Kursa nosaukums | Pedagoģiskā prakse I |
Kursa kods | PedaP069 |
Zinātnes nozare | Pedagoģija (nav zn) |
Kredītpunkti (ECTS) | 9 |
Kopējais stundu skaits kursā | 243 |
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits | 243 |
Kursa izstrādātājs(-i) | |
Mg. paed., Inga Andersone-Penčuka |
|
Priekšzināšanas Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas |
|
Kursa anotācija | |
Praksē studenti iepazīstas ar pedagoģiskā procesa organizāciju konkrētajā skolā, skolas un mācību dokumentāciju Studenti vada mācību stundas un veic klases audzinātāja pienākumus, sagatavo un vada 40 mācību stundas specialitātē . Prakses laikā - praktikants vāc materiālus kvalifikācijas darba izstrādei, veic pedagoģisko eksperimentu skolā, apkopo pedagoģisko pieredzi, modelē mācībsituācijas. | |
Kursa saturs(kalendārs) | |
1 Individuālais darbs ar Prakses vadītāju - prakses programmas saskaņošana un plāna izstrāde
2 Novērošanas plāna izstrāde 3 Iepazīšanās ar pedagoģiskā procesa organizāciju konkrētajā skolā 4 Iepazīšanās ar skolas un mācību dokumentāciju 5 Konspektu izstrāde atklātajām stundām, uzskates un izdales materiālus 6 Pašanalīzes, uzskates un izdales materiālus, sagatavošana nodarbībām. 7 Sagatavo un vada 40 mācību stundas specialitātē 8 Iepazīšanās ar audzināšanas darba uzdevumiem 9 Iepazīšanās ar grupas audzinātāja pienākumiem. 10 Materiālu un informācijas apkopošana kvalifikācijas darba izstrādei 11 Pedagoģiskais eksperiments skolā, 12 Pedagoģiskās pieredzes apkopošana, mācībsituāciju modelēšana 13 Audzēkņu darbu sanalīze, izmantojot dažādas pētniecības metodes 14 Prakses uzdevumu detalizēta atspoguļošana Prakses dienasgrāmatā 15 Prakses izvērtējums refleksija 16 Prakses pašvērtējums |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
Prakses noslēgumā iesniegta Prakses dienasgrāmata, kurā atspoguļoti praktikanta prakses laikā veiktie uzdevumi (Skolas un mācību procesa pētījuma apraksts, 40. vadīto mācību stundu konspektus ar pašanalīzi un skolotāja vērtējumu (atzīmi), iepazīstas ar audzināšanas darba uzdevumiem un grupas audzinātāja pienākumiem. | |
Obligātā literatūra | |
1. Beļickis I. Vērtīborientētā mācību stunda.-R.: Raka,2000
2. Fjelds S.E. No parlamenta līdz klasei. -R.: Rīgas pilsētas skolu valde, 1998 3. Špona A. Audzināšanas process teorijā un praksē.-R.: Raka,2006 |
|
Papildliteratūra | |
1. Lauku vide Izglītība Personība. Raksti-Jelgava.: LLU, 2003 2. http:/isec.gov.lv/standarti | |
Periodika un citi informācijas avoti | |
1. Žurnāls "Skolotājs
2. Izglītība un Kultūra 3. Žurnāls "Psiholoģija mums |
|
Piezīmes | |
Priekšmets iekļauts Tehniskās fakultātes pirmā līmeņa profesionālaās augstākās izglītības studiju programmā "Profesionālās izglītības skolotājs." Obligāts pilna laika studeniem 2. un nepilna laika studentiem 3. semestrī. Iskaite ar atzīmi. |