Kursa nosaukums | Zinātniski pētnieciskā prakse 1 |
Kursa kods | PedaP072 |
Zinātnes nozare | Pedagoģija (nav zn) |
Kredītpunkti (ECTS) | 4.5 |
Kopējais stundu skaits kursā | 121.5 |
Kursa izstrādātājs(-i) | |
Mg. paed., Inga Andersone-Penčuka Dr. paed., Ludis Pēks |
|
Priekšzināšanas Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas |
|
Kursa anotācija | |
Zinātniski pētnieciskajā praksē notiek teorētisko atziņu aprobācija zinātņu nozares vai apakšnozares izvēlētās jomas aktuālo problēmu aspektā.Maģistrantiem jānostiprina prasmes un iemaņas izmantot pedagoģijas un psiholoģijas teorijas visās mācību stadijās. Prakse notiek paralēli studijām dažādās izglītības iestādēs un Izglītības un mājsaimniecības institūtā. | |
Kursa saturs(kalendārs) | |
1 Ievads-teorētisko atziņu aprobācija zinātņu nozares vai apakšnozares izvēlētās jomas aktuālo problēmu aspektā
2 Individuālās prakses programmas izstrāde, saskaņošana 3 Empīrisko pētījumu plānošana atbilstoši maģistra darba tēmai un prakses iespējām 4 Datu apstrādes iespējas, atbilstoši maģistra darba tematikai 5 Pedagoģijas un psiholoģijas teorijas atbilstošās mācību vai studiju stadijās 6 Izvēlēto pedagoģijas un psiholoģijas teoriju plānošana, sagatavošana, realizēšana 7 Teorētisko atziņu novērtēšana pedagoģiskajā darbībā, būtiskākie secinājumi 8 Pētījumu vadīšana (skolēnu projekti, bakalaura darbi u.c.) 9 Prakses vietā veiktie pētījumi, atbilstoši maģistra darba iecerēm 10 Prakses vietas raksturojums 11 Inovācijas izglītības iestādes darbā, to raksturojums un izvērtējums 12 Pedagoģisko situāciju izvērtējums, analīze, risinājums 13 Maģistra studijās (nodarbībās, patstāvīgajās literatūras studijās) gūto atziņu izvērtējums (atbilstoši plānam) 14 Studijās gūto atziņu ietekme uz maģistranta personīgo darbību-refleksija 15 Neformālās un informālās izglītības raksturojums un izvērtējums 16 Personīgās pedagoģiskas kompetences izmaiņu novērtējums, pašnovērtējums |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
Semestra beigās iesniegts pētījuma aprobācijas plāns, portfolio pedagoģiskajā un zinātniski pētnieciskajā darbībā. | |
Obligātā literatūra | |
1. Ēriksens Ē.H. Mirkļa tirānija. Straujš un gauss laiks informācijas sabiedrībā. – “Norden AB”, 2005.
2. Lauku vide Izglītība Personība. Raksti-Jelgava.: LLU, 2003. 3. Špona A. Audzināšanas process teorijā un praksē.- Rīga: IU "RaKa", 2004.. 4. Realising educational problems. ATEE Spring University 2001. -Klaipeda.: 2001. |
|
Papildliteratūra | |
1. Armstrong M., Stephens T. A Handbook of Management and Leadership. – Kogan Page, 2005.
2. Atto J., Simpson J. The Oxford Dictionary of Modern Slang.- Oxford Univ.Press, 2005. 3. Eckert P. and McConneell-Ginet S. Language and Gender. Cambridge University Press. - 2003. |
|
Periodika un citi informācijas avoti | |
1. Žurnāls "Skolotājs"
2. Žurnāls "Sākums" 3. Žurnāls "Psiholoģijas pasaule" 4. Žurnāls "Psiholoģija mums" |
|
Piezīmes | |
Priekšmets iekļauts pilna laika un nepilna laika pedagoģijas maģistrantu studiju programmā, obligāts 1. semestrī. |