Kursa nosaukums | Zinātniski pētnieciskā prakse 2 |
Kursa kods | PedaP073 |
Zinātnes nozare | Pedagoģija (nav zn) |
Kredītpunkti (ECTS) | 7.5 |
Kopējais stundu skaits kursā | 202.5 |
Kursa izstrādātājs(-i) | |
Mg. paed., Inga Andersone-Penčuka Dr. paed., Ludis Pēks |
|
Priekšzināšanas Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas |
|
Kursa anotācija | |
Zinātniski pētnieciskajā praksē notiek teorētisko atziņu aprobācija zinātņu nozares vai apakšnozares izvēlētās jomas aktuālo problēmu aspektā.Maģistrantiem jānostiprina prasmes un iemaņas izmantot pedagoģijas un psiholoģijas teorijas visās mācību stadijās. Prakse notiek paralēli studijām dažādās izglītības iestādēs un Izglītības un mājsaimniecības institūtā. | |
Kursa saturs(kalendārs) | |
1 Teorētisko atziņu aprobācija zinātņu nozares vai apakšnozares izvēlētās jomas aktuālo problēmu aspektā
2 Individuālās prakses programmas izstrāde, saskaņošana 3 Empīrisko pētījumu plānošana atbilstoši maģistra darba tēmai un prakses iespējām 4 Datu apstrādes iespējas, atbilstoši maģistra darba tematikai 5 Pedagoģijas un psiholoģijas teorijas atbilstošās mācību vai studiju stadijās 6 Izvēlēto pedagoģijas un psiholoģijas teoriju plānošana, sagatavošana, realizēšana 7 Teorētisko atziņu novērtēšana pedagoģiskajā darbībā, būtiskākie secinājumi. 8 Pētījumu vadīšana (skolēnu projekti, bakalaura darbi u.c.) 9 Prakses vietā veiktie pētījumi, atbilstoši maģistra darba iecerēm 10 Prakses vietas raksturojums 11 Inovācijas izglītības iestādes darbā, to raksturojums un izvērtējums 12 Pedagoģisko situāciju izvērtējums, analīze, risinājums 13 Maģistra studijās (nodarbībās, patstāvīgajās literatūras studijās) gūto atziņu izvērtējums (atbilstoši plānam) 14 Studijās gūto atziņu ietekme uz maģistranta personīgo darbību-refleksija 15 Neformālās un informālās izglītības raksturojums un izvērtējums 16 Personīgās pedagoģiskas kompetences izmaiņu novērtējums, pašnovērtējums |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
Semestra beigās iesniegta teorētisko atziņu un pieredzes apzināšana un izvērtēšana, sagatavota referāta publikācija. | |
Obligātā literatūra | |
1. Katane I. Skola kultūrā un kultūra skolā. Jelgava, 2006.
2. Maslo I. No zināšanām uz kompetentu darbību. – LU, 2006. 3. Atto J., Simpson J. The Oxford Dictionary of Modern Slang.- Oxford Univ.Press, 2005. 4. Banks, Cherry A. McGee. – Improving Multicultural Education. – 2005. |
|
Papildliteratūra | |
1. Palīgs jaunajam skolotājam. 1. daļa. No teorijas uz pedagoģisko praksi. I.Katanes redakcijā. – Jelgava, 2006.
2. Palīgs jaunajam skolotājam. 2. daļa. Pedagoģiskā pieredze. lpp. I.Katanes redakcijā. – Jelgava, 2006. 3. Scott J., Marshall G. Oxford Dictionary of Sociology.- Oxford Univ.Press, 2005. |
|
Periodika un citi informācijas avoti | |
1. Žurnāls "Skolotājs"
2. Žurnāls "Sākums" 3. Žurnāls "Psiholoģijas pasaule" 4. Žurnāls "Psiholoģija mums" |
|
Piezīmes | |
Priekšmets iekļauts pilna laika un nepilna laika pedagoģijas maģistrantu studiju programmā, obligāts 2. semestrī. |