses bāzes iest/uzņ..
3 Pētījuma formējoša un/vai salīdz. eksperimenta organizācija un izpilde. Pētījuma ekoloģiskums un ētiskums.
4 Atbilstošu pētījumu metožu izvēle.
5 Pētījumu ētikas pamatprasību respektēšana attiecībā uz klientiem un uzņēmumu/organiz./iestād, kurā notiek pēt.
6 Otrajā pētījumu posmā iegūtās informācijas apkopošana, sākotnējā analīze, prim. matem. apstrāde.
7 Sekund. apstr.:pastāvošo sakritību vai laika gaitā radušos diferenču, pastāvošo mijsakarību noteikš.un izvērt.
8 Prakses rakstveida atskaites sagatavošana, ņemot vērā prasības attiecībā uz atskaites struktūru un saturu. 9 Prakses atskaites publiska prezentācija, piedaloties grupas studentiem, mācībsp. un visiem interesentiem.
Prasības kredītpunktu iegūšanai
Studentam Prakses V beigās jānokārto ieskaite (ar atzīmi). Students kārto ieskaiti, ja ir izpildīti visi prakses uzdevumi. Akumulējošās ieskaites gala vērtējumu sastāda šādi komponenti: 1) pētnieciskās prakses docētāja/vadītāja vērtējums, t.sk., prakses atskaites vērtējums; 2) prakses bāzes uzņēmuma/iestādes/organizācijas pārstāvja – prakses konsultanta/vadītāja/mentora vērtējums par studenta pētniecisko darbību prakses laikā; 3) maģistra darba vadītāja vērtējums par pētniecisko darbību prakses laikā un tās atbilstību maģistra darba tematam, mērķim, uzdevumiem; 4) studenta pašvērtējums; 5) pētnieciskās prakses prezentācijas vērtējums.
Obligātā literatūra
1. Albrehta Dz. (1998) Pētīšanas metodes pedagoģijā. Rīga: Mācību grāmata.
2. Lasmanis A. (2002) Datu ieguves, apstrādes un analīzes metodes pedagoģijas un psiholoģijas pētījumos. 2. grāmata. Rīga: SIA Izglītības soļi.
3. Samuseviča A. (2000) Pētnieciskais process pedagoģijā. Mācību līdzeklis. Liepāja : Liepājas Pedagoģijas akadēmija. 4. Samuseviča A. (2000) Pētīšanas metodes pedagoģiskajā procesā. Mācību līdzeklis. Liepāja: LiePa.
Papildliteratūra
1. Paura L., Arhipova I. (2001) Neparametrisko metožu lietošana izmantojot SPSS datorprogrammu. Jelgavā: LLU.
2. Raščevska M., Kristapsone S. ( 2000) Statistika psiholoģijas pētījumos. Rīga: SIA Izglītības soļi.
3. Raizs Ļ. (2000) Matemātiskās metodes sociālajās zinātnēs. Rīga: RaKa 4. Špona A., Čehlova Z. (2004) Pētniecība pedagoģijā. Rīga: RaKa.
Periodika un citi informācijas avoti
1. Johnson B. & Christenser L. Educational Research Qualitative, Quantitative and Mixed Approaches
http://www.southalabama.edu/coe/bset/johnson/dr_johnson/2textbook.htm
2. Career Journal.com
http://www.careerjournal.com/jobhunting/networking/
3. Counseling Journals: Counseling Services, University at Buffalo.
http://ub-counseling.buffalo.edu/journals.shtml 4. Žurnāls Mērķis
Piezīmes
Prakse V ir profesionālā maģistra srudiju programmas "Karjeras konsultants" obligātais studiju priekšmets.